Usher P-307 Pre-amp og Usher R-1.5 power-amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usher P-307 Pre-amp og Usher R-1.5 power-amp

Hei

Har fått eit godt tilbud på:
    Usher R.1.5 Class A Stereo Power Amplifier
    og
    Usher P-307 Pre amplifier.

Hvilken høytalere vil disse matche godt? Noen som har noen erfaring med disse komponentene?
    Kan noen beskrive generelt lyden fra usher sine forsterkere?

Link til forsterkerene:

Usher - Timestep P-307-TE Class A* Preamplifier

Min plan er å gå for dette, så seinere kjøpe Usher CD1 som cd spiller.
    Og så se om eg fant noen gode Usher høytalere som passer. Da har eg reint usher oppsett, det må da fungere bra (i teorien)?

Tar imot alle intrykk med eit smil!

mvh
    Frode

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått for innkjøp av usher p-307 og 1.5. Lurer nå på hvilke høytalere eg skal gå for? Kunne tenkt meg Usher 6381 eller 6371. Har tenk å kjøpe dedikert sub, så trenger eg å gå opp til 6381? Har lest at 6371 har bedre mellom tone?

Har aldri høyrt Usher høytalere. Men har planlagt ein tur til bergen, for ein tur på hordaland hifi for ein lytt. Skal og se om eg får lånt dem med heim.

Berre lurer på hvordan Usher låter til forskjellig musikk, går det an og høyre alt fra rolig melodisk musikk til rock og metal?

Liker godt ein "varm" lyd med god og dyp bass.

Har og tenk å kjøpe Usher X-616 som senter.
    Surround reciveren som skal drive senteren er ein denon 3808, men vil kansje gå for ein effekt forsterker seinere.

Noen intrykk om valget?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Usher

Fikk forsterkerene idag, å eg må berre si FOR EIN LYD! :P
    Har aldri hørt så klar å fin lyd, så åpen. Kunne plassere alle instrumenta og hørte ting i sanger som eg aldri har hørt før.
    Trudde eg hadde maxa ka JBL E100 høytalerene mine kunne spille, med Advance acoustic MAP 407. Eg tok grundig feil.
    Blei aldri lei av å lytte, den spiller med eit slik engarsjemang som eg aldri har hørt før.
    Gler meg til å få testet usher sine 6 serie høytalere på den.

Hadde den koblet opp med ein elendig dvd spiller som eg fant liggende (har ikkje cd spiller atm),
    men hadde koblet den opp med ein doxa 014 dac.
    Må si eg syns R 1,5 var myke finere en det den såg ut på bildene.
    Den var så stor at eg måtte bore nye hull til platene i reolen min før å heve den.
    P 307A`en var og mykje større en det den såg ut på bildene, og er meget fornøyd med designe.

Må berre si at førsteinntrykket er meget bra.

Har lagt ved noen bilder eg tok med mobilen.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med flott elektronikk!

Hørt litt forskjellig av 6 serien, og vil påstå at høytalerne er meget gode allroundere. Overaskende bass, og en nøytral klangstruktur...
    Kan vel ikke si at de har en spesielt mørk spillestil, men de gjør akkurat det de blir bedt om å gjøre med en frisk og leken diskant

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kul forsterker du har fått. tenkt å kjøpe en sånn ettervert selv. jeg har usher 6381 er utrolig fornøyd med de. funker utrolig bra på film som musikk.
    nå så bruker jeg bare en yamaha 3800 på de funker som bare av det.men vet att det bare blir bedere når jeg får effektforsterker. så er høytalera utrolig lettplaserte bra spredning.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Usher

Ja, gler meg til å teste 6 serien. Eineste problemet mitt er rommet, blir eindel "kvass" diskant ved veldig høyt volum. Men må teste litt med høytaler plassering, har og ein radioshack med REW så får ta noen målinger. Legger ut grafene når det er gjort.

Vil ikkje gå til innkjøp av høytalere får eg kommer heim fra jobb (jobber på båt i Spania). Reiser på tirsdag/onsdag og er tilbake om ein måned.

Har forresten eit par B&W 703 koblet til nå. Broren har nett kjøpt dem men mangler leilighet. Lucky for me. Må si at dem spiller meget ærligt, dem gir beskjed med ein gang det er dårleg opptak eller dårlig mp3 kvalitet..

703 gir meget god punch i trommen og vokalen, den liksom angriper deg.
    Men kjenner at eg trenger ein sub i mitt rom, p.g.a litt mangel i bass. Vi testet 703 i HIFI klubben i bergen (som er eit meget dempet rom), og det var mye bedre bass der, kansje ein smule for mye.
    Er i ein kjeller leilighet med betong vegger, nesten heile venstre veggen er dekket med finstøyp og andre siden er to vinduer. Eg sitter og heilt inntil bakvegg p.g.a samboer ikkje vil sitte mitt i rommet :\.

Etter innkjøp som er den lette delen, så kommer den vansklige og kjekke jobben. Med å tweake rommet og plassering til det ultimate lyd nirvana. Gler meg til eg kommer heim fra jobb. :P

Trenger og eindel bedre signalkilde, må få teste opp usher CD1 eller CD7 etter innkjøp av høytalere. Noen som veit noen andre kandidater som er verdt å teste?

Sand19 vil tru du vil få eit stort løft i lyden ja, selv om Yamaha`en er ein meget god reciever så er det ingenting som slår ein dedikert effekt forsterker. Har selv ein denon 3808 og eg merket stoor forskjell nå.
    Vil og tipse deg om vist du skal kjøpe ein så dyr effektforsterker så ville eg vurdert ein god forforsterker. Eg merker stooor forskjell vist eg spiller fra denonen eller P-307A`en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •