Abrahamsen V2.0 vs EC Prelude

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen V2.0 vs EC Prelude

Hei jeg er på jakt etter nytt utstyr. Har hørt på Abrahamsen og det hørtes veldig bra ut selv i et så dårlig rom som en stor Elkjøp butikk er. Da med Energy høyttalere. Hvordan vil dere sammenligne Abrahamsen v2.0 mot Prelude? De har vel noe av det samme lydbildet? Det jeg er ute etter er et sett som gir en varm lyd hvor detaljene "sitter i margen på en".

Jeg hører mest på akustisk, rolig musikk, med akustiske gitarer og piano som kanskje eneste instrument. Liker også til en viss grad R n´b i roligere former og også innimellom hører på mer rocka. Men er altså først og fremst detaljer i en varm, dynamisk blanding jeg er ute etter her. Jeg er dermed glad i bass som gir mer fylde, men ikke noe Cerwin Vega her Som sammenligning har jeg hørt NAD (for lite detaljer) og Thule (for lyst).

Ser det finnes en Prelude til salgs nå, uten fjernkontroll, bedre å satse på den enn Abrahamsen? Som fjernkontroll bør vel min Logitech kunne brukes?

Hvordan er forøvrig bruktmarkedet for Abrahamsen, er det greit å finne produkter i løpet av en grei tid? Poster forøvrig noe av det samme innlegget under høyttalere...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen ser jeg tid til ofte på brutkbørsen

Har i grunn lite erfaring med prelude og Abrahamsen (har hatt EC 4.7 og aw100). Eneste jeg har hørt av de er cdspillern fra Prelude (ca 12 000.-?), den låt ikke særlig bra egentlig. Kan vel enklest beskrives som "skranglete" i mellomtonen, da spesielt den øvremellomtone som stakk seg frem...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for det..Høres ikke ut som EC det da egentlig? Synd at det er vanskelig å ta en sammenligningstest i butikk på dem, men får prøve. Ser jo Prelude-serien (komplett) fikk toppkarakter i Lyd og Bilde, men det var kanskje forsterker og/eller høyttalerne som reddet oppsettet..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •