Jeg har oppdaget et problem med at forsterkeren kobler inn og ut når jeg spiller av musikk. Jeg har en Onkyo TX-SR605 forsterker koblet via HDMI opp til en Toshiba HD-E1 spiller.

Hver gang jeg setter på en musikkplate så er det som om forsterkeren sliter med å finne riktig kilde-tilkobling. Det første som skjer er at forsterkeren kobles til HDMI porten (det blinker "HDMI" en gang) før den finner "PCM," "Audyssey" og riktig lyttemodus (stereo, surround etc).

Dette varer i mellom 1 - 1,5 minutt og så spiller den helt fint og rent, så sant jeg ikke skifter spor. Skifter jeg spor så starter hele denne prosessen opp igjen.

Jeg har fint klart å spille av musikkplater uten problem tidligere, og jeg mener at jeg har oppdatert spilleren før problemet oppstod, så kanskje det ligger noe med den nye firmwaren i spilleren?

Det spiller ingen rolle om det er originale musikkplater (uten hakk ja ) eller brente musikkplater.

Noen idèer?

EDIT: Det funker helt fint når det gjelder avspilling av DVD og HD-DVD. Kommer tilbake med ny oppdatering når jeg har fått oppdatert spilleren fra firmware 2.7 til 2.8 som nå ligger ute.

EDIT 2: Oppdaterte spilleren til firmware 2.8, og det løste problemet. Må være noe bugs med 2.7 versjonen til HD-DVD spilleren da. Flytte innlegget til rett plass?