effektrinn til rf-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektrinn til rf-82

Da er Rf-82 omsider kommet i hus. høytalerne jeg har her hjemme nå er et demopar som jeg har fått låne inntill butikken får mine in på lager, så de er innspilte.

Jeg bruker nå en yamaha rx-v1700 som dac og forforsterker, og et par embla tinea som effektforsterkere. Men jeg føler at dette ikke er den helt rette matchen, lyden blir noe ullen og metalisk og ganske skarp til tider, mulig kanskje det skyllest at rommet mitt ikke er større en 13m2. men jeg føler også at effektforsterkerene blir for nøytrale og gir meg ikke den riktige klangen:s

Jeg vurderer da og bytte ut emblaene i noe annet, gjerne brukt og ikke over 7000

jeg har sett litt på vincent sp-331 kan den passe bra?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound eller Rotel er mitt tips

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mange kjører Rotel på dem, men har også fått med meg at Rotel kan virke litt nøytralt i forhold til Parasound som igjen er fyldigere og litt dypere/mørkere i klangen? (halshugg)

Lurer på dette selv da jeg har bestilt et par RF-82 til slutten av Juli. Tror jeg ville ha gått for en Parasound NC 2250 til dem. "Smart Electronics Products" sender den til deg for under 8.000,- og det er en sjefspris!

Evt. en Rotel RB-1080? Om folket halshugger meg og mener Rotel er bedre

Med disse er du jo sikret en dugandes effekt til evt. upgrades senere også da. Mulig det holder med NC 2125 til dem, men hvem betaler ikke en liten slant mer for 2250 fra USA, som forøvrig koster godt over 10 lapper i Norge..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter smak og behag.
    Har brokoblet en Rotel 1070 effekt på klipsch center nå og det gir en veldig klar og tydelig lyd og den har stålkontroll på elementene.

Men etter omtale så tror jeg Parasound passer bedre etter min lydsmak som er mere på den mørke siden da jeg er ekstra følsom for diskant.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er egentlig noe jeg lurer på, men jeg poster det her.
    Vil Abrahamsen V4.0 passe til RF82? Vet nemlig om en som selger V4.0 til 6000,-, noe som er samme pris som Rotel RB1070 (som har nesten det dobbelte i effekt).

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde rotel rb1090 på Rf82 før, hadde utrolig kontroll og passet utmerket til film, men byttet til Primare fordi jeg ville ha en litt varmere lyd som passer en del musikksjangere bedre, jeg spiller mye musikk i tilleg til å se film. Har Denon som pre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært borti Primare før. Hvordan er de på pris når det kommer til et produkt som driver RF-82 helt perfect?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Da er Rf-82 omsider kommet i hus. høytalerne jeg har her hjemme nå er et demopar som jeg har fått låne inntill butikken får mine in på lager, så de er innspilte.

Jeg bruker nå en yamaha rx-v1700 som dac og forforsterker, og et par embla tinea som effektforsterkere. Men jeg føler at dette ikke er den helt rette matchen, lyden blir noe ullen og metalisk og ganske skarp til tider, mulig kanskje det skyllest at rommet mitt ikke er større en 13m2. men jeg føler også at effektforsterkerene blir for nøytrale og gir meg ikke den riktige klangen:s

Jeg vurderer da og bytte ut emblaene i noe annet, gjerne brukt og ikke over 7000

jeg har sett litt på vincent sp-331 kan den passe bra?
    Har hørt både Rotel og PS på Klipsch. Vil si Parasound spiller mye bedre, da med tanke på sammenheng i hele lydbilde. Varm og fin klangbalanse med bra skyv i bunn. Tror Vincent er en bedre match enn Rotel. Har hatt Vincent produkter på B&W, og kan si det ikke er alt for ulikt fra Parasound`s lydsignatur.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har hørt både Rotel og PS på Klipsch. Vil si Parasound spiller mye bedre, da med tanke på sammenheng i hele lydbilde. Varm og fin klangbalanse med bra skyv i bunn. Tror Vincent er en bedre match enn Rotel. Har hatt Vincent produkter på B&W, og kan si det ikke er alt for ulikt fra Parasound`s lydsignatur.
    flott og høre. Er selvfølgelig parasound nc 2250 som frister mest, men da sprenger jeg budsjetet, har også sett litt på nc 2125 men da frister egentlig vincent forsterkeren mere, er det noen som har erfaring med vincent sp-331 på klipsch

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sp 331 er ikke noe domt valg

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjørt en gammel EC 2x100W'er på RF82, og kan ikke si jeg manglet noe spesielt da... Skal iallefall ikke klage på matchen, som passet meg helt utmerket. Ville ikke bli overrasket om Abrahamsen også ville matche meget bra.
    Men så er jo ikke antall watt alt heller da... har en røramp jeg kan kjøre i 2x30W, og mangel på db var ikke akkurat tilstede for å si det sånn :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nå mellom parasound nc 2125 og vincent sp-331, hvilke av de tror dere vil passe best med mine rf-82?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har selv kjørt en gammel EC 2x100W'er på RF82, og kan ikke si jeg manglet noe spesielt da... Skal iallefall ikke klage på matchen, som passet meg helt utmerket. Ville ikke bli overrasket om Abrahamsen også ville matche meget bra.
    Men så er jo ikke antall watt alt heller da... har en røramp jeg kan kjøre i 2x30W, og mangel på db var ikke akkurat tilstede for å si det sånn :-D
    Enig!!
    Og med at Abrahamsen har fått en oppstramming spesielt i bunnen burde dette bli en morsom liten sak

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Enig!!
    Og med at Abrahamsen har fått en oppstramming spesielt i bunnen burde dette bli en morsom liten sak
    Som sagt står de mellom nc2125 og vincent sp-331. Abrahamsen er egentlig ute av vudering.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Som sagt står de mellom nc2125 og vincent sp-331. Abrahamsen er egentlig ute av vudering.
    Hadde valgt Vincent da Parasound forsterkeren blir noe knapp for RF-82.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde valgt Vincent da Parasound forsterkeren blir noe knapp for RF-82.
    Da går jeg nokk for vincenten, regner med jeg klarer og drive klipschene fult ut med den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch RF82 og Vincent SP 331

Hei har eit par med RF82 som eg har ordnet til ein kamerat biligt som eg no holder på å spille inn. har selv patos 510.

har også bestilt meg vincent SP-331 som eg får til uka, så då kan eg teste ut korleis dei funker sammen .

har testa abrahamsen sin effekt trinn men var greit . på patosene var den god over det hele men synes nad 218 hadde mer punch i bassen. men håper på bra resultat med vincent .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av markbr
    Hei har eit par med RF82 som eg har ordnet til ein kamerat biligt som eg no holder på å spille inn. har selv patos 510.

har også bestilt meg vincent SP-331 som eg får til uka, så då kan eg teste ut korleis dei funker sammen .

har testa abrahamsen sin effekt trinn men var greit . på patosene var den god over det hele men synes nad 218 hadde mer punch i bassen. men håper på bra resultat med vincent .

Høreste bra ut. Jeg ser frem til en tilbakemelding. Hvor stort er rommet du spiller i foresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

resultat av vincent SP331

Etter å ha spilt inn RF 82 i 70 timer fekk eg endelig Vincent levert på døra , jippi

har spilt i hele helga med denne effekt trinnet sammen med rxv 1700 og xindak sin rca-o1 signal kabel og cabel talk kabel.

Eg synes det var kempe god lyd , klarer å spille mye høyere en nad 218 og abrahamsen sit effekt trinn. og lyden er er åpen og klar uten tegn til lyse toner. og bassen er kjempe stram , men mangler litt guff. da RF 82 trenger mye innspilling .

men har i dag Koblet opp mine Patos 510 ,, oi for ein forbedret lyd eg har fått.

bassen er stram og sp 331 har full kontroll i dette område. har ein xtz 12 sub . trenger ikkje den lengre for no er det så fuldig og grom bass at eg bare får lyst å skru mer opp.

mellomtonen og stemmen kommer godt fram og diskanten virker kansje litt mørk , i forhold til tidligare . men det kan være kabelen som har farga litt.

men det plager ikkje meg for eg kan virkeligt se film og musikk i høyt volum uten at den gir slipp på høyttalere.

dette er ein god sak som eg kan anbefale sterkt

romet er på ca 25 kvadrat

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av markbr
    Etter å ha spilt inn RF 82 i 70 timer fekk eg endelig Vincent levert på døra , jippi

har spilt i hele helga med denne effekt trinnet sammen med rxv 1700 og xindak sin rca-o1 signal kabel og cabel talk kabel.

Eg synes det var kempe god lyd , klarer å spille mye høyere en nad 218 og abrahamsen sit effekt trinn. og lyden er er åpen og klar uten tegn til lyse toner. og bassen er kjempe stram , men mangler litt guff. da RF 82 trenger mye innspilling .

men har i dag Koblet opp mine Patos 510 ,, oi for ein forbedret lyd eg har fått.

bassen er stram og sp 331 har full kontroll i dette område. har ein xtz 12 sub . trenger ikkje den lengre for no er det så fuldig og grom bass at eg bare får lyst å skru mer opp.

mellomtonen og stemmen kommer godt fram og diskanten virker kansje litt mørk , i forhold til tidligare . men det kan være kabelen som har farga litt.

men det plager ikkje meg for eg kan virkeligt se film og musikk i høyt volum uten at den gir slipp på høyttalere.

dette er ein god sak som eg kan anbefale sterkt

romet er på ca 25 kvadrat
    takk takk for god tilbakemelding. Blir nok sp-331 ja:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •