surround er bare vås! nesten - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 105 av 105
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kom til Oslo så prater vi stereo vs. surround over et par båtis

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom diskusjon dette her må jeg si.
    Jeg har selv vært en av de som har gått fra surround til stereo for å kunne prioritere pengene hardere på kvalitetslyd. Jeg nådde målet mitt lydmessig på musikk, men aldri i verden om det anlegget kunne erstatte selv et halvbra surroundoppsett med en kalibrert sub og noen bakhøytalere til film når vi snakket f.eks grøssere eller andre litt mer livlige filmer (som jeg ser lassevis av)
    Surround er et must dersom man skal se grøssere med litt innlevelse.

Det som imidlertid er det flotteste er at når man har nådd målet stereo-messig så er det bare å "slenge" på surround, ofte til kun en brøkdel av prisen av stereo-anlegget og få økt filmopplevelsen betraktelig uten å gå på bekostning av stereolyden. I en slik situasjon er det etter min erfaring en stor fordel å droppe den billige senterhøytaleren for å virkelig utnytte at man har god stereolyd og dra alle fordeler av dette når det gjelder klar, dynamisk og tydelig gjengivelse av senterkanal innholdet.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Surround er et must dersom man skal se grøssere med litt innlevelse.
    Helt enig! Jeg kommer aldri til å se en grøsser igjen uten surround og høy lyd...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    hehe dette var artig! hahahaha jeg ler og ler og ler fordi jeg ikke husker at jeg skrev denne tråden:-D var på en liten snurr natt til lørdag

så dette har jeg rett og slett skrevet i fylla!
    og får en respons! dette må jeg gjøre flere ganger:-D :-D :-D
    Hvis du er såpass full at du ikke husker noe fra et innlegg du skrev 31st Mai 2008, 12:49 da misstenker jeg mer at du liker stereo bedre, ikke pga lyden og ytelsene, men fordi det ikke er så mange høytalere å rive ned og snubble over....

Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    men jeg mener fortsatt at surround er noe drit!
    og jeg tror det jeg mente var at du betaler 3 ganger så mye når du kjøper surround! og det er lit av poenget med tråden(tror jeg).
    alt får mange blir lurt til å kjøpe et "billig" surround system når de kunne ha kjøpt en "dyr" stereo!

og vis surround er en vw og stereo er en ferrari vil jeg rett og slett si at man er j..... dum vis man velger og kjøre en vw polo
    Det sies vel at sannheten er noe man hører fra små barn og fulle folk. Vet ikke helt om det stemmer her da vel det temaet som diskuteres, ikke egentlig har noen fasit eller en apsolutt sannhet. Synes nesten du skriver bedre og mere sammenhengende i fylla.... Det sier jeg ikke for å oppfordre deg til å starte flere innlegg i beruset tilstand, snarere tvert i mot....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjoheiiiii

Jeg trekker kommentaren min tilbake om satsing av stereo, har nå både stereo og surround
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...designkat.html

Pose og sekk, takk

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •