Defekt forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt forsterker

Hei,

Jeg har en gammel Yamaha stereoforsterker som det er et problem med. Når jeg vrir på kildevelgeren, får jeg som regel kun lyd i én kanal, og må "rikle" litt på kildevelgeren får å få lyd i begge kanaler... Hva kan problemet være her? Og lar det seg fikse?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig er det bare smuss i bryteren, og da vil en omgang med elektrorens kunne gjøre underverker. En annen mulighet er at bryteren har løsnet fra printen den sitter på, og det fikser du raskt med en loddebolt. En tredje og siste mulighet er jo at bryteren rett og slett er utslitt. Og da kan det bli vanskelig å få tak i en ny.

TA UT KONTAKTEN
    Skru av lokket på forsterkeren
    Lokaliser kildevelgeren, denne kan sitte rett innenfor fronten, der knappen sitter, eller det sitter en mekanisk forbindelse derfra (stag, vaier el.) slik at selve bryteren befinner seg et annet sted. Vri frem og tilbake på velgeren så ser du hvor ting flytter på seg :-)
    Kjøp en boks elektro rens og spray bryteren og vri frem og tilbake gjentatte ganger. Poenget er selvfølgelig å få rensen inn i bryteren, og ikke bare spraye utenpå

PS! Med det samme du har den åpen kan du gi de andre bryterne og potmeterne (volum, bass, diskant, balanse etc) en runde rensespray også.

Sett på igjen lokket og test!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0