Tokanaler med digital inngang.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tokanaler med digital inngang.

En nabo var nettopp på besøk og spurte om tips på en ny forsterker.
    På grunn av parabol og data så vil han ha digital inngang, men han har ingen interesse av hjemmekino.
    Jeg viste han Xtz forsterkeren og en H/k 3490, men de var liksom for billig, eller noe.
    Han hadde ihvertfall sett for seg noe litt mer sofistikert.
    Nevnte for han at Lyngdorf også har en, men da rynket han på nesa...
    Jeg sputre om det ikke ville være lettere med en dac, men de selges ikke i "vanlige" butikker, og det ble vel kanskje litt rart.
    Ikke lett med bestemte middelaldrende karer som egentlig ikke vet hva de vil ha.
    Noen som har et lite tips til en forsterker, kanskje under 25k som har både optisk og coax inn?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esoteric AI-10

Denne er vel litt dyrere enn budsjettet hans. Ellers er det vel ikke så vanlig med stereoforsterkere med innebygget DAC tror jeg.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Harman Kardons upcomming stereoforsterker HK990? Blir hvertfall dyrere enn 3490.

"2x 150W amplifier, balanced XLR inputs and outputs, coaxial and optical digital inputs, MM and MC phono inputs, USB connectivity, Real-Time Linear Smoothing Technology (RLS IV), dual subwoofer outputs, 2.2-channel EzSet/EQ room optimisation and a High-resolution Synchronisation Link."

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaa... Det var noe annet.
    Viste den nettopp til fyren, og da var han straks litt mer motivert.
    Noe sånt som den der kunne jeg vel ha funnet på å kjøpe selv, bare på grunn av funksjonene den har.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim Supernait.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken er da veldig god og jeg er selv i nærheten av å prøve å finne noe lignende. Ideen er at det holder med en god DAC for mine digital kilder (DVD, CD , popcorn og PC). En annen fordel er mindre og "tynnere" ledninger.

Men det er utrolig at selv produsenter som primare som integrerte forsterkere med innebygd CD / DVD spiller ikke kliner på noen ekstra digitale innganger. Man kan kjøpe en surround reciever men de er altfor fysisk store og klumpete for min del.

XTZ sin er forsåvidt grei men er altfor stor pluss at den har for få innganger. Ellers er Lyngdorf spennende men litt for dyre (og sjeldne på bruktmarkedet). HK sin kan jo bli et alternativ men igjen et beist fysisk og trolig priset høyt. Blir spennende å følge med på denne spes med EQ innebygget. Er det noen andre alternativer?

Bryston er dessverre latterlig overpriset i Norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •