Denon AVC-A1HD eller 4308 + effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVC-A1HD eller 4308 + effektforsterker

Holder på å planlegge kjøp av høytalere og forsterker som skal bli til et 5.1 system til slutt. Høytalerne jeg antagelig kommer til å kjøpe er B&W 803D.

Har sett på flere forskjellige forsterkere men liker vel Denon best. Så her er løsningene jeg har tenkt.

Løsning 1:
    Denon AVC-A1HD forsterker

Løsning 2:
    Denon 4308 forsterker (eller kanskje 3808?)
    Parasound HALO A21 effektforsterker (front)
    Parasound HALO A23 effektforsterker (bi-amped senter)

Noen som vet om det er mulig å bi-ampe flere enn 2 høytalere (helst 3) med AVC-A1HD? Er jo "bare" en 7.1 forsterker, men ser det er flere enn 7høytalerutganger bak. Tenker da selvsakt å bi-ampe front og senter høytalerne.

Hvis ikke så er det jo en mulighet å kjøpe effektforsterker på senter-høytaleren. Men burde man da også kjøre effektforsterker på frontene for å få samme lyd, eller blir det ikke så stor forskjell?

Er det stor forskjell på AVC-A1HD og 4308 på lydkvalitet? Er AVC-A1HD verd de ekstra lappene eller vil jeg få mer igjen hvis jeg går for en løsning med effeltforsterkere?

Kom gjerne med forslag på andre løsninger som ikke er for dyre.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Holder på å planlegge kjøp av høytalere og forsterker som skal bli til et 5.1 system til slutt. Høytalerne jeg antagelig kommer til å kjøpe er B&W 803D.

Har sett på flere forskjellige forsterkere men liker vel Denon best. Så her er løsningene jeg har tenkt.

Løsning 1:
    Denon AVC-A1HD forsterker

Løsning 2:
    Denon 4308 forsterker (eller kanskje 3808?)
    Parasound HALO A21 effektforsterker (front)
    Parasound HALO A23 effektforsterker (bi-amped senter)

Noen som vet om det er mulig å bi-ampe flere enn 2 høytalere (helst 3) med AVC-A1HD? Er jo "bare" en 7.1 forsterker, men ser det er flere enn 7høytalerutganger bak. Tenker da selvsakt å bi-ampe front og senter høytalerne.

Hvis ikke så er det jo en mulighet å kjøpe effektforsterker på senter-høytaleren. Men burde man da også kjøre effektforsterker på frontene for å få samme lyd, eller blir det ikke så stor forskjell?

Er det stor forskjell på AVC-A1HD og 4308 på lydkvalitet? Er AVC-A1HD verd de ekstra lappene eller vil jeg få mer igjen hvis jeg går for en løsning med effeltforsterkere?

Kom gjerne med forslag på andre løsninger som ikke er for dyre.
    Jeg hadde valgt alternativ 2. Det er også bedre lydsignatur som passer 803D bedre enn hva AVC-A1HD gir. Mulig Pre-amp delen i AVC er bedre enn i 3808/4308, det vet jeg ikke. Men med Parasound på frontene blir det en annen opplevelse under musikklyttingen. I positiv forstand da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg da egentlig 4308? Holder det ikke da med 3808? Har forstått det slik at det er bare 10W mindre per kanal + 3808 ikke har Wifi...? Eller er det noen flere finesser og bedre lyd i 4308?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty@online.no: Ser at du kjører med 2808. Noen grunn til at du ikke valgte hakket større?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3808 har nettverk funksjonalitet som gir muligheter for streaming av musikk samt internettradio, det har ikke 2808. Noe som gjorde valget ganske klart for meg når jeg valgte var også det at 2808 kun har to HDMI innganger mens 3808 har fire. En annen fordel med 4308 kontra de andre er at den også har to HDMI utganger. Dvs du kan ha to skjermer på en kilde eller en skjerm og en projektor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

da-ty@online.no: Ser at du kjører med 2808. Noen grunn til at du ikke valgte hakket større?
    Slettet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bruker den bare til å drive bak kanalene. Trenger heller ikke mer enn 2 HDMI innganger. Så da så jeg ikke poenget med å kjøpe 3808/4308.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Så ikke poenget i det da jeg trenger maks 2 HDMI innganger. Bruker den bare til å drive 3 bak kanaler.
    Skal ikke undervurdere effekten på bak kanalen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Skal ikke undervurdere effekten på bak kanalen
    Skal ikke det. Men tror 2808 klarer å dra et par 601S3 og en CC6 senterkanal.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skal ikke det. Men tror 2808 klarer å ra et par 601S3 og en CC6 senterkanal.

Sikkert, men meldingen min var i den useriøse arten.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger ute en parasound A21 effektforsterker på finn.no. Vil denne passe bra uansett hvilken høytaler man velger? Vurderer å kanskje kjøpe den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bi-ampe Parasound A51 effektforsterker? Tenker da på å få 2x500W (front) og 1x250W (senter) i 8 ohm. Burde jo være mulig så lenge man får satt forforsterken til å sende samme signal på 2 flere utganger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan man bi-ampe Parasound A51 effektforsterker? Tenker da på å få 2x500W (front) og 1x250W (senter) i 8 ohm. Burde jo være mulig så lenge man får satt forforsterken til å sende samme signal på 2 flere utganger.
    Det går bra det. Du må ha to stk y-ledd da. Front høyttalerne må også ha bi-wiring terminaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir vel 4x250w på front, ikke 2x500w ??

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når vi snakker om et system i denne prisklassen ville jeg vurdert å gått for en intrigrert forsterker eller todelt løsning med prossesorinngang, for og virkelig få fult utbytte på mussik. Center høyttaleren kan du jo ha et seperat effektrinn til

her er en liste over forsterkere med denne muligheten

audiophile.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis musikk er viktig, ville jeg anbefalt M15 og M25, og heller være tålmodig til Blu-Ray med innebygde dekodere ikke koster skjorta...

M25 bi-ampet på front spiller mektig!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mere som skiller 3808 og 4308 en kun effekt og trådløst nettverk! 4308 låter mye bedre på musikk!

AVC-A1HD låter igjen enda bedre!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    hvis musikk er viktig, ville jeg anbefalt M15 og M25, og heller være tålmodig til Blu-Ray med innebygde dekodere ikke koster skjorta...

M25 bi-ampet på front spiller mektig!
    Det kan jeg skrive under på, selv om jeg ikke har M15 (ennå..)

Kjørte først kun 4308 på høyttalerne og det låt "tynt" og kjedelig. Koblet inn en NAD M25 effektforsterker og "WOW" for en forskjell det ble, både på film og musikk.

Fungerer svært bra med 4308 som forforsterker og M25 som effekt. Har dog ikke prøvd å bi-ampe frontene.

I mine ører spiller denne kombinasjonen utrolig bra på musikk, og jeg tror nok at M15 som forforsterker vil gjøre det enda bedre. Men jeg "venter" på at de skal komme med en M15 mk2 som har litt bedre muligheter mht. Blu-ray etc

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekttrinn

jeg kikket litt rundt etter det en periode, og da fikk jeg et tilbud på et Parasound-trinn tror det het A52 - er ikke det femkanals? I alle fall solgte de et demobrukt hos Maxwell i Kristiansand for rundt halv pris - 25000 eller noe rundt der hvis jeg ikke husker feil. Og da får du effekttrinn til alle kanaler - og helt sikkert mer enn nok watt uten biamping også.
    Men siden du velger å kjøre med reciever som forforsterker, ville jeg rett og slett reist i butikken og sammenlignet de tre fra Denon i stereo med ett effkttrinn. Da tror jeg du vil få svar...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4308 inneholder innebygget DAB-tuner og Advanced AL24 Processing Multichannel-signalbehandling, som arbeider i 24-bit/192 kHz i alle kanaler mot 3808 sin AL24 Plus Processing Plus som arbeider i to kanaler. En fordel spesielt ved f.eks SACD avspilling.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •