NAD T744 "Levels +db?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T744 "Levels +db?)

Hei eg har kjøpt meg en Nad T744 og et par med CV VE-12F.

Men det eg lurer på er kva er det som skjer når eg stiller på levels på forsterkeren? Da kommer det opp center,front L/R, sub osv. Da kan du stille DB i + eller minus.

Vis du stiller Front R og L på +12. Vil det da bli det same som og sette forsterkeren på "0" og så vil det bli det samme som 12+ med det levels greiene av/0?

Det er kanskje ikkje formulert på den beste måten men dere får bare prøve og forstå.

Anders Grødeland

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er 'balanseknappen' på surround. En vanlig stereoforsterker pleier å ha balanseknapp, som gjør at det er mulig å ha forskjellig volum på hver kanal.
    Dette er akkurat det samme, bare at det er flere kanaler å stille inn.

Volumknappen justerer alle kanaler samtidig, men ellers er det jo akkurat det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så viss eg setter Front R og L på +12 db. Vil eg da få en høgere lyd på maks nivå på forsterkeren? Teoretisk sett.
    Så viss eg har forsterkeren på fult med +12 db blir det da høyere lyd? En når eg ikkje har på +12db? sikert et litt domt spørsmål men:P

Anders Grødeland

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det høres ut som du tenker riktig.

+12 dB på en kanal øker volum like mye som +12 dB på volumknotten.

+12 dB på frontene gir dem et økt nivå hele veien, uansett hvordan du stiller hovedvolumet. Med disse innstillingene vil laveste volum over mute være veldig hørbart, det kan være litt irriterende :P

Det er nyttig å kunne justere hver enkelt kanal hvis du har surround, slik at alle høyttalere spiller like høyt med samme påtrykte lydsignal.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders_g
    så viss eg setter Front R og L på +12 db. Vil eg da få en høgere lyd på maks nivå på forsterkeren? Teoretisk sett.
    Så viss eg har forsterkeren på fult med +12 db blir det da høyere lyd? En når eg ikkje har på +12db? sikert et litt domt spørsmål men:P

Anders Grødeland
    Nei. De justeres i forhold til hverandre, ikke totalt sett. Om volumknappen din vanligvis kan svinge opp til maks +12 på displayet, kommer du ikke høyere enn 0 om du har satt en av kanalene til +12

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare si meg enig med sistemann. Maks nivå blir bare så høyt som effektforsterker tillater. Hvis det oppnåes før du drar volumknapp til maks (som er det vanlige) så kan du ikke få mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •