NAD 272 på en NAD 314?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD 272 på en NAD 314?

Heisann! Etter lang tid med sniking på forumet trenger eg noen synspunkt på følgende problemstilling:

Eg har ein NAD 314 (10 år gammel?) som eg er veldig glad i, men den mangler litt power (2 x 35 Watts i 8 ohm). Kunne tenkt meg meir dynamikk og 'kraft' i lyden. Den har Pre-out / Main-in tilkoblinger, så eg lurer på å kjøpe ein NAD 272 effektforsterker i tillegg. Har også planer om å kjøpe ein Yamaha reciver (863 / v1800 e.l.) utpå høsten, og da kan vel denne effektforsterkeren brukes på reciveren (stereo / musikklytting)?

Vil eg ha glede av eit slikt kjøp, eller er det penger ut vinduet?
    Andre effektforsterkere i samme prisklasse (nytt til rundt 5000, brukt til 3-4000) er også interessant
    Har Dali Concept 6 og REL Quake subwoofer. Musikkavspilling via Cambridge DVD86-spiller / data gjennom Moodlab Concept DAC.

Takk for svar og forslag!

Link til litt info om NAD 314: Do it you self » Blog Archive » NAD 314 Integrated Amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?
    Finner også NAD 216 brukt til rundt 2000 kr. Nokon som har erfaringer med NAD og Yamaha sammen? Evt. andre effektforsterkere i samme prisklasse (se første post)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du nok vil få stor glede av et slikt kjøp!
    har aldri hørt 216, men har hørt C272 og 218 og begge de leverer veldig bra med kraft for prisen! eventuelt kan du lete etter en C372 brukt(samme effektdel som 272) for å kanskje få en litt bedre forforsterker enn det som sitter i din gamle!

ved kjøp av reciever, eneste den trenger er Pre-Out så kan du bruke disse effektforsterkerne på den!
    Stort sett alle moderne recievere, bortsett fra Onkyo 605(??), har Pre-out.
    Hvertfall de du har sett på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright! Så om eg kjøper eit effektrinn, så kobler eg frontene på den, og sub + bakhøgtaler og center på reciveren?
    Nokon med erfaring på klangsignaturen hjå NAD i forhold til Yamaha?

Har lest litt rundt, og ser at Rotel blir anbefalt foran NAD i den prisklassen C272 ligger i. Nokon som har erfaringer med Rotel RB-03 feks?

Alt dette må vurderes med at eg allerede er fornøgd med lyden av ein NAD 314

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •