Mer effekt til B&W 683. Stereoforsterker med prosessorinngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer effekt til B&W 683. Stereoforsterker med prosessorinngang?

Har nå en Denon AVR4308 som driver 683`ene.
    Kunne tenkt meg mer effekt til disse når man skal høre på musikk/dvd med musikk.
    Så jeg titter litt på denne tråden, men er usikker på hva jeg bør velge. Noen forslag?
    Bør nok ikke gå over 15 000,-
    Bør jeg heller gå for effektforsterker?
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

Synes Denon PMA2000 ser veldig fin ut.!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gå for noe litt kraftigere da? Hva med f.eks Primare A30.2, eller denne: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDA2175 Effektforsterker . Hva med Vincent? Ellers kan du jo alltids Spare til en Nad M3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Skal ikke gå for noe litt kraftigere da? Hva med f.eks Primare A30.2, eller denne: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDA2175 Effektforsterker . Hva med Vincent? Ellers kan du jo alltids Spare til en Nad M3
    Er egentlig de digitale forsterkerne mer kraftige/strømsterke enn de "gamle" med trafo.
    Skulle tro Denon`en var ganske strømsterk(stor trafo) når den veier så mye som den gjør.
    Ellers så kunne jeg tenkt å kjøpe forsterkeren hos hifiklubben da alt annet er kjøpt der og butikken ligger 15km ifra meg. Har vurdert SDA2175, men den hadde dem ikke inne nå. Har spurt om demo på samme anlegg som jeg har. Men med SDA2175/PMA2000 som effekt til frontene.
    SDA2175 har vel heller ikke prosessorinngang, men det har kanskje ikkeno å si for lyden at signalene går via 4308?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... jeg vet ikke helt. Har liten peiling på surround. Denonen er strømsterk, men f.eks PMA1500 klarer ikke å drive B&W 683. Du får teste Skal ikke prøve å få tak i en Rotel RB1092 da?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. kommer jo an på om du er fornøyd med Denonen som pre. Hvis du er det, ville jeg gått for et effekttrinn. Billigere enn integrert eller separat forforsterker i tillegg.. Lyngdorf er det skrevet opp og ned i mente i tråder om B&W DM683 her inne - og skal være en veldig god match. Har selv så vidt testet Denon 2808, SDA2175 og B&W DM683 og kan ikke si annet enn at det var en svært dynamisk opplevelse - bra trøkk på Terminator 3 hvertfall

Når det gjelder prosessorinngang.. Komboen Parsound NC2100/NC2250 har prosessorinngang hvertfall og bra med muskler.. Kjedelig å anbefale det man har selv, menmen. Kommer vel andre forslag også

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Tja.. kommer jo an på om du er fornøyd med Denonen som pre. Hvis du er det, ville jeg gått for et effekttrinn. Billigere enn integrert eller separat forforsterker i tillegg.. Lyngdorf er det skrevet opp og ned i mente i tråder om B&W DM683 her inne - og skal være en veldig god match. Har selv så vidt testet Denon 2808, SDA2175 og B&W DM683 og kan ikke si annet enn at det var en svært dynamisk opplevelse - bra trøkk på Terminator 3 hvertfall

Når det gjelder prosessorinngang.. Komboen Parsound NC2100/NC2250 har prosessorinngang hvertfall og bra med muskler.. Kjedelig å anbefale det man har selv, menmen. Kommer vel andre forslag også
    Ja, men er ikke så lett å ikke anbefale det du har selv, da det er dette du endte opp med, og er veldig fornøyd med.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Er egentlig de digitale forsterkerne mer kraftige/strømsterke enn de "gamle" med trafo.
    Skulle tro Denon`en var ganske strømsterk(stor trafo) når den veier så mye som den gjør.
    Ellers så kunne jeg tenkt å kjøpe forsterkeren hos hifiklubben da alt annet er kjøpt der og butikken ligger 15km ifra meg. Har vurdert SDA2175, men den hadde dem ikke inne nå. Har spurt om demo på samme anlegg som jeg har. Men med SDA2175/PMA2000 som effekt til frontene.
    SDA2175 har vel heller ikke prosessorinngang, men det har kanskje ikkeno å si for lyden at signalene går via 4308?
    kan love deg at SDA2175 er en svært mye kraftigere forsterker enn det PMA2000 er. faktisk så vil jeg gå så langt som å si at er du glad type høy musikk, så vil ikke 2000 greie å drive 683. har hørt om folk som har brukt PMA2000 og opplevd at forsterkeren går i protect mode flere ganger. før når jeg hadde 683 og SDAI2175 kunne jeg spille opp i mot maks og opplevde at forsterkeren omtrent ikke ble varm. 683 går på det værste ned i mot 2.6ohm og på 2*200W i 8ohm, vil det si at de trekker opp i mot 1200watt i 3ohm, noe ikke så mange forsterkere takler.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 840A v. 2.0 er en integrert forsterker på 2x120watt som HFK har. Den har prosessorinngang. Om den har kreftene du er ute etter må du nesten bare teste. Ser pen ut hvertfall.. Effekttrinnet NAD C272 skulle vel være mye bang for the bucks og kunne drive DM683?

Men etter å ha lest mye om Lyngdorf SDA2175 og såvidt testet det selv, tror jeg hvertfall du bør teste ut den!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men skal man spille høyt er det jo kulere med NAD C372 og C272 enn det er med Lyngdorf-trinnet til omtrent samme prisen..

hvis du skal handle hos Hifi-Klubben - kan du jo høre med de hvor mye de vil ta hvis de tar inn Parasound for deg. NC-2100 forforsterker og ett-to effekttrinn derfra skal visst passe som fot i hose på B&W (da-ty@online.no) ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg får teste ut SDA2175 som effekttrinn først.
    Synes AVR4308 bi amp`et fungerer bra som bare det nå. Men kan miste litt kontroll på høyt volum(som det engang kan bli på fest).
    Har heller ikke noe å refferere til da dette er mitt første skikkelige anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pma 1500 funker ikke på 683. Er et eller annet med forsterkerteknologien som ikke matcher. Vet ikke med pma 2000. Cambridge 840 spiller ok, men har testa denne også på 840, og den går av å til i protection ved litt tøff spilling. cambridge kommer med en 840 poweramp snart på 2x200 watt, denne skulle duge pluss at SDA2175 også er en veldig god match. Den får virkelig 683 til å åpne seg og har stålkontroll på bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Cambridge 840A v. 2.0 er en integrert forsterker på 2x120watt som HFK har. Den har prosessorinngang.
    Den har ikke "bypass" prosessor-inngang - men man har mulighet til å låse en av de 6(?) inputene med fast gain(så man ikke får regulert med volumkontrollen på cambridgen).
    Ulempen(hvis folk på vårt nivå hører det) er at signalet går gjennom to forforsterker-deler. Både i recieveren og cambridgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Synes AVR4308 bi amp`et fungerer bra som bare det nå. Men kan miste litt kontroll på høyt volum(som det engang kan bli på fest).
    dette høres jo ut som 2x C272 laaang vei... :-D
    brokobla på DM683 tror jeg du skal få en artig fest! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest på dette forumet at heller ikke Cambridge 840A er i stand til å spille særlig høyt på B&W683. Ville bare nevne dette siden trådstarter ønsker å spille med høyt volum...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Mener å ha lest på dette forumet at heller ikke Cambridge 840A er i stand til å spille særlig høyt på B&W683. Ville bare nevne dette siden trådstarter ønsker å spille med høyt volum...
    Har lest det samme - en som skrev at den gikk i protect under testing. Vet ikke helt hvilke andre integrerte i prisklassen som har prosessorinngang som kan duge... Arcam FMJ A32 kanskje?

Får vel uansett mere punch ved å gå for et rent effekttrinn, og er man fornøyd med surroundreceiveren som pre, er det vel heller ikke grunn til å velge noe annet?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er det vel snakk om 840A V.2 som er en mye bedre forsterker enn den gamle 840A.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både ja og nei... forforsterker-delen som brukes har jo masse å si.. men har aldri hørt 4308, så aner ikke hvor bra den er... men vil tro den holder for en stor del av oss!
    så hvis man er fornøyd med forforsterker-delen, så sparer man hvertfall litt på å velge effekttrinn! :-)

kommer ann på hvor kresen man er - men er jo en fordel å ha samme forsterker-merke på hele frontrekka... Lyngdorf og Denon ligger vel ganske så langt fra hverandre i lydsignatur(?), så vil vel tro noen ikke hadde vært fornøyd med Lyngdorf på front, og Denon på senter..

dog - jeg tror jeg hadde vært fornøyd uansett... :-p

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med disse da ?
    Audiofoni AS

Ellers syns jeg Vincent sine effektforsterkere gir masse golyd for penga.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindac`ene så veldig fristende. Nå har jeg spurt på demo med lyngdorf på hifiklubben, så får vi se hva jeg syns om den først.
    Vincent syns jeg også ser bra ut! Men passer de godt sammen med Denon og B&W?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så du vet det så blir Xindak forsterkerene veldig veldig veldig varme. Dette fordi de trekker konstant strøm maks hele tiden Jippi Sjekk ut Vincent heller

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •