Denon AVC-A1HD eller 4308 + effektforsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Vet du sikker er ute etter både hdmi switching og intere dekodere for trueHd/dts Ma, men med tilbud som dette http://avforum.no/avtorget/showprodu...=33068&cat=all ville jeg mye heller gått for ekstern hdmi switch og bluray med intern dekoding og et sett gode 5.1/7.1 analogkabler..
    Hvordan overføres lyden fra HDMI switchen til C2en?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil i et slikt oppsett kun bruke hdmi til bilde, og sende lyden fra dvd/bluray til C2'en via optisk/Coax digital kabel (vanlig DTS/Dolby Digital), eller via 5.1/7.1 analog for HD lyd(DD Plus/Dolby TrueHD,DTS MA). HD lyden dekodes da i spilleren og sendes til C2 som analog).
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en stereo forforsterker har både XLR og RCA in/out hvorfor kan man ikke da bruke den sammen med en sourround receiver?

Sourround Receiver front HT pre out -> Stereo forforsterker XLR/RCA input -> Stereo forforsterker XLR/RCA output -> Effektforsterker

Også kjører man alle de andre høytalerne fra receiveren direkte ned på effektforsterkeren.

Hva vil problemet være? At man får både volumkontroll på receiver og forforsterker? At man ikke får med seg subben? Hvilke stereo forforsterkere kan man bruke da?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare et forslag. Jeg har ingen verdens erfaring med det når det gjelder matching og jeg er ikke helt 110% sikker på om det vil fungere, gjerne halsugg meg vist jeg tar feil

1: Yamaha rx-v3800
    2: parasound halo a51
    3: arcam c-31 forforsterker med prossorinngang
    4: bechmark dac-1

Først kobler du til en dvd spiller digitalt til recieveren. Deretter kobler du center preout på recieveren til en av kanalene på parasounden. Deretter kobler du preout front l og r til arcamens tape inngang(prossesorinngang).

Etterpå kobler du på en spliter på både preout l og r på arcamen, dernest går du med de 4 kablene fra spliterene til 4 kanaler på parasounden, så kan du biampe fronthøyttalerene, slik som du hadde tenkt.

Nå skal dacen koblest inn i kjeden. Da tar du og bruker en av digital utgangene på recieveren og kobler til dacen,derreter kobler du dacen til en av innganene på arcamen.

Vist du nå skal ha en sub med kobler du bare denne til recieveren. Du vil nå også få denne til og spille med i stereo modus siden signalet først går igjennom recieveren, før det går videre til arcamen. du får også tilgang til og bruke delefilteret til recieveren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Jeg skal absolutt ikke halshugge deg(bare lugge deg litt i nakkehåra! :-p)
    Men jeg mener å erindre det var en som sa at V3800 ikke var no vits kontra V1800 hvis man bare skulle bruke den som prosessor. Pga at forskjellen lå for det meste i effekt!

Mener å erindre.. Så ikke halshugg meg heller :-p

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare et forslag. Jeg har ingen verdens erfaring med det når det gjelder matching og jeg er ikke helt 110% sikker på om det vil fungere, gjerne halsugg meg vist jeg tar feil

Først kobler du til en dvd spiller digitalt til recieveren. Deretter kobler du center preout på recieveren til en av kanalene på parasounden. Deretter kobler du preout front l og r til arcamens tape inngang(prossesorinngang).

Etterpå kobler du på en spliter på både preout l og r på arcamen, dernest går du med de 4 kablene fra spliterene til 4 kanaler på parasounden, så kan du biampe fronthøyttalerene, slik som du hadde tenkt.

Nå skal dacen koblest inn i kjeden. Da tar du og bruker en av digital utgangene på recieveren og kobler til dacen,derreter kobler du dacen til en av innganene på arcamen.

Vist du nå skal ha en sub med kobler du bare denne til recieveren. Du vil nå også få denne til og spille med i stereo modus siden signalet først går igjennom recieveren, før det går videre til arcamen. du får også tilgang til og bruke delefilteret til recieveren
    Hva er det dacen skal gjøre? Er den kun for å få subben med i stereo? Har ikke vært borti en slik før

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Hva er det dacen skal gjøre? Er den kun for å få subben med i stereo? Har ikke vært borti en slik før
    Dac. Altså digital til analog konverter. Dette er en prosses som må gjøres for at et signal kan forsterkers av en forsterker. så en avhengig av en bra dac for og få bra lyd. Denne dacen er da av bedre kvalitet en den som sitter i receveren og en får bedre lyd. Men til suben vil dacen i recieveren brukest, Det er ikke like viktig med en bra dac på bass under omtrent 100hz+-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac. Altså digital til analog konverter. Dette er en prosses som må gjøres for at et signal kan forsterkers av en forsterker. så en avhengig av en bra dac for og få bra lyd. Denne dacen er da av bedre kvalitet en den som sitter i receveren og en får bedre lyd. Men til suben vil dacen i recieveren brukest, Det er ikke like viktig med en bra dac på bass under omtrent 100hz+-
    Men det jeg ikke skjønner er hva jeg skal med den. Receiveren er jo koblet opp mot Arcam'n på tape inngangen. Hvorfor skal jeg da ha en til tilkobling mellom dem?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg ikke skjønner er hva jeg skal med den. Receiveren er jo koblet opp mot Arcam'n på tape inngangen. Hvorfor skal jeg da ha en til tilkobling mellom dem?

Okaj. Prossorinngang er en kobling på forforsterkere der man kan koble til en seperat forforsterker,slik at man kun bruker effekttrinnet som forforsterkern er koblet til,signalet går da ikke innom volum-kontrollen til forforsterken. Det gjør du når du skal se film, for da bruker du forforsterkeren til recieveren. Men på mussik generelt er det lurt og ha en bedre forforsterker og kilde(dac) for og utnytte høyttalerene bedre, da bruker du forforsterken til arcamen og kobler kilden enkelt og greit til en av de vanlige inngangen.

Du kunne også ha byttet ut dacen med en vanlig cd-spiller som du enkelt og greit kobler til en av inngangene på arcamen. Men da vil ikke signalet gå igjennom recievern, slik at du ikke får bruke delefilteret til recieveren, eller får suben til og spille med i stereomodus når du bruker arcamen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okaj. Prossorinngang er en kobling på forforsterkere der man kan koble til en seperat forforsterker,slik at man kun bruker effekttrinnet som forforsterkern er koblet til,signalet går da ikke innom volum-kontrollen til forforsterken. Det gjør du når du skal se film, for da bruker du forforsterkeren til recieveren. Men på mussik generelt er det lurt og ha en bedre forforsterker og kilde(dac) for og utnytte høyttalerene bedre, da bruker du forforsterken til arcamen og kobler kilden enkelt og greit til en av de vanlige inngangen.

Du kunne også ha byttet ut dacen med en vanlig cd-spiller som du enkelt og greit kobler til en av inngangene på arcamen. Men da vil ikke signalet gå igjennom recievern, slik at du ikke får bruke delefilteret til recieveren, eller får suben til og spille med i stereomodus når du bruker arcamen.
    Det var egentlig det jeg hadde sett for meg, å koble cd-spiller direkte til Arcamen. Hvis man da kobler cd-spilleren til receiveren vil ikke da den "farge" lyden (selv om det er et digitalt signal) og lyden vil kanskje bli dårligere selv om man har en slik dac?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig det jeg hadde sett for meg, å koble cd-spiller direkte til Arcamen. Hvis man da kobler cd-spilleren til receiveren vil ikke da den "farge" lyden (selv om det er et digitalt signal) og lyden vil kanskje bli dårligere selv om man har en slik dac?
    Som jeg sa i det første innlegget gjerne halsugg med om jeg tar feil . Det jeg ikke er helt sikker på med denne koblingen er om signalet går igjennom en da/ad prosses før det går ut på digital utgangen igjen og da er det jo lite vits med seperat dac. Det hadde jeg håpet på at noen eksperter her ine kunne svare på

Så i for seg er dette bare noe jeg har fundert på for og kunne bruke delefiltert til recieveren og få suben til og spille med i stereomodus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i allefall lært noe nytt om dacer og muligheter

Har også sett på denon integrert stereo forsterker, PMA-1500AE og PMA-2000AE. Ser at disse også kan brukes med hjemmekino receiver. Så er det noen som har erfaring med disse kom gjerne med noen kommentarer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Personlig liker jeg ikke lydsignaturen no særlig. Men det trenger ikke bety no for deg!

Uansett - skal du kjøpe 803D ekke disse forsterkerne i nærheten av bra nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Tja... Personlig liker jeg ikke lydsignaturen no særlig. Men det trenger ikke bety no for deg!

Uansett - skal du kjøpe 803D ekke disse forsterkerne i nærheten av bra nok!
    Hva burde man da ha? Vil ikke arcamen passe bra på 803D?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, nå snakka jeg om de Denon'ene du så på.. PMA-1500AE og 2000-AE. :-)

jeg syns NAD høres kult ut på 803D. :-)
    M25, og bi-ampet. Gir mye for penga hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    nei, nå snakka jeg om de Denon'ene du så på.. PMA-1500AE og 2000-AE. :-)

jeg syns NAD høres kult ut på 803D. :-)
    M25, og bi-ampet. Gir mye for penga hvertfall.
    Skal jo ha effektforsterker i tillegg til PMA-1500 eller 2000. Har du hørt disse?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skal jo ha effektforsterker i tillegg til PMA-1500 eller 2000. Har du hørt disse?
    Jeg har Ville nok gått for en annen forsterker om du skal bruke denne som pre-amp. Denne Denon modellen synes jeg farger lyden. Har du bestemt deg for hvilket sluttrinn du skal ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Mulig det blir bedre da - men jeg syns de Denon'ene på mine B&W("bare" DM683 da.. ikke no 803D akkurat ;-)) var som å koble høytalerne til en bolle med graut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jeg har Ville nok gått for en annen forsterker om du skal bruke denne som pre-amp. Denne Denon modellen synes jeg farger lyden. Har du bestemt deg for hvilket sluttrinn du skal ha?
    Blir nok enten Parasound eller NAD M25.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del ikke kjøp NAD M25 til B&W og ivertfall ikke match M25 liag med 3808 eller lignende. I mine ører hørest det ikke bra ut i hele tatt, men for all del m25 er en bra effektforsterker, men synst ikke den passer de B&W ht du har tenkt ivertfall. Lyden blir veldig tilbakelent og mangler masse dynamikk og trøkk/punsh i bassen er helt vekke.

Skal du ha noe bra til B&W ville eg valgt Pioneer VSX-LX70/60 og brukt Parasound A21/51 eller Earthquake Cinenova Grande 5/7 som effekt. Med earthquake'en vil du få en så krystallklart og naturtro lyd som det går fra B&W ivertfall om den er liag med LX70. Earthquaken er dynamisk og har stålkontroll på alt du hiver på den, kraftigste saken eg har prøvd Eneste minus er att den ser litt røff ut på design.
    Og Pioneeren vinner over 3808 på filmlyden i mine ører. Har hatt begge to over lengre stund, men 3808 var bedre match til lyden på electra 946 en lx70 og derfor har eg den.

Har ikke testet de nye Yamaha 3800, 1800 derimot og har stor tro på att de og kunne vert en god match til B&W.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •