Yamaha RX V1800 mot Dali Concept 8 + litt til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Yamaha RX V1800 mot Dali Concept 8 + litt til

Her kommer _enda_ en V1800 tråd...

Par kjappe spørsmål...

Kjøpte meg ett brukt DALI sett med Concept 8 foran, Concept CT og Concept 2 som bak med SVS 10NSD sub.
    Er denne forsterkeren god nok til å dra dette oppsettet? Hvordan er lyden i forhold til H/K AVR330? Noen som har hatt begge deler og kan si noe om dette?

Ser de som har kjøpt V1800 før meg må velge om recieveren skal decode i surround eller stereo osv... Jeg har en H/K AVR330 nå og den trenger jeg ikke velge noenting på. Den autosenser hva slags signal den får inn og velger da det. Er det DTS på dvd så velger den det, er det DD så velger den det.
    Er det så tungvint på nye recievere at man må velge dette selv eller hva er egentlig greia?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen`?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ikke velge noe som helst på RX-V1800. Det er bare å sette den i Straight modus så autosenser den alt som er fra stereo til DTS-MA og tukler minst mulig med signalet.
    Det du har hørt om er folk som driver og benytter seg av DSP prosessering av lydsignalet for å oppnå en eller annen effekt.

Hvordan lyden er i forhold til H/K vet jeg ikke, men RX-V1800 har meget engasjerende og god lyd her hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, så det er det de driver med ja... Skjønte ikke hvorfor nytt skulle være så tungvint, men da er jo alt i orden..
    For å kunne spille av DTS-HD eller Dolby True-HD, trenger jeg dedikerte HD/BD spillere da eller klarer Xbox360 og PS3 dette?
    Da tror jeg det blir en slik hjemme hos meg også... Satser på den klarer å dra Concept 8 bedre enn AVR330...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 klarer alle lyd og bildeformater med blu-ray og er vel også den eneste profile 2.0 spilleren på markedet. Med andre ord får du den mest komplette blu-ray spilleren på markedet med PS3.
    Xbox 360 er utdatert her siden den kun har støtte for HD-DVD

Har PS3 og RX-V1800 selv så jeg kan bekrefte at alt fungerer knirkefritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet er vel at den ikke sender i bitstream?
    Joa, kanskje litt utdatert, men ettersom jeg har HD-DVD drevet og noen filmer i HD-DVD så må jeg jo bruke den litt
    Får min v1800 i morgen ser det ut til *Glede seg*

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og glede seg

Har samme reciever og den drar et par eldre Dali Suite 3.5 samt en Dali Suite 2.8 center. Holder i lange baner for min "stuekino" Bruker for det meste PS3 som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 1800'n i hus og er blitt kobla opp.. Er vel så og si fornøyd, men har ikke fått testa den skikkelig ennå...
    Burde jeg kjøre YPAO eller er ikke det nødvendig? Har fått justert hver kanal til sånn ca det jeg tror stemmer..

En annen ting er at jeg kjører gammel xbox igjennom component til 1800 og ut via HDMI. Innsignalet er 720P og ut er 1080P - på menyen i xbmc så blir teksta littegrann blurry...Noen innstillinger som kan fikse på dette? Andre med erfaring rundt dette?
    Hvordan lyd gir 360 igjennom HDMI? PCM eller bitstream? Litt vesentlig når jeg spiller av HD-DVD....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør YPAO!!

Men du kan utelukke GEQ delen av YPAO og kun velge avstand og volum f.eks dersom dette fungerer bedre (slik det gjør hos meg)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •