Trenger hjelp til oppsett av LX50 receiver...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Trenger hjelp til oppsett av LX50 receiver...

Har kjøpt meg Pioneer LX50 receiver og holder på å sette opp, og sliter litt. Er skuffa over lyden så langt men jeg føler meg nokså trygg på at det er pga innstillingene...

Jeg har også kjøpt Harman Kardon TS11 5.1 høytalere som brukes som surround (A) og har et par System Audio 2070 som jeg vil bruke som (B) altså stereo høytalere. Jeg har kjørt automatisk oppsett og alt er vel og bra for A-oppsettet. LX50 finner selv at alle A-høytalerene er SMALL osv. og disse har jeg uansett mulighet til å gå inn og endre om jeg skulle ønske det. Men, mine to B-høytalere er absolutt ikke små, men her finner jeg ikke noen som helst mulighet for å definere hva jeg har. Det står heller ikke hvorvidt systemet har definert de som SMALL eller LARGE, men utifra lyden jeg hører tror jeg absolutt de er satt til SMALL for det er mye mellomtone og diskant og nesten ikke noe bass. Låter IKKE bra... :? Håper virkelig det er noen som har et tips her for akkurat nå har jeg mest lyst å levere alt tilbake...

(Tanken har slått meg om å sette mine 2070 som "A", men utifra bruksanvisning skal stereohøytalere være "B" og det bør jo være mulig å få bra lyd på de der...)

Og til slutt - man bytter mellom A, B og AB samtidig ved å trykke på "Speakers" knappen på forsterkeren. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette med fjernkontrollen? Finner ingen knapp for det der...

Krysser fingre for svar nå!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg specen på LX50 i detalj, men spørsmålet er jo om den har mulighet til å lagre flere innstillinger.

Du har sikkert kjørt autokalibrering, da har LX50 belaget seg på at du har små høyttalere (SMALL), men når du bare slår over på det andre paret med A/B-knappen, så er ikke dette nok til at LX50 skjønner at du plutselig har større høyttalere, dvs. at den forstetter å spille som om du har små høyttalere.

Hvis den kan lagre flere innstillinger, så kan du kjøre ny kalibrering med par B (de store) og lagre dette som et eget oppsett. Alternativt kan du jo kjøre par B i Direct men da er du kanskje ikke fornøyd med lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå kjenner ikke jeg specen på LX50 i detalj, men spørsmålet er jo om den har mulighet til å lagre flere innstillinger.

Du har sikkert kjørt autokalibrering, da har LX50 belaget seg på at du har små høyttalere (SMALL), men når du bare slår over på det andre paret med A/B-knappen, så er ikke dette nok til at LX50 skjønner at du plutselig har større høyttalere, dvs. at den forstetter å spille som om du har små høyttalere.

Hvis den kan lagre flere innstillinger, så kan du kjøre ny kalibrering med par B (de store) og lagre dette som et eget oppsett. Alternativt kan du jo kjøre par B i Direct men da er du kanskje ikke fornøyd med lyden?
    Takk, den muligheten hadde jeg ikke tenkt på. Har kjørt autokalibrering ja og har mulighet å lagre flere innstillinger. Skal teste i kveld

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •