RØR-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RØR-forsterker

Nå må dere ønske meg velkommen...hehe

Eg har tidligere balt litt på med hi-fi, nå som eg har eldres blir eg mer og mer opptatt av fin lyd, bassen kjem som siste prioritet/mindre viktig enn alt det som er over bassen i lydbildet.

Lurer en del på dette med Rør-forsterkere...
    Er det noen som har peiling eller vet om noen som har peiling eller steder vor eg kan lese litt informasjon og pris osv. for eit ok forsterker..
    baksider og fremsider med dette rør greiene..
    Er helt grønn anngående slikt og da vertfall rør-ting, mange år siden det var inntresse for dette.

mvh. jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis du er ukjent med rørforsterkere, så kan jeg jo nevne et par steder jeg selv har tatt initiativet til å få frem info:

http://avforum.no/forum/guider-audio...rste-gang.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Ellers vil jeg anbefale at du nærmer deg dette nye hifi-fenomenet med åpent sinn, dvs. at du ikke på forhånd har gjort deg opp en klar mening om hva som er "seriøs informasjon".

Alle rørforsterkere har det til felles at de spiller mer åpent og fyldig/harmonisk i mellomtonen enn det man ellers opplever - det som atskiller dem er a) i hvilken grad hele frekvensområdet kommer godt med (og med god timing/sammenheng), og b) i hvor stor grad (og på hvilken måte) denne åpenheten i mellomtonen gjør seg gjeldende.

Ellers er det flere "skoler" innen rør slik som ellers i hifi-verdenen og man kan finne temmelig motstridende info ute blant ekspertene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •