Denon AVC-A1HD eller 4308 + effektforsterker - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    For all del ikke kjøp NAD M25 til B&W og ivertfall ikke match M25 liag med 3808 eller lignende. I mine ører hørest det ikke bra ut i hele tatt, men for all del m25 er en bra effektforsterker, men synst ikke den passer de B&W ht du har tenkt ivertfall. Lyden blir veldig tilbakelent og mangler masse dynamikk og trøkk/punsh i bassen er helt vekke.

Skal du ha noe bra til B&W ville eg valgt Pioneer VSX-LX70/60 og brukt Parasound A21/51 eller Earthquake Cinenova Grande 5/7 som effekt. Med earthquake'en vil du få en så krystallklart og naturtro lyd som det går fra B&W ivertfall om den er liag med LX70. Earthquaken er dynamisk og har stålkontroll på alt du hiver på den, kraftigste saken eg har prøvd Eneste minus er att den ser litt røff ut på design.
    Og Pioneeren vinner over 3808 på filmlyden i mine ører. Har hatt begge to over lengre stund, men 3808 var bedre match til lyden på electra 946 en lx70 og derfor har eg den.

Har ikke testet de nye Yamaha 3800, 1800 derimot og har stor tro på att de og kunne vert en god match til B&W.
    Hvem er det som importerer Earthquake i Norge?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt Mor10 på avforumet han er forhandler for de og kan sikkert gi den en ok pris http://avforum.no/forum/hvilket-utst...dac-plass.html

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    For all del ikke kjøp NAD M25 til B&W og ivertfall ikke match M25 liag med 3808 eller lignende. I mine ører hørest det ikke bra ut i hele tatt, men for all del m25 er en bra effektforsterker, men synst ikke den passer de B&W ht du har tenkt ivertfall. Lyden blir veldig tilbakelent og mangler masse dynamikk og trøkk/punsh i bassen er helt vekke.

Skal du ha noe bra til B&W ville eg valgt Pioneer VSX-LX70/60 og brukt Parasound A21/51 eller Earthquake Cinenova Grande 5/7 som effekt. Med earthquake'en vil du få en så krystallklart og naturtro lyd som det går fra B&W ivertfall om den er liag med LX70. Earthquaken er dynamisk og har stålkontroll på alt du hiver på den, kraftigste saken eg har prøvd Eneste minus er att den ser litt røff ut på design.
    Og Pioneeren vinner over 3808 på filmlyden i mine ører. Har hatt begge to over lengre stund, men 3808 var bedre match til lyden på electra 946 en lx70 og derfor har eg den.

Har ikke testet de nye Yamaha 3800, 1800 derimot og har stor tro på att de og kunne vert en god match til B&W.
    Ja, for all del. Da har jeg altså bommet fullstendig, fillern......:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M25 mangler trykk/punch i bassen ?! da må Denon ødelegge den noe forferdelig hvertfall.. for når jeg har hørt M25(bi-ampet riktignok) var det absolutt ikke det jeg satt igjen med... :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at M25 i kombinasjon med en Denon receiver låter tilbakelent og noe udynamisk er noe som stemmer relativt bra - men dette er det jeg finner typisk med lyden på Denon receiverne og er grunnen til at jeg skyr disse. Mellomtonen med stemmer og instrumenter får liksom aldri skikkelig hår på brøstet og kommer liksom ikke ordentlig frem i lydbildet. Dette punktet ble merkbart bedre med f.eks M15 som surround prosessor i stedet for Denon. Yamaha er konge på dette synes jeg! Lyden får liksom skikkelig trøkk og dynamikk i mellomtonen.

Det med punch er ikke noe jeg synes mangler i større grad hverken på Denon eller M25 i forhold til noen andre så det høres litt rart ut. Er ikke noe mer eller mindre punch med mine EC AW400 eller med Lyngdorf effekttrinn på normale lyttevolum. I hvertfall er forskjellen så liten at det ikke har utgjort noen merkbar forskjell hos meg. Det eneste jeg kan tenke meg er at M25 ikke har mer enn 140W å rutte med, så dersom volumet er på max så vil jo en kraftigere forsterker naturligvis ha mer og gå på. Men det skal mye til før M25 tar kvelden - i hvertfall langt over det som øra har godt av. Og ingen er vel så dust at man kjøper D-serien fra B&W for å bruke den primært som partyhøytaler hvor +10db bassboost på max guffe er hovedprioritet??

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ja, for all del. Da har jeg altså bommet fullstendig, fillern......:-D
    Hehe... vel alle har jo sin smak og sans for lydsignatur da

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    M25 mangler trykk/punch i bassen ?! da må Denon ødelegge den noe forferdelig hvertfall.. for når jeg har hørt M25(bi-ampet riktignok) var det absolutt ikke det jeg satt igjen med... :-)
    Ja denon ødlegger den mye når de er kobla sammen etter mine meninger ivertfall med B&W nautilus serien. Var det eg mente da Men M25 er en bra effektforsterker til exp Dali mentor synst eg da.

Men ikke for å ta noe vekk fra Denon forsterkere har den jo selv Er bare å matche rette ting sammen.... Og høre med dine egne ører.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    140w? Hmm, trodde det var 160w?

Forøvrig har Home Theater: Home Page målt M25 til 194,3 watt i 8 ohm, med 0,1% forvrengning, alle kanaler i kontinuerlig drift :-D

Home Theater: NAD Masters Series M15 Pre/Pro, M25 Amplifier, and M55 Universal Disc Player

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med Lyngdorf TDA2200? Noen som vet om denne kan brukes sammen med en receiver (det står egentlig ikke noe om at den kan det)? Som sakt har jeg kanskje tenkt å kjøpe 803d høytaler, vil 200W forsterkeren i lyngdorfen bli litt for lite?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbelpost*