Erfaring med IcePower/Digitale forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med IcePower/Digitale forsterkere

Hei
    Med tanke på pioneers kommende receivere:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/archi...t-1019584.html

Lx81 eller Lx71 Ser på pairet ut til å ha allt jeg ønsker i en ny receiver.
    Icepower har jeg bare erfaring fra i bil.
    I bil fungerte forsterkerene ypperlig, vart ikke varme, ikke støy/forvrenging på høyt volum selv på dårlige kilder(mp3 cd)

* Jeg forstår at det er umulig å si noe konkret om forsterkerdelen i akkurat denne receiver iogmed den ikke er ute enda.
    Men generelt, har noen her gode erfaringer med ICEpower eller lignende digitale forsterkere i hifi/hjemmekino sammenheng?

* Er dette veien utviklingen vil gå pga krav til energieffektivitet/miljø krav i "mainstream" markedet?

* Hvilken bakdeler/barnesykdommer har digitale forsterkere?
    Greitt nok dette er 3.generasjons, men er utviklingen her fortsatt så stor at om 1 år er dette helt utdatert? kortere levetid enn tilsvarende produkt? problemer med ustabil nettspenning?

Jeg har søkt og lett etter svar, er av typen som venter i det lengste før jeg spør om ting på internett :?
    Kom med deres erfaringer/tanker rundt dette.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ice power i recivere har jeg veldig stor tro på!
    Jeg vil tro det blir endel mindre kompromisser på en ice reciver en standard a\b reciver, med spesielt tanke på kjøling og strømforskyning

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D-forsterkere har styrker og svakheter, de også. De må matches riktig med utstyret ellers (spesielt høyttalerne) for å yte maksimalt.

Det er spesielt i de høyere frekvensene mange klasse D-implementasjoner er kresne på riktig matching. Grunnen er et lavpassfilter på utgangen som gjør at forsterkerens dempefaktor kan bli temmelig lav her, og følsom overfor spesielt lave impedanser og bratte fasevridninger. Klasse D er derfor ofte ingen god match for elektrostater, siden disse ofte representerer kapasitive laster med lav impedans.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre Embla Icepower-effektforsterkere. Jeg hørte ikke forskjell fra Rotelen jeg hadde før ved normalt nivå. Ved høyere lydnivå syns jeg Emblaene spiller bedre, men jeg gjorde ingen grundig a-b-sammenligning.

Jeg kommer til å kjøpe flere Icepower-forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! alle synspunkter og erfaringer setter jeg pris på.

Som nye fronter har jeg sett meg ut xtz 99.26 + XTZ 99 W10.17P
    (mye pga AndreWerdenskrieg og omtale her og på minhembio.com)
    Om kameratene tillater det blir det å stoppe innom fyndbörsen sitt utsalg nå i sommer og i det minste ta en lytterunde.
    Utseende og egenskaper fra tester/bilder stemmer langt på vei med mine planer.

I hovedsak er da spørsmålet om en skal kjøpe billigste receiver med ok signalbehandling og romkorreksjon, bruke den til center/rear og så fleske til med ett godt effekttrinn til frontene eller om en slik receiver med IcePower kan være en like god løsning.

færre komponenter/kabler og lite til ingen varmgang/støy taler for sisste løsningen.

Bruksområdet mitt vil være primært film/musikk fra htpc og ps3 både spilling/blu-ray, jeg vil ha ett "system" som er fleksibelt og enkelt i bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •