Ny reciever snart. Noen spm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever snart. Noen spm.

Tiden for å oppgradere til ny reciever nærmer seg. Har noen spm som jeg håper folk kan svare på.

Har ikke helt funnet ut hvilken jeg skal anskaffe ennå, og trenger derfor litt info om noen av recieverene. Lurer også på om noen kan dele erafringer med de forskjellige typene.

Vil helst ikke bruke mer enn 15k på ny reciever. Minstekravet til reciever er at den støtter HDMI 1.3 og har minst 4 innganger. Trenger kun en utgang.
    Bruker effektforsterker til front og center ht. Så trenger ikke allverdens av kraft.
    Ser på følgende receivere som aktuelle:
    Yamaha rxv. 3800 og 1800.
    Onkyo Trx 875 og 905
    Denon 3808.
    Sony STR-DA5300ES

Sonyen frister litt pga 6 Hdmi innganger (!) men er litt skeptisk til lyden i denne kontra yamaha og onkyo. Noen som har erfaringer med sonyen?

Nettverksoppkobling på reciever er ikke et "must" men det kommer litt ann på hva man kan bruke den til. Her kommer neste spørsmål inn.
    Vet at man kan streame lyd fra pcen. Men har jo optisk utgang på pcen, så det behovet har jeg ikke. Derimot lurer jeg på om det går ann å streame bilde. Hvis det er mulig å overfør både bilde og lyd er nettverksfunksjonen meget spennende for min del. Hadde vært fint å slippe å brenne ut filmer og serier på dvd hver gang jeg hvil se noe jeg har lastet ned. Hvis det også er mulig å streame internetttv og internett film rett til reciver så blir nettverksinngang et "must" for min del. Noen som vet om dette er mulig? Evt noen som har testet det ut i praksis?

Foreløpig er det yamaha som frister mest, men det har mye å gjøre med tilgjenlighet osv. Og i og med at jeg bruker effektforsterker til å driver stereoHT er jeg mest opptatt av hvordan filmlyden er i recieveren, stereolyden er det jo uansett effektforsterker som kommer til å drive.

Siste spm:
    Noen som vet om det er mulig å Bi-ampe bak høytalere med noen av disse recieverene? Kommer etterhvert til å gå fra 5.1 til 7.1 oppsett her, og hvis det er mulig koble en av reciverene slik at man kan bi-ampe bakhøytalerne hadde det vært fint. Alternativet er jo å bruke effektforsterker på de også...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Nettverksoppkobling på reciever er ikke et "must" men det kommer litt ann på hva man kan bruke den til. Her kommer neste spørsmål inn.
    Vet at man kan streame lyd fra pcen. Men har jo optisk utgang på pcen, så det behovet har jeg ikke. Derimot lurer jeg på om det går ann å streame bilde. Hvis det er mulig å overfør både bilde og lyd er nettverksfunksjonen meget spennende for min del. Hadde vært fint å slippe å brenne ut filmer og serier på dvd hver gang jeg hvil se noe jeg har lastet ned. Hvis det også er mulig å streame internetttv og internett film rett til reciver så blir nettverksinngang et "must" for min del. Noen som vet om dette er mulig? Evt noen som har testet det ut i praksis?

Foreløpig er det yamaha som frister mest, men det har mye å gjøre med tilgjenlighet osv. Og i og med at jeg bruker effektforsterker til å driver stereoHT er jeg mest opptatt av hvordan filmlyden er i recieveren, stereolyden er det jo uansett effektforsterker som kommer til å drive.
    Anngående streaming gjennom nettverkskabel vet jeg ikke noe om. MEN... Du vil jo alltid kunne overføre bilde fra data'n din på andre måter. DVI->HDMI adapter, eller S-video. (Kommer jo ann på tv'en.)

Det siste du sier er forsåvidt riktig - men hvis musikk også betyr mye for deg, bør du gå for recieveren med best forforsterker til musikk. Da denne spiller en stor rolle selvom du har seperat effekttrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Onkyone. Fantastisk romkorreksjons system, brukervennlig og en god prosessor. Har 805 selv, og angrer ikke på kjøpet! Bi amping av bakhøytalerne går ikke på Onkyo...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som vet og det er mulig å streame bilde?

Fant følgende utsagn på på onkyo sine offiselle sider:

"(interfacing with Windows Media Player and Windows Media Connect) to open up a huge reservoir of internet and computer-based audio resources and enjoy the edge in high-definition 1080p video processing from the world’s first receiver to incorporate HQV Reon VX"

Det tyder jo på at det burde la seg gjøre å sette opp reciever som mediasenter sammen med pc.. Grafikkkortet på pcen er såpass dårlig at jeg ikke vil overføre bilde fra det. Kan alternativt bruke ps3 og streame fra pc til den, og sette opp den som mediasenter, men vil heslt gjøre det med reciever hvis det er mulig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •