Denon AVC-A1HD eller 4308 + effektforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    A52 har 5x125, og koster 25 nytt i butikk. Så kanskje det var A51 ?

Hjalmarjalla: Mitt stereo-oppsett nå er M15 med Parasound Halo A23 og B&W DM683. Spørs om jeg kommer til å skifte NOENGANG!!!! :-p

Hadde T754 før - og på kino-biten var den helt grei. Men selv med C372 som effekt - sugde den skikkelig på musikk kontra C372 alene. Dreiv å så etter forforsterker med prosessor o.l - og skulle egentlig gå for Parasound NC-2100 - helt til jeg så M15. Da var ikke valget vanskelig. Utrolig bra på musikk pluss at jo kino-biten fikk seg et uventet løft! :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så du er advart:
    Denon receivere er generelt en veldig dårlig match med B&W høyttalere. Jeg har kun negative erfaringer med Denon på B&W, og da spesielt D-serien. Dette kommer krystallklart frem når man etterhvert får prøvd en del ulikt utstyr på høytalerne. Dette gjelder selv når de kun brukes som forforsterkere.
    Lyden blir ikke slitsom, men totalt uengasjerende og tam. Det låter ikke direkte dårlig, men man merker hvor dårlig det egentlig matchet når man finner noe som passer bedre (nesten alt...)

NAD M-serien er en bedre match (hadde dette en stund), men det beste jeg har kommet borti på B&W hittil av fullt utstyrt surroundutstyr (uten at jeg skal påstå at jeg har prøvd alt) er Yamaha receivere, og da med seriøse effekt-trinn i tillegg. EC er forøvrig drømmematch med B&W, men de har ikke noe bra surroundutstyr med full HD-kompabilitet enda, og det de har koster flesk. Men et EC effekttrinn vil sette følelsene i sving på 803D for å si det slik..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel... tror du skal være ganske rutinert og viderekommen for å mene det... :-)
    en kompis av meg har akkurat koblet opp Denon 2808, NAD C272, B&W DM683, DM685 og HTM61. Med PS3, blu-ray og pcm multichannel syns jeg dette låt helt fantastisk.. :-)

men klart... at trådstarter bytter denon-alternativ med yamaha koster jo ikke no mer... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er nok om trådstarter har mulighet til å selv lytte til utstyret han skal ha. Men det er jo ikke alltid at det lar seg gjøre.
    Yamaha, Denon, Pioneer, Onkyo osv har alle sine kvaliteter. Så hvilken som er best, blir nok veldig subjektivt.
    Da er det jo fint med litt brukererfaringer, å se om man finner noen som har "samme" smak som seg selv, eller gode beskrivelser av produkter som høres interessant ut. Da er det nok litt lettere å finne en god match.

Når det gjelder matching, så må man finne et effekttrinn som matcher både høyttalerene og reciveren. Så kan man finne en kilde som henter ut max potensialet i anlegget innenfor budsjettet. Som regel er det ganske vanskelig å treffe blink på første forsøk...

Ikke så lett dette her. Ønsker deg uansett lykke til å jakten på god lyd !

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Bare så du er advart:
    Denon receivere er generelt en veldig dårlig match med B&W høyttalere. Jeg har kun negative erfaringer med Denon på B&W, og da spesielt D-serien. Dette kommer krystallklart frem når man etterhvert får prøvd en del ulikt utstyr på høytalerne. Dette gjelder selv når de kun brukes som forforsterkere.
    Lyden blir ikke slitsom, men totalt uengasjerende og tam. Det låter ikke direkte dårlig, men man merker hvor dårlig det egentlig matchet når man finner noe som passer bedre (nesten alt...)

NAD M-serien er en bedre match (hadde dette en stund), men det beste jeg har kommet borti på B&W hittil av fullt utstyrt surroundutstyr (uten at jeg skal påstå at jeg har prøvd alt) er Yamaha receivere, og da med seriøse effekt-trinn i tillegg. EC er forøvrig drømmematch med B&W, men de har ikke noe bra surroundutstyr med full HD-kompabilitet enda, og det de har koster flesk. Men et EC effekttrinn vil sette følelsene i sving på 803D for å si det slik..
    Helt enig. Siste modeller av Denon bør absolutt matches med litt fete høytalere noe B&W definitivt ikke er.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    når vi snakker om et system i denne prisklassen ville jeg vurdert å gått for en intrigrert forsterker eller todelt løsning med prossesorinngang, for og virkelig få fult utbytte på mussik. Center høyttaleren kan du jo ha et seperat effektrinn til

her er en liste over forsterkere med denne muligheten

audiophile.no
    Hva mener du med en todelt løsning? Er det ikke det det blir når man velger receiver(4308) + effektforsterker (A51)? Skal ikke bare bruke systemet til å høre på musikk, ser også en god del film.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Hva mener du med en todelt løsning? Er det ikke det det blir når man velger receiver(4308) + effektforsterker (A51)? Skal ikke bare bruke systemet til å høre på musikk, ser også en god del film.
    Det han mener er at du kan bruke en pre-amp i tillegg til eventuelt 4308 og en Parasound i to kanals stereo. Det løfter lyden noe. Den kobles mellom sluttrinn og reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en Yamaha RX-V3800 burde passe bedre som forsterker til B&W?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så en Yamaha RX-V3800 burde passe bedre som forsterker til B&W?
    Har Denon 2808, B&W og Parasound selv, og er meget fornøyd. Hadde Parasound NC2100 pre-amp hjemme til test. Denne har da prossessorinngang og kan brukes i et flerkanals oppsett. Etter 8 timers testing så var det så liten forskjell, at jeg ikke gadd å bruke 6k på dette. Men det finnes Pre-amper som sikkert er bedre enn den jeg testet. Foreks Arcam. Men om det er bedre pre-amp del på Yamaha kontra Denon, vet jeg ikke

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt gjør ikke Denonen noe teknisk feil, men det blir fryktelig tamt på B&W. Det jeg opplevde som hovedproblemet var at mellomtonen liksom aldri kom skikkelig frem og fikk hår på brystkassen.

Dersom Yamahaen kun skal brukes som pre ville jeg valgt RX-V1800 foran RX-V3800 siden sistnevnte ikke har noe vesentlig å by på lydmessig i forhold.

Eller gått all the way og kjørt Z11

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har Denon 2808, B&W og Parasound selv, og er meget fornøyd. Hadde Parasound NC2100 pre-amp hjemme til test. Denne har da prossessorinngang og kan brukes i et flerkanals oppsett. Etter 8 timers testing så var det så liten forskjell, at jeg ikke gadd å bruke 6k på dette. Men det finnes Pre-amper som sikkert er bedre enn den jeg testet. Foreks Arcam. Men om det er bedre pre-amp del på Yamaha kontra Denon, vet jeg ikke
    Hva er det en forforsterker må ha for at man skal kunne bruke den i et flerkanalssystem? Har lest manualen til 2100 og det virker som den nesten bare er lagd for akkurat å passe i et slikt system.
    En annen ting. Når man kjøper en forsterker som eks 3808, kan denne spille av SACD? Kan alle forsterkere, gamle og nye, spille SACD og det er kun SACD spilleren som må støtte det? Eller må også forsterkeren støtte SACD?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva er det en forforsterker må ha for at man skal kunne bruke den i et flerkanalssystem? Har lest manualen til 2100 og det virker som den nesten bare er lagd for akkurat å passe i et slikt system.
    En annen ting. Når man kjøper en forsterker som eks 3808, kan denne spille av SACD? Kan alle forsterkere, gamle og nye, spille SACD og det er kun SACD spilleren som må støtte det? Eller må også forsterkeren støtte SACD?
    Det er kun avspilleren som må kunne spille SACD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det en forforsterker må ha for at man skal kunne bruke den i et flerkanalssystem?
    Den må ha prosessorinngang/HT passtrough.

Har lest manualen til 2100 og det virker som den nesten bare er lagd for akkurat å passe i et slikt system.
    Tror denne modellen yter såpass godt at men fint kan velge 2100 selv om man kun har et rent stereoanlegg. I tillegg er den jo svært fleksibel.

Når man kjøper en forsterker som eks 3808, kan denne spille av SACD?
    Ja

Kan alle forsterkere, gamle og nye, spille SACD og det er kun SACD spilleren som må støtte det? Eller må også forsterkeren støtte SACD?
    Til 2 kanals SACD trenger man kun en CDspiller som støtter dette. Resten av stereoanlegget trenger ingen spesielle funksjoner.

Til flerkanals SACD så trenger man en CDspiller som støtter dette. Pluss et flerkanals anlegg, for å få lyd i alle kanalene.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange DVD spillere avspiller også SACD
    Skal SACD spilles (fra DVD/SACD spiller)med HDMI v1.2 vil reciver som har HDMI v1.2 (eller v1.3) og reciver med DSD bli bra
    (bitstream SACD til reciver)
    DSD/SACD Explained
    Da slipper man multichannel analog kabler osv.

eller overføre med link om avsender - reciver støtter det. (feks Denon link)

SA-CD.net - FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva er det en forforsterker må ha for at man skal kunne bruke den i et flerkanalssystem?

Den må ha prosessorinngang/HT passtrough.
    Har egentlig ikke tenkt på denne muligheten å ha en egen forforsterker for stereo i et flerkanalsystem. Siden jeg ikke har råd til å sette opp et fullt 5.1 system med det samme, har jeg fått en ny ide om å først starte med stereo. Har også fått det inntrykket av at lyden i en stereo forforsterker er mye bedre enn hva man får av en hjemmekino receiver (er jo kjekt når man skal høre på musikk). Tenkte derfor på Parasound A51 som effektforsterker (Så er man klar for 5.1 + at man kan bi-ampe i stereo) og Parasound P3 som forforsterker (denne fungerer vel fint i et flerkanalsystem?). Så får jeg heller kjøpe en hjemmekino receiver når jeg har råd til flere høytalere. Noen som har erfaring med P3? Noen annen stereo forsterker som er veldig bra til rundt 10k (og som passer bra til B&W 803D/S serien)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 har ikke den samme muligheten som f.eks NC-2100.

Kanskje Hegel H200 hadde vært noe ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke tenkt på denne muligheten å ha en egen forforsterker for stereo i et flerkanalsystem. Siden jeg ikke har råd til å sette opp et fullt 5.1 system med det samme, har jeg fått en ny ide om å først starte med stereo. Har også fått det inntrykket av at lyden i en stereo forforsterker er mye bedre enn hva man får av en hjemmekino receiver (er jo kjekt når man skal høre på musikk). Tenkte derfor på Parasound A51 som effektforsterker (Så er man klar for 5.1 + at man kan bi-ampe i stereo) og Parasound P3 som forforsterker (denne fungerer vel fint i et flerkanalsystem?). Så får jeg heller kjøpe en hjemmekino receiver når jeg har råd til flere høytalere. Noen som har erfaring med P3? Noen annen stereo forsterker som er veldig bra til rundt 10k (og som passer bra til B&W 803D/S serien)?
    Tja, jeg har vært gjennom omtrent det du tenker på. Hadde lenge kun stereo-oppsett med B&W 803D som ble kjørt på Lyngdorf TDA2200 stereoforsterker. Dette brukte jeg til både film og musikk og var i grunnen svært godt fornøyd med resultatet. Men etterhvert tok film-interessen overhånd og jeg innså at jeg hadde mest lyst på surround. Vurderte lenge å bruke Lyngdorfen som effektforsterker på frontene i kombinasjon med Denon 4308, for å kjøre denne på musikk når jeg trengte det, men det ble for mye "styr" da jeg måtte kjøpe et analogt kort m.m. til Lyngdorfen for å kunne bruke denne som effektforsterker på surround.

Jeg var imidlertid svært skeptisk til å selge stereo-forsterkeren til fordel for en surround-reciever pga musikklytting.

Så kom jeg over tråden til atledreier som var svært fornøyd med NAD Masters oppsettet og hørte litt om hans erfaringer rundt dette, og jeg ble etterhvert overbevist om hva jeg måtte gjøre ;-)

Etter at jeg koblet på NAD M25 effektforsterker på 4308en så låt det i mine ører kanonbra både på musikk og film. Musikk ble faktisk morsommere å høre på, fordi det ikke lengre var supernøytralt og "perfekt" som det var med Lyngdorfen, men musikken fikk mer "trøkk" og låt mer avslappet som gjorde det gøy å høre på (før var det mer pent å høre på...)

Så jeg angrer ikke et sekund på at jeg solgte Lyngdorfen og byttet til en skikkelig effektforsterker. Hos meg funker både stereo og surruond med samme oppsett. Skal etterhvert forsøke med NAD M15 forforsterker for om mulig oppnå enda bedre lyd

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du sikker er ute etter både hdmi switching og intere dekodere for trueHd/dts Ma, men med tilbud som dette http://avforum.no/avtorget/showprodu...=33068&cat=all ville jeg mye heller gått for ekstern hdmi switch og bluray med intern dekoding og et sett gode 5.1/7.1 analogkabler..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    P3 har ikke den samme muligheten som f.eks NC-2100.

Kanskje Hegel H200 hadde vært noe ?

Det virker da som man kan koble P3 mellom en receiver og effektforsterker, men man vil jo ikke få med en eventuell sub når man spiller i stereo...???

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •