Pure Audio Onkyo 875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pure Audio Onkyo 875

Bruker 875 og Kef IQ9.

Noen som vet om det er noe slags mulighet for å justere bass og diskant i denne mode? Synes lyden er veldig fin i denne mode, men spiller jeg ganske høyt synes jeg diskanten blir veldig skarp. Skal være skarp, men synes den overgår mellom og bass litt...... Har trykket og letet men funksjonene er vel ikke tilgjengelig i Pure Audio. Noen som har noe tips her? Mulig det bare er meg som er vel kritisk he he.....

Onkyo er bi-ampet til IQ9.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord: Effektforsterker! Så kan du bi-ampe med den om du vil. Diskant vil slutte å være slitsom og du vil få mer trykk fra frontene, pluss at lydbildet sannsynligvis vil løfte seg mange hakk. Slutt å pine receiveren din

Grunnen til at du ikke kan stille på bass/treble i Pure Audio er at Onkyo lar signalet passere urørt gjennom forforsterkeren for best mulig lydkvalitet. Equalizer instillingene du er på jakt etter vil redusere denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det svaret ville komme he he:smile: .
    Nå har det seg sånn at jeg er helt grønn angående effektforsterker. Hva trenger man egentlig til IQ9. Har du eller andre noe å anbefale her? Er jo en skog av forsterkere. Hva skal man se etter?

Setter pris på tips her...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er jo en ok Vincent 331 på bruktmarkedet (må nok biampes med receiver), men om du kan ta deg råd til noe kraftigere så er det jo alltids å foretrekke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøre stereo og justere bass og diskant så klart, eller bruke effekt. Men hele poenget med funksjonen pure audio eller pure direct er at det skal være "direct" altså urørt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Du kan kjøre stereo og justere bass og diskant så klart, eller bruke effekt. Men hele poenget med funksjonen pure audio eller pure direct er at det skal være "direct" altså urørt

Takker for svar. Blir kanksje en NAD 272. Men har ikke skjønt dette med biampe og forforsterker... Skal man fortsatt biampe selv med forforsterker? Regner med at man bruker pre out på Onkyo inn på forforsterkeren. Hvordan klarer man å biampe da???

Hilsen newbie på for forsterkere.....

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasounds New Classic serie skal jo være veldig bra. Vet ikke hvordan de blir til dine høyttalere men de er kraftige.

Selges bla. hos JFS Sound Systems.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Takker for svar. Blir kanksje en NAD 272. Men har ikke skjønt dette med biampe og forforsterker... Skal man fortsatt biampe selv med forforsterker? Regner med at man bruker pre out på Onkyo inn på forforsterkeren. Hvordan klarer man å biampe da???

Hilsen newbie på for forsterkere.....
    Poenget er å få mest mulig effekt til høyttalerene så klart. Du må da ha to Y-ledd til å koble pre out til pre in både på receiver og på effekttrinnet.

Men dette spørs helt på hvilket effekttrinn du får deg, godt mulig at du får best headroom med en stor forsterker alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Poenget er å få mest mulig effekt til høyttalerene så klart. Du må da ha to Y-ledd til å koble pre out til pre in både på receiver og på effekttrinnet.

Men dette spørs helt på hvilket effekttrinn du får deg, godt mulig at du får best headroom med en stor forsterker alene.
    Det er greit pre out til pre in skjønner jeg. Men jeg tenker på bi-amping. Da blir jo effekt forsterkeren bare å ta seg av bassene på kef, mens onkyo kjører diskant mellomtone. Det jeg ikke skjønner er følgende: Hvordan vet effekt forsterkeren at jeg bi-amper? Slik jeg har skjønt det kjører jeg et kabelsett fra c272 inn på bass inngangen på kef. Og et høytalersett fra Onkyo inn på diskant inngangen på kef. Stemmer ikke dette?

Siden jeg bruker "Front" og "surr back" på onkyo. Henholdsvis front til diskant og surr til bass. Hva gjør jeg med disse utgangene på forsterkeren når effektforsterkeren kommer inn i bildet???

For å summere hve jeg tenkte å gjøre.

-Fortsette å bruke bi-amp på onkyo.
    -Kjøre diskant og mellomtone som normalt fra Onkyo
    -Kjøre effektforsterkeren bare på bassinngangen på høyttalern

Hvordan kobler jeg opp dette sånn i praksis. Skal jeg bare kjøre pre out kabel fra onkyo fra surr back? (Siden det er surr back som tar seg av bass når onkyo er bi-ampet) For så å la høyttalerkablene fra "front" stå på diskantinngangen på kef?

Er kanskje dumme spørsmål, men jeg har 0 erfaring med effektforsterking.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hvordan du bi-amper med onyoen i dag, men sånn som jeg har forstått det så er det uten hjelp av jumpere på baksiden av receiver og kun ved hjelp av menyen. Siden denne type bi-amping der effekttrinnene deler samme strømforsyning så takler receiveren ikke like lav-Ohmige laster (pga større strømtrekk), vil derfor ikke videre anbefale denne type bi-amping men det er opp til deg og hva du syns spiller høyest.

Pre out signalet vil du uansett måtte hente ut fra "front speakers" (kun denne). Ellers ser det ut som om du har skjønt det meste

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Er ikke helt sikker på hvordan du bi-amper med onyoen i dag, men sånn som jeg har forstått det så er det uten hjelp av jumpere på baksiden av receiver og kun ved hjelp av menyen. Siden denne type bi-amping der effekttrinnene deler samme strømforsyning så takler receiveren ikke like lav-Ohmige laster (pga større strømtrekk), vil derfor ikke videre anbefale denne type bi-amping men det er opp til deg og hva du syns spiller høyest.

Pre out signalet vil du uansett måtte hente ut fra "front speakers" (kun denne). Ellers ser det ut som om du har skjønt det meste
    Takker for hjelp.
    Onkyo bi-ampes fra menyen ja, det har du helt rett i. Men når Onkyo Bi-ampes skal "front" settes til diskant på høyttaler. Og "Surr back" skal settes til bass inngangen på høyttaleren. Jeg skal bare bruke effektforsterker på bassene. Derfor er jeg usikker på om jeg skal bruke pre-out fra "surr back". Siden denne alerede tar seg av bassene slik som den står i dag...

Noen som vet hvordan man forandrer navnet på tråden jeg har startet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kan du ikke bi-ampe front og surr. back i tillegg (med mindre IQ9 kan tri-ampes)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •