surround er bare vås! nesten - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 105
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opprinnelig skrevet av joakim_e
    personlig hater jeg surround forsterkere det er noe forbanna drit! hva i h..... skal man med mer en to kanaler? desuten er det så j.... useriøst merket
    Ikke det mest fornuftig innlegget nei.
    Begynner jo nesten å lure på hvilken forskjellige surroundanlegg du har hørt på, joakim_e.

At mange av produsentene kan spare seg for alle klistremeskene og skrytelogoene på reciverene er jeg enig i. Men at kvaliteten er så dårlig på dagens recivere som du prøver å formidle er jeg ikke enig i. Brukervenligheten er også bra. OSD gjør det hele ganske enkelt og oversiktlig.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syns jeg ikke mitt surround oppsett duger så ekstremt mye,
    men det betyr jo bare en ting.. oppgradering! men så var det å få råd først..

Uansett, latterlig innlegg. ganske enkelt. Er du musikk elsker,
    kjøper du deg 2 kanals, er du film elsker kjøper du fler-kanals.
    er du begge så er det jo bare å finne noe som passer sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt endel av poengene til Joakim, men hva som prioriteres danner jo grunnlaget for beste valg for de enkelte.

For min del så betyr musikk mye. Jeg hører mye og nytelsen er til tider meget høy. Film liker jeg å se på kino fremfor i en vanlig TV stue og jeg bor i gåavstand til Colusseum kino. Jeg har en 32" TV og har et meget vellydende 2 kanals. Derfor er flerkanals anlegg er bare tull for min del. Å se film i 2 kanaler fungerer utmerket, og jeg vil ikke lesse rommet fullt av høyttalere. Ei heller er jeg en rik mann.

Bor man på landet og elsker å se mye film derimot. Og kanskje ikke er så store musikkelskere. For å ikke snakke om egen ekte hjemmekino i grislendte strøk og med mye penger på bok.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjøper da til bruk ! Enkelt og greit.

Synest trådstarters innlegg virker som en utblåsning mot et strandet surroundforsøk...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

Synest trådstarters innlegg virker som en utblåsning mot et strandet surroundforsøk...
    Tror heller det er fordi surrelyd er så dominerende og at han reagrerer fordi mange hadde kanskje hatt bedre nytte av et godt tokanalsanlegg. Ikke minst fordi det er så mye billigere. Min deltagelse her på AV-forum er i fare for å dø helt pga at film er så dominerende (og litt pga dominasen av lavbudsjett). Dette er ikke akkurat noe godt sted for musikkelskere.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tror heller det er fordi surrelyd er så dominerende og at han reagrerer fordi mange hadde kanskje hatt bedre nytte av et godt tokanalsanlegg. Ikke minst fordi det er så mye billigere. Min deltagelse her på AV-forum er i fare for å dø helt pga at film er så dominerende (og litt pga dominasen av lavbudsjett). Dette er ikke akkurat noe godt sted for musikkelskere.
    Jojo, det greit at det skal være plass til begge deler, men det er forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hue.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som fant opp surround skulle jo definitivt hatt Nobels fredspris de neste 10 årene, så bra er det.

Jeg koser meg glugg i hjel når jeg..

..ser en film med gode surround-effekter

..ser/hører på Metallica S&M Live med 5.1 (det finnes sikkert enda bedre liveproduksjoner med 5.1)

..spiller Bioshock på 360en min. Bioshock er et spill med så god lyd at man kan lokalisere fienden med skremmende nøyaktighet bare ut fra lydeffektene.

Mer lyd til folket! Hadde jeg vært statsminister skulle jeg med lover og regler sørga for at alle hadde et fett surroundsystem i umiddelbar nærhet. Lyden er ihvertfall halve opplevelsen, om ikke mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Han som fant opp surround skulle jo definitivt hatt Nobels fredspris de neste 10 årene, så bra er det.

Jeg koser meg glugg i hjel når jeg..

..ser en film med gode surround-effekter

..ser/hører på Metallica S&M Live med 5.1 (det finnes sikkert enda bedre liveproduksjoner med 5.1)

..spiller Bioshock på 360en min. Bioshock er et spill med så god lyd at man kan lokalisere fienden med skremmende nøyaktighet bare ut fra lydeffektene.

Mer lyd til folket! Hadde jeg vært statsminister skulle jeg med lover og regler sørga for at alle hadde et fett surroundsystem i umiddelbar nærhet. Lyden er ihvertfall halve opplevelsen, om ikke mer.
    Amen å halleluja!!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg kan anbefale å montere romperister i sofaen når du spiller Bioshock, det er helt rått

Big Daddy is in da House!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdaget nylig at alt jeg egentlig har behov for er Macbooken og hodetelefonene mine.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg kan anbefale å montere romperister i sofaen når du spiller Bioshock, det er helt rått

Big Daddy is in da House!
    Hehe tviler ikke et sekund på at det er heftig å spille med

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel dette er da et audio/video forum, du får lete opp noe annet da ? :???:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er egentlig god 2-kanals lyd en motsetning til surround? Kjøper man en god receiver så er lyden i 2 kanaler meget bra og jada, man kan få det mye bedre i 2 kanaler, men da må man legge desto mer $$ på bordet også.

Jeg kan ikke se problemet med litt dominanse av lavbudsjett, det er det da i alle hobbyer som koster endel penger å drive med på topp, en vil alltid få en pyramideformet tilhengerskare (mange på budsjett - få highend) for vi har vel alle vært på lavbudsjett i starten?

Bli med i Hva hører du på nå - tråden, der er det mye musikkglede!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-kanals systemer er som å stå bakerst på en konsert med bind foran øynene..... Takker meg til en visuell opplevelse, 360 graders lyd og skikkelig brystkasse-trykk fra en godt integrert subwoofer.

Alternativet er de store konsertene på Valle Hovin (spektrum er en lydmessig tragedie), men sist jeg sjekket kom ikke Bono & co til Norge hver dag.

Bor i Oslo selv, men kinoene er foreldet....noe som merkes på billettsalget. Colusseum har nok den beste salen - men dårlig lyd, bråkete fjortisser, popkorn-kasting og mobiltelefoner setter en demper på den store wow-faktoren.

Surround er klart dyrere enn 2-kanaler - men gir også mer. IMHO.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Vel dette er da et audio/video forum, du får lete opp noe annet da ? :???:
    Nettopp, audio og video.

Ja, hifisentralen passer meg mye bedre men moro å diskutere flere steder også. Musikkdiskusjon der er også lite populært. Jeg tror det er mange som er mer opptatt av duppedittene, teknikk, design, eierglede, stolthet enn pur musikkglede. Her tror jeg også at det er mer "moro med lyd" enn elsk til musikk.

Er det ikke slik med fim også? Mye action med pang smell og drønn? Tøøøftt...

Jeg er klar over at jeg provoserer nå :twisted:.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    2-kanals systemer er som å stå bakerst på en konsert med bind foran øynene..... Takker meg til en visuell opplevelse, 360 graders lyd og skikkelig brystkasse-trykk fra en godt integrert subwoofer.

Og det er da veldig få plater med surroundlyd.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ELSKER musikk og har mine preferanser:
    - 2 kanals innspillinger skal i 2 kanals stereo
    - multikanals innspillinger (SACD/DVD-audio) skal i multikanals oppsett

Er det ikke egentlig så enkelt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg kan ikke se problemet med litt dominanse av lavbudsjett, det er det da i alle hobbyer som koster endel penger å drive med på topp, en vil alltid få en pyramideformet tilhengerskare (mange på budsjett - få highend) for vi har vel alle vært på lavbudsjett i starten?
    Neida, men er man over lavbudsjett så er det ikke mye av interesse lenger. Og ikke vet jeg hvordan ting der låter så jeg kan ikke bidra med noe.

Bli med i Hva hører du på nå - tråden, der er det mye musikkglede
    Å se hva andre spiller synes jeg er av begrenset nytteverdi så lenge det ikke er noe diskusjon om selve musikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg ELSKER musikk og har mine preferanser:
    - 2 kanals innspillinger skal i 2 kanals stereo
    - multikanals innspillinger (SACD/DVD-audio) skal i multikanals oppsett

Er det ikke egentlig så enkelt
    Har du testet hva du får av lydkvalitet hvis du hadde lagt pengene kun til stereo?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er da veldig få plater med surroundlyd.
    Er en del konsert-DVDer der ute.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •