B&W 703 høyttalere, passende forsterker til dem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 høyttalere, passende forsterker til dem?

Hei.

Jeg anser meg selv for ha vel middels peiling når det gjelder lyd og video.

Jeg har allerede sett meg ut B&W 703-høytallerne, og de virker veldig gode. Så de er vel egentlig allerede bestemt. Det jeg trenger derimot er en passende forsterker som er god nok til å gjøre nytte av disse fantastiske høyttalerne, men samtidig ikke gi meg mer enn jeg kan ta nytte av.

Har ikke valgt en SW til systemet enda, men dette kan bli realitet.

Derfor er jeg ute etter en god forsterker. Jeg kommer til å bruke dette til partymusikk og se gode filmer.

Spurte hos HI-FI Klubben, og ble der anbefalt en Thule Sphere AV120S int. forsterker, ble også gitt et tilbud lavere enn normal pris på denne, mulig fordi den er på vei ut av markedet vil jeg anta. Tror nok en integrert passer meg best? Mens derimot en 6-kanals forsterker blir litt for mye når jeg planlegger kun å bruke ett par B&W703 høyttalere og evt en SW.

Hva mener alle andre?

Mvh,
    Achiever - Glad i kvalitet

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv disse høyttalerne paret med Parasound NC2250 + Parasound NC2100 pre. Er meget fornøyd med lyden denne komboen gir.
    Husk at 703 krever endel krefter for virkelig å komme til sin rett
    Lykke til med forsterkervalget.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må tas med en smule salt de anbefalingene på HFK.. jeg prøvelyttet 703 og ble anbefalt M3, det hørtes helt grusomt ut i mine ører hvertfall. grumsete diskant og innesteng bass.

partymusikk og film; tror kanskje jeg ville lyttet rundt på andre høyttalere. finnes mange til samme pris som gjør en langt bedre jobb her, selv om 703 er fin til sitt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville holdt meg unna Thule når de er på vei ut...
    rart at de anbefaler det syns jeg...

spørs jo litt hva slags lyd du er ute etter, men
    NAD M3 eller Lyngdorf SDAI2175+SDA2175 / TDA2200
    bør jo høres hvertfall.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Har selv disse høyttalerne paret med Parasound NC2250 + Parasound NC2100 pre. Er meget fornøyd med lyden denne komboen gir.
    Husk at 703 krever endel krefter for virkelig å komme til sin rett
    Lykke til med forsterkervalget.
    I og med at trådstarter vil satse på flerkanalslyd etterhvert så må jeg bare gi kred til forslaget ditt RimJob!

NC2100 pre gir (med passthrough) mulighet for både 2-kanals og flerkanals godlyd, så dette ville jeg også vurdert sterkt.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Nad M3, denne er, som sagt, rotete i toppen og rett å slett for feit i bassen etter min mening. Både TDAI2200 og SDAI 2175 spiller mye bedre, strammere og mer åpent og luftig i toppen.

Ellers vil Parasound og EC funke bra.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste What Hi-Fi testvinnere:

Plinius 9200 kjempeanmeldelse... (£3000 Best buy over £3000)
    Frankly, there isn't a single area where this amp doesn't excel. From the deep tuneful and agile bass to the wide-ranging dynamics, to the broad stereo image...
    Products - PLINIUS AUDIO - New Zealand Hi Fi Audio Amplifiers
    Plinius 9200 Reviews
    Tonkraft Scandinavia AB - Patos - Densen - Plinius

Simaudio Moon i3-RS (£2250 Best Buy i klassen £1500-£3000)
    Simaudio MOON i-3 SE Integrated Amplifier
    audiophile.no

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt både Thule IA150B og 350B til B&W 703. Thule passer bra, men vil egentlig ikke anbefale deg det siden det danske merket er på vei ut og det har vært mye problemer. Hovedkortet på min IA350B gikk føyken og det kostet meg 9k.
    Du bør velge noe med snill topp til 703. De ligger altfort høyt i diskantområdet, har målinger på det. Eller du bør bruke absorbenter til å dempe. Egentlig helst begge deler, tror jeg. 703 sprer mye. Mange sier McIntosh skal være en meget god match til 703ene, men har ikke prøvd selv. Mac koster jo dessuten mye. Hva er budsjettet ditt?
    En annet forslag er å bruke Midgard Oberon 4.1 monoblokker sammen med litt varmtklingende forforsterker.

Er du forresten klar over 700 serien til B&W skal oppgraderes i løpet av året? Litt dumt å kjøpe de nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New nick, threadstarter

Budsjett er fra 30-50k. 50k om jeg finner noe som er himmelsk. Har tenkt tanken å bruke en Mac til dette - får dette billig utenom. Hadde også tenkt å kjøre meg en docking stasjon til ipod touchen min (helt ny). Jeg vet ikke hvor mye lyden forringes med et slikt opplegg. Ser jo at det finnes forsterkere med trådløst nettverk (hvorvidt kvaliteten blir slik som en da ønsker, vet jeg ikke noe om).

Nå er jeg jo ingen ekspert - og det er nok heller tvilsomt at tiltaksløse meg skal sitte å dempe områdene rundt høytalerne.

Siden musikksmaken er ganske allround - og at jeg i tillegg skal bruke anlegget til å se litt film på, blir kriteriene for valg litt mer diffus. Jeg vil aldri bli noen AC/DC elsker;o)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torhaavard
    Styr unna Nad M3, denne er, som sagt, rotete i toppen og rett å slett for feit i bassen etter min mening. Både TDAI2200 og SDAI 2175 spiller mye bedre, strammere og mer åpent og luftig i toppen.

Ellers vil Parasound og EC funke bra.
    EC er jo ikke så langt unna NAD lyden egentlig da, bare at NAD har en fantastisk mellomtone. EC er puddingbass av rang, og polert diskant.

2 veldig forskjellige systemer du komemr med her. SDAI 2175 er kjedelig i mine ører. TDAI2200 er det mer fræs over.

Men jeg ville nå gått for en AVI forsterker jeg da. Men den har vel ikke prossesor inngang.
    703 blir fort for sterile og kjedelige etter min mening, Parasound får bra med liv i dem. Er med på den anbefalingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble anbefalt til å gå for Lyngdorf SDAI2175 på 703.. fikk låne den med meg hjem + høre den på hfk og sammenligne med div denon 2kanals samt nad m3 og c372... Endte opp med SDAI2175.. Angrer ikke et sekund på valget mitt.. og det tror jeg ikke du heller vil gjøre hvis du går for den.. hvertfall få den testet på 703....

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også kjøpe 703, så dette er interessant for meg også, jeg var i utgangspunktet tenkt å kjøpe enten en Yamaha RXV1800 eller 3800, noen som har erfaringer med denne komboen? Eller noen formeninger om det? Jeg er ute etter 5.1 hovedsaklig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •