RX-V863 er i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V863 er i hus

Hallais.
    Som tittelen sier er den gamle receiveren endelig byttet ut.

Jeg har aldri vært borti auto romkorreksjon, eller manuel for den saks skyld..

Før jeg bestemte meg for 863, saumfarte jeg nettet en god del, og då kom jeg over noen tråder her hvor enkelte hadde noen fine "guider" for bruk av Yapo`en til Yamaha. Jeg husker ikke alt, men det handlet vel om noen innstillinger før autosetupen for å unngå for lave verdier etterpå..

Har prøvd å finne tråden(e) igjen uten hell.... Har søkt og gått igjennom hele tråden til v1800 og v3800, men finner ikke alt det jeg mener å ha lest tidligere...

Så mitt spørsmål, eller ønske om en vil, er om noen kan være så grei å komme med noen gode tips til hva jeg bør tenke på før autosetupen og om det er noe jeg må (bør) gjøre etter setupen..

Nøkkelord:

Høyttaler størrelse
    nivåer
    crossover
    "normal, flat, front"
    osv....

Edit: når jeg spør om det er noe jeg bør tenke på, tenker jeg først og fremst på om det er noen innstillinger på receiveren jeg bør/ skal gjøre før og etter setupen..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stib
    Hallais.
    Som tittelen sier er den gamle receiveren endelig byttet ut.

Jeg har aldri vært borti auto romkorreksjon, eller manuel for den saks skyld..

Før jeg bestemte meg for 863, saumfarte jeg nettet en god del, og då kom jeg over noen tråder her hvor enkelte hadde noen fine "guider" for bruk av Yapo`en til Yamaha. Jeg husker ikke alt, men det handlet vel om noen innstillinger før autosetupen for å unngå for lave verdier etterpå..

Har prøvd å finne tråden(e) igjen uten hell.... Har søkt og gått igjennom hele tråden til v1800 og v3800, men finner ikke alt det jeg mener å ha lest tidligere...

Så mitt spørsmål, eller ønske om en vil, er om noen kan være så grei å komme med noen gode tips til hva jeg bør tenke på før autosetupen og om det er noe jeg må (bør) gjøre etter setupen..

Nøkkelord:

Høyttaler størrelse
    nivåer
    crossover
    "normal, flat, front"
    osv....
    hvilke høytalere har du?
    hvordan er romet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som front har jeg Dali Concept 2 og senter i samme serien.. Bakhøyttalerne er fra Dynavoice Cometserien, og sub fra XTZ W10.16..

Rommet er rektangulert, med sweetspot og anlegg på hver sin langvegg..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stib
    Som front har jeg Dali Concept 2 og senter i samme serien.. Bakhøyttalerne er fra Dynavoice Cometserien, og sub fra XTZ W10.16..

Rommet er rektangulert, med sweetspot og anlegg på hver sin langvegg..
    Da ville jeg ha prøvd og kjørt romkoroksjonen satt som front, så justerer recieveren tone-karakteren til bakhøyttalerene og center iforhold til front-høyttalerene. Men plugg ut centeren og suben når du kjører romkoroksjon og heller kalibrer suben manuelt med en radio-shack. centeren legger du in etterpå i høytallermenyen og finner frem måle-bandet og justere avstanden fra den iforhold til lytteposisjon manuelt.alle høyttalerene setter du som small og deler alt på 80hz. vist du føler du ikke får et tilfredstilende resultat med romkoroksjonen kan du prøve og gjøre det manuelt. Du kan jo også eventulet prøve og bruke den manuele equalizeren på bakhøyttalerene og eventult centeren vist du føler tone-karakteren er helt feil ifohold front-høyttalerene, men skal du gjøre dette trenger du en radio-shack lyddtryksmåler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye for innspill, så da får jeg bare prøve så godt jeg kan:-D