Ny reciver med støtte for 4 ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciver med støtte for 4 ohm

Hello
    jeg skal da kjøpe meg ny forsterker da jeg klarte å ødelegge den gamle. Det som er litt tricky er at frontene mine (proson stratego 212 rr) er på 4ohm og jeg sliter med å finne en reciver som har støtte for dette. I tillegg så vil jeg også ha støtte for HDMI og de nye lyd formatene.

Det jeg har sett på til nå er Sony STR-DA3300 og i tillegg da Alto MAC-2.2 til frontene. Er dette en god kombinasjon som fungerer? kom gjerne med andre forslag :-D Budsjettet ligger på maks 9k men vil gjerne ha det så billig som mulig : )

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha effektforsterker på frontene trenger ikke reciveren takle lave impedanser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg skjønt, men det jeg lurer på om det finnes en reciver med 4 ohm slik at jeg slipper å legge ekstra penger i en effektforsterker. Eventuelt om det finnes noen billigere/bedre løsninger enn den jeg selv har satt opp; )

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den effektforsterkeren du linket til er vel en PA forsterker?

de fleste recievere funker ved 4 ohm.

du kan jo sjekke ut harman/kardon AVR255 til 6500 hos soundgarden.

ikke se deg vill på watt og nominell impedans. en 8 ohms høyttaler kan komme helt ned i 2 ohm ved enkelte frekvenser. mens en 4 ohms høyttaler kanskje aldri kommer under 4 ohm..

membranflaten sier mye mer om hvor vanskelig en høyttaler er å drive enn nominell impedans. strategoene krever litt forsterker for å få mest ut av dem med sine 2 12 tommere.

strøm er mye viktigere enn watt i høyttalere, 50w holder i massevis hvis den leverer nok strøm og aldri klipper, noen av electrocompaniet sine forsterkere er stabile i 0,5 ohm hvor de leverer over 1kw, men de har ike mer enn 100w i 8 ohm..

se forøvrig denne tråden for mer info om impedans i forsterkere vs høttalere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •