Mer effekt til B&W 683. Stereoforsterker med prosessorinngang? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I den prisklassen du ser på, ville jeg glemt NAD C-serien og de andre HFK merkene... Kjøper du brukt, får du en topp forsterker som virkelig sparker liv i ht'ene dine. Denne f.eks:

Krell

Grisebanker Denon, NAD og Cambridge så det synger etter...

Alternativt Parasound 2100 og et egnet effekttrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Jeg har Denon 4308, 2 stk. NAD C270 og B&W683 høyttalere. Til musikk synes jeg ikke det låter så bra med NAD C270 som jeg hadde håpet på. På film greier NAD'ene seg bra. Jeg har fulgt rådet til HiFi-Lars og bi-amper høyttalerne med hver sin NAD C270 i stedet for å brokoble forsterkerne. Brokobling halverer dempningsfaktoren i forsterkeren og du mister noe av dynamikken og varmen i lyden.

Mitt råd: styr unna NAD C270/C272. Se om du finner deg et par Lyngdorf SDA2175 på bruktmarkedet og bruk dem til bi-amping, evt. prøv et par Midgard Audio blokker, de dukker også opp på bruktmarkedet i ny og ne.

Lykke til! :-)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvslave
    Jeg har Denon 4308, 2 stk. NAD C270 og B&W683 høyttalere. Til musikk synes jeg ikke det låter så bra med NAD C270 som jeg hadde håpet på. På film greier NAD'ene seg bra. Jeg har fulgt rådet til HiFi-Lars og bi-amper høyttalerne med hver sin NAD C270 i stedet for å brokoble forsterkerne. Brokobling halverer dempningsfaktoren i forsterkeren og du mister noe av dynamikken og varmen i lyden.

Mitt råd: styr unna NAD C270/C272. Se om du finner deg et par Lyngdorf SDA2175 på bruktmarkedet og bruk dem til bi-amping, evt. prøv et par Midgard Audio blokker, de dukker også opp på bruktmarkedet i ny og ne.

Lykke til! :-)
    C272 er en mye mye bedre forsterker enn det C270 var.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    C272 er en mye mye bedre forsterker enn det C270 var.
    Hva med å begrunne det? Bedre bygd, bedre i bassen, oppløsning, kraftigere??? Det er jo et fullstendig meningsløst svar. BMW er bedre enn Audi... Rød er finere enn blå...

Skal det være noe hjelp, må du konkretisere det du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TonArt • Vincent SP-331
    Holder denne mål? De fleste dere snakker om nå vil vel gi en bedre lyd enn denonen klarer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    I den prisklassen du ser på, ville jeg glemt NAD C-serien og de andre HFK merkene... Kjøper du brukt, får du en topp forsterker som virkelig sparker liv i ht'ene dine. Denne f.eks:

Krell

Grisebanker Denon, NAD og Cambridge så det synger etter...
    Skulle vel bare mange når Krell generelt er mye dyrere enn det meste fra Denon, NAD og Cambridge. Blir som å si at Ferrari er en kulere bil enn Honda Civic.
    Og ja - ikke alle syns det, og slik er det med musikk også.

Nå har jo vedkommende satt en grense på 15, som muligens kan økes til 16 hvis den Krellen er så bra. Men når man skal anbefale innenfor prisgrensen, så er det ikke så lett å komme utenom NAD osv, da det gir MYE lyd for pengene!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke poenget med å anbefale en middels forsterker til 6000,- når han har et budsjett på 15, og da kan få så ufattelig mye mer spennende saker. Syns generelt at HFK elektronikk i den prisklassen er lite spennende, og at det fins mange bedre alternativer der ute. Mener at det fint går an å komme utenom NAD når man har et budsjett på 15k...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Mener at det fint går an å komme utenom NAD når man har et budsjett på 15k...
    Enig der. Har svært begrenset erfaringsbakgrunn selv, men NADen(372) var den som kom sist ut i min subjektive snartest for en stund siden. Ikke fordi den manglet krefter, men jeg syns den ble litt "spiss" og unyansert. Håper dere skjønner hva jeg mener, er ikke så bevandret i hifi-terminologien. Hørte den på Dali Concept 10, Dali Ikon 6 og B&W CM7. Ikon 6 og Naden var "verst".. passet ikke mine ører Lyngdorf SDAI 2175(integrert) på Dali Mentor 6, var en mye mer behagelig opplevelse.. Den spisse diskanten og den kliniske lyden fra spesielt Ikon 6 og NAD var borte. Kanskje ikke så rart når man tar prisen med i betraktning?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Enig der. Har svært begrenset erfaringsbakgrunn selv, men NADen(372) var den som kom sist ut i min subjektive snartest for en stund siden. Ikke fordi den manglet krefter, men jeg syns den ble litt "spiss" og unyansert. Håper dere skjønner hva jeg mener, er ikke så bevandret i hifi-terminologien. Hørte den på Dali Concept 10, Dali Ikon 6 og B&W CM7. Ikon 6 og Naden var "verst".. passet ikke mine ører Lyngdorf SDAI 2175(integrert) på Dali Mentor 6, var en mye mer behagelig opplevelse.. Den spisse diskanten og den kliniske lyden fra spesielt Ikon 6 og NAD var borte. Kanskje ikke så rart når man tar prisen med i betraktning?
    Hvilken kilde brukte du da?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvilken kilde brukte du da?
    Mener det var NAD C542 på Ikon 6, Concept 10 og CM7. Lyngdorf CD-1 på Mentor 6. Litt urettferdig sammenligning kanskje mtp prisen. Skal sies at jeg syns NAD gjorde en bedre jobb på CM7 og Concept 10. Men nå er jeg ingen bevandret hifi-tester... :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Mener det var NAD C542 på Ikon 6, Concept 10 og CM7. Lyngdorf CD-1 på Mentor 6. Litt urettferdig sammenligning kanskje mtp prisen. Skal sies at jeg syns NAD gjorde en bedre jobb på CM7 og Concept 10. Men nå er jeg ingen bevandret hifi-tester... :-)
    Ok, kilden spiller en stor rolle den også. Nå når jeg bruker min Cambridge DVD89, kan høytalerene mine bli litt vel pågående. Men med jungson cd spilleren er det mye mye bedre.

Vuderer faktisk på om jeg skal kjøpe ikon 6/7. Men har veldig lyst til å teste B&W også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD på Ikon-serien funker ikke i det hele tatt.. :-)

Og at C372 er en middels forsterker... Veeel...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Nad på Ikon serien med en skikkelig cd spiller altså ikke 542, og det låter faktisk veldig veldig bra

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •