Yamaha RX-V1900/3900 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 72 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1428
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da sjekket jeg tilkoblingene og de var stramme og fine de!
    Bass out står på Front+SWFR, det gjør de uansett musikk eller film. For det er minimalt med driv uten litt sub slik det er nå! Ikke missforstå og tro jeg er bassgalning nå altså men

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er helt enig med deg ang X3MHC! Får min 3900 derfra i morgen (eller senere i dag egentlig...), og han er suveren på oppfølging! Kan anbefales på det varmeste!
    Handla her jeg også, utrolig engasjert og hyggelig fyr. Kan trygt anbefales.
    Tusen takk for glitrende service X3MHC!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Da sjekket jeg tilkoblingene og de var stramme og fine de!
    Bass out står på Front+SWFR, det gjør de uansett musikk eller film. For det er minimalt med driv uten litt sub slik det er nå! Ikke missforstå og tro jeg er bassgalning nå altså men
    Har du sjekket at det er noe elektronikk inne i den V3900 du mottok (ikke ifra meg).

Nei, fra spøk til alvor. Kanskje du har et svært basskrevende rom..? Antar du har forsøkt å plassere subwoofer i lytteposisjonen din (sweet spot) og flyttet deg rundt i rommet for å høre hvor du får mest bass?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved et 7.1 oppsett og egen effekt på front-høyttalerne, hva er hovedargumentet for å gå for 3900 vs 1900?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V1900
    • Högre komponentkvalitet = Högre ljudkvalitet
    • HDMI v1.3a – (4 in/1 ut)
    • *USB – stödjer WAV, MP3 och WMA
    • *HD-ljud inkl. DTS-Master Audio 192kHz
    • *Cinema DSP 3D med ställbar DSP nivå
    • *Ställbar DRC med kompensation för ingångskälla
    • *Fjärrkontroll i ny design
    • Multiroom; Zon 2 och 3, valbart hög- eller lågnivå till
    respektive zon 2/3.
    • Förbättrad YPAO – snabbstart, snabb trimning, 6 olika minnesinställningar och mätning på upp till 8 positioner
    • Manuellt ställbar parametrisk equalizer
    • 2-bands grafisk equalizer på subwooferutgång
    • 24bit/96kHz A/D-omvandlare
    • +1 Component videoingång (totalt 3 Comp.video in)
    • +1 A/V-ingång (totalt 6 A/V-ingångar)
    • +1 audioingång (totalt 4 ingångar, inkl.phono)
    • +1 audioutgång (totalt 2 audioutgångar)
    • +1 koaxial digitalingång (totalt 4 opt. och 3 koax.)
    • +1 optisk digitalutgång (totalt 2 optiska digitalutg)
    • iPod och Bluetooth kompatibel via dockningssystem
    (dockningsstation YDS-10/11 eller YBA-10 ingår ej)
    • RS-232C för Custom Installation samt 12V triggerutgång och IR-port
    • 7x180W 4 ohm DIN
    • 7x130W 8 ohm, 20-20.000 Hz

RX-V3900
    • Högre komponentkvalitet = Högre ljudkvalitet
    • HDMI v.1.3a – 4 in/*2 HDMI ut
    • *USB – stöd även för MPEG4 –AAC (DRM och MTP/MSC)
    • On-Screen med ny GUI som har Album Art Display
    • *PReP(Progressive Reprocessing) m. 2:2/2:3 pull down
    • 2 specialgjorda blockkondensatorer på 18.000μF/styck
    • System Memory – 6 olika inställningar valbara för huvudzonen. 4 inställningar för zon 2 och 3.
    • Video out på Zon 2 med OSD
    • Individuell zonfjärrkontroll för zon 2/3
    • *HDMI till HDMI videoscaling
    Nätverkskort – streama musik från dator (WAV, MP3, WMA, MPEG4 och AAC) eller lyssna på Internetradio (MP3/WMA).
    • *Web Browser Control: RX-V3900 kan styras från PC eller PDA i ditt hemnätverk
    • *Stödjer Windows Vista och DLNA
    • Rec-out väljare
    • 7x200W 4 ohm DIN
    • 7x140W 8 ohm, 20-20.000 Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja skulle kanskje tro det manglet litt inni der Eller så er det meg som har for store forventninger! Men egentlig er det ikke subben som er problemet, den har stått i sweetspot og slikt ja. og den spiller som bare juling egentlig. Det er heller å få skikkelig fres i høytalerene som er det vanskelig + de andre snodige fenomenene som oppstår! Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på RX-V1900, men mener å ha lest att den ikke oppskalerer bilde fra kilde via hdmi til 1080P?
    Har en CD pvr som eg har stilt inn til 1080i. Det vill vel bli 1080i på plasma i tilfelle den ikke oppskalerer? Har en Sony S550 blu-ray også og den har eg stilt til 1080P. Det vill vel da bli 1080p på plasma rekner eg med? Da er det vel ikke så viktig att den ikke oppskalerer til 1080P?

Blir bildekvaliteten dårligere via RX-V1900 i forhold til å koble hdmi fra kilde og rett inn i plasma tv? Kann en ikke bare stille reciveren til å ikke gjøre noe med bildesignalet, men fortsatt ha muligheter til å "kose" seg med lydinnstillinger som presence o.s.v?

Mulig det er ett dumt spørsmål, men håper noen her kann hjelpe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er korrekt at V1900 ikke kan oppskalere digitale videosignaler kun analoge (med påfølgende konvertering til digitalt domene).

Med 1080i inn til din plasma fra CDs HD PVR, så vil plasmaen de-interlace signalet til 1080p (dersom det er en full-HD TV du har).

Med 1080p fra din Sony BD-spiller behøver du naturligvis ikke en receiver med oppskaleringsmuligheter, i alle fall ikke ifra denne kilden.

Bildekvaliteten blir ikke nevneverdig dårligere ved å sende signalet via receiveren om passthrough (av 1080p i ditt tilfelle) er implementert korrekt.

I V1900 sitt tilfelle vil alle digitale videokilder sendes videre i passthrough modus siden V1900 uansett ikke kan gjøre noe med digitale videosignaler. I V3900 sitt tilfelle vil 1080p signaler sendes videre i passthrough, mens hva som skjer med øvrige videooppløsninger er avhengig av hvilke innstillinger du har valgt for videoprosesseringen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Jepp, det er korrekt at V1900 ikke kan oppskalere digitale videosignaler kun analoge (med påfølgende konvertering til digitalt domene).

Med 1080i inn til din plasma fra CDs HD PVR, så vil plasmaen de-interlace signalet til 1080p (dersom det er en full-HD TV du har).

Med 1080p fra din Sony BD-spiller behøver du naturligvis ikke en receiver med oppskaleringsmuligheter, i alle fall ikke ifra denne kilden.

Bildekvaliteten blir ikke nevneverdig dårligere ved å sende signalet via receiveren om passthrough (av 1080p i ditt tilfelle) er implementert korrekt.

I V1900 sitt tilfelle vil alle digitale videokilder sendes videre i passthrough modus siden V1900 uansett ikke kan gjøre noe med digitale videosignaler. I V3900 sitt tilfelle vil 1080p signaler sendes videre i passthrough, mens hva som skjer med øvrige videooppløsninger er avhengig av hvilke innstillinger du har valgt for videoprosesseringen.
    Skalerer 3900 HDMI til HDMI da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA!

Tidligere var det bare Z11 som kunne tilby dette. Men slik funksjonalitet er definitivt på vei til modeller i lavere prisklasser. DSP-Z7 tilbyr naturligvis også oppskalering av digitale videokilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar Har sendt deg en pm forresten:-D

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ak satt opp min V1900 nå, men syntes det virker som det liksom er litt lite krutt i den i forhold til min gamle denon forsterker, det mangler liksom noe trykk i mellomtonen og bass området! Men tipper dette mest sansynlig har noe med instillinger og gjøre. Kjører oppsett uten subwofer nå! Noen som har noe tips til hvilken innstillinger jeg burde sjekke. Har kjørt auto oppsett også sjekket att frontene står som large.

Kan man velge om V1900 skal sende ut RGB eller YCbCr ut på HDMI? Husker det gikk ann med min gamle Denon!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Hehe ja skulle kanskje tro det manglet litt inni der Eller så er det meg som har for store forventninger! Men egentlig er det ikke subben som er problemet, den har stått i sweetspot og slikt ja. og den spiller som bare juling egentlig. Det er heller å få skikkelig fres i høytalerene som er det vanskelig + de andre snodige fenomenene som oppstår! Takker for svar
    Har du testet og velge noen av de andre eq settingene da? feks front, flat eller natural.....husker ikke hvem som er standard...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3900 på plass. Det er feit lyd=)

Men hvorfor står det Multi Channel In på info fra Blu-ray fjernkontrollen????

betyr dette at HD-lyden ikke er på???

Takknemlig for svar fra folk som vet dette=)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Har ak satt opp min V1900 nå, men syntes det virker som det liksom er litt lite krutt i den i forhold til min gamle denon forsterker, det mangler liksom noe trykk i mellomtonen og bass området! Men tipper dette mest sansynlig har noe med instillinger og gjøre. Kjører oppsett uten subwofer nå! Noen som har noe tips til hvilken innstillinger jeg burde sjekke. Har kjørt auto oppsett også sjekket att frontene står som large.

Kan man velge om V1900 skal sende ut RGB eller Ycrc eller hvordan det staves ut på HDMI?
    Pussig at du skulle sitte igjen med et slikt lytteinntrykk. Trøkk i mellomtone og bass er nettopp signaturen til Yamaha!

Tviler ikke på at du opplever det slik, men tror nok det skyldes andre forhold enn receiveren ( men så er ikke jeg helt nøytral her heller da ).

V1900 sender bare videre den typen HDMI-signal som kommer inn, enten det er YCbCr, Video-RGB eller PC-RGB. Dette fordi det er best å foreta valg av signaltype i DVD/BD-spilleren, fremfor å la en receiver konvertere mellom de ulike videosignal standardene underveis til skjerm/lerret.

Edit: I tillegg er det viktig at den signaltypen som er valgt i TV/projektor er i overensstemmelse med den til innkommende signal. Dersom innkommende signal f.eks. er PC-RGB og TV/projektor er satt til Video-RGB, vil man miste mye av dynamikken i kildematerialet (bildet blir blast).

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig at du skulle sitte igjen med et slikt lytteinntrykk. Trøkk i mellomtone og bass er nettopp signaturen til Yamaha!

Tviler ikke på at du opplever det slik, men tror nok det skyldes andre forhold enn receiveren ( men så er ikke jeg helt nøytral her heller da ).

V1900 sender bare videre den typen HDMI-signal som kommer inn, enten det er YCbCr, Video-RGB eller PC-RGB. Dette fordi det er best å foreta valg av signaltype i DVD/BD-spilleren, fremfor å la en receiver konvertere mellom de ulike videosignal standardene underveis til skjerm/lerret.

Edit: I tillegg er det viktig at den signaltypen som er valgt i TV/projektor er i overensstemmelse med den til innkommende signal. Dersom innkommende signal f.eks. er PC-RGB og TV/projektor er satt til Video-RGB, vil man miste mye av dynamikken i kildematerialet (bildet blir blast).
    Okei. Takker for svar

Lyden har nå etterhvert blit bedre med litt kalibrering, hjalp og forandre litt på div instillinger og valg av EQ innstillinger osv. Er veldig fornøyd med med film-lyden til denne reciveren!

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Problemer med fjernkontroll

Flere enn meg som sliter litt med fjernkontrollen (den store) til 3900? Den funker jo, men jeg synes responsen på navigasjonshjulet er så slapp. Jeg må liksom presse ganske hardt ned og dra litt i samme retning som jeg ønsker å flytte cursoren. Lurer på om alle er sånn eller om det jeg som har fått et dårlig eksemplar?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at fjernkontrollen kunne ha vært langt bedre, ja :neutral:

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Flere enn meg som sliter litt med fjernkontrollen (den store) til 3900? Den funker jo, men jeg synes responsen på navigasjonshjulet er så slapp. Jeg må liksom presse ganske hardt ned og dra litt i samme retning som jeg ønsker å flytte cursoren. Lurer på om alle er sånn eller om det jeg som har fått et dårlig eksemplar?

Har nok det samme problemet jeg også ja, men ...er vel bare og leve med det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

Endelig!! Fikk min RX-V 1900 i hus igår. Takk til X3MHC for rask levering og nyttig info

Kjøpte også med Bi wire, og fikk koblet dette sammen igår. Venter bare på Tv`n som kommer i slutten av mnd.

Side 15 av 72 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •