Hjelp!! Susing i høytalerene ved bytte av preamp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!! Susing i høytalerene ved bytte av preamp.

Hei

Jeg har gått til anskaffelse av ny (brukt) pre og når jeg kobler opp denne suser det fælt i høyttalerene. Dette skjer når jeg slår på forsterkeren og den suser både når det spilles musikk og når det ikke spilles. Det smeller også når sikringen slår inn når forsterkeren slåes på.

Jeg har forsøk både de balanserte og de ubalanserte utgangene, men med samme resultat. Når jeg bytter tilbake til min andre pre så forsvinner det igjen. Dette sier meg at det ikke kan være strømmen som er skyld i problemet.

Noen som kan hjelpe meg og fortelle hva som er feil?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er nivået (innstillingen av volumkontrollen) i forhold til den andre preampen? Hvis du har sterkt signal før du har skrudd helt opp så har du kanskje for mye forsterkning.

Angående smell: man skal aldri slå preamp av og på mens sluttrinn har strøm. Noen preamper har beskyttelse som slår av utgangen umiddelbart når strømmen slås av, men alle andre vil nødvendigvis produsere 'smell'.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye har nok en høyere peak, men skurringen/summingen blir ikke høyer når jeg skrur opp volumet, men den ligger der jevnt i bakgrunnen hele tiden. Ellers så spiller preèn meget bra egentlig, men den summingen er såpass irriterende at det ikke er mulig å benytte den, da det lir bakgrunssumming/skurring når musikken er av og når det spilles lavt.

Lurer på om noe er feil med preèn?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye har sikkert mer gain, da er det lett å få trøbbel med støy. Hvilke to preamper er det snakk om?

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få rettet opp litt fra tidliggee. Det smeller og spraker litt i høyttalerene når den slåes av fra standby.

Ellers så er det snakk om en Doge Pre8 og den gamle er en Electrocompaniet EC 4.7

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette opplever også en kompis av meg. Bare svak støy, men veldig irriterende og absolutt hørbart. I dette tilfelle er jeg meget sikker på at det ikke er pga kabler, da han kun byttet pre og ikke opplevde dette før.

Hva kan gjøres for å bli kvitt dette? Noen kloke og lærde hoder som kan hjelpe?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suzuki
    Må få rettet opp litt fra tidliggee. Det smeller og spraker litt i høyttalerene når den slåes av fra standby.

Ellers så er det snakk om en Doge Pre8 og den gamle er en Electrocompaniet EC 4.7
    Bytt rør i dogen og se om det hjelper.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever det samme med min Classè CP-35 og EC effektforsterkerne. Støygulvet er ganske høyt. Har prøvd med "mildt sagt eksotiske" strømkabler til pre`en uten at det hjalp. Det blir litt bedre hvis jeg muter pre, men man hører fortsatt støy.

Noe støy er det også når bare effektforsterkerne står tilkoblet høyttalerne uten noe input-signal (kabel koblet ut).

Kabling mellom pre og power, balansert XLR.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Opplever det samme med min Classè CP-35 og EC effektforsterkerne. Støygulvet er ganske høyt. Har prøvd med "mildt sagt eksotiske" strømkabler til pre`en uten at det hjalp. Det blir litt bedre hvis jeg muter pre, men man hører fortsatt støy.

Noe støy er det også når bare effektforsterkerne står tilkoblet høyttalerne uten noe input-signal (kabel koblet ut).

Kabling mellom pre og power, balansert XLR.
    Er det noe en kan gjøre for å få fjernet dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •