Råd om valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om valg av forsterker

Skal kjøpe meg nytt stereoanlegg.

Jeg har fått to gode tilbud, (samme pris)

Abrahamsen V.2
    Cav A8M -

Det er begge to gode forsterkere. Cav'en er 5.1, dvs jeg kan bygge hjemmekinoanlegg med tiden, uten å bytte forsterker.

Som stereoforsterker, hvilken ville dere ha valgt?

evt. andre gode alternativer i samme prisklasse 4-6tusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cav eller abrahamsen

Hei! jeg så du vurderte CAV..
    Jeg hadde CavA8M engang, var fornøyd med det til en viss grad... Spilte veldig pent og luftig. Kanskje litt for luftig, men behagelig.. Hadde nok krefter!
    jeg vet ikke med Abrahamsen men med CAV så har jeg et par negative ting:

1. Du kan få vanskeligeter med å sette opp kino oppsettet, manualen er ganske tynn og dårlig forklarende. Hvis ikke selgeren kan dette ut og inn og hjelper deg mer enn gjerne da!
    Vanskelig å stille inn noe da det er veldig få knapper, litt knotete.
    2. Ser ut som enn kjempe forsterker, men etter en stund (i hvert fall jeg) så ble jeg fort lei designet på den. Kjedelig.
    3. Og dette er det irreterende momentet, det er et lite svakt sus i høyre kanal!!! Først trodde jeg at det var kun på min men det viste seg med andre eiere at dette gjaldt ikke bare meg. Sansynligvis støy fra strømforsyningen. Ikke særlig merkbart på avstand (5m), men jeg viste jo at den var der og det var plagsomt.
    3. Det er ikke ringekjerne trafo slik som du kanskje har sett på bilder på nett!
    (kanskje derav støyen?)
    4. Men etter jeg skaffet meg M.Logan som da er elektrosater så var støyen på høyre kanal borte... Men med vanlige høytalere så fins støyen..

Med mine kunsskaper om den så ville jeg ikke kjøpt den. Da tror jeg Abrahamsen ville vært et bedre valg. Men jeg har ikke hørt på noe Abrahamsen produkter da..

Men hvis du så gjerne ville ha muligheten til et kino oppsett i tillegg samtidig et godt stereo anlegg som spiller pent, så ta en titt på annonsen min!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=32395&cat=500

Her har du et ordentlig anlegg for begge verden. Spiller utrolig pent, detaljert og nøyaktig. Samtidig som det er kraftfull! 7x170RMS i 8Ohm!!!
    Følger du linkene på annonsen og søker litt på egenhånd så vil du se mye bra omtaler om disse to. Disse hadde en nypris på 40.000 i 2005-2006!!
    Prisen på forsterkeren alene på nettet nå er 19-23.000 kr!!!
    DVD spilleren alene kostet 16.000! Så dette sier jo seg selv mye.
    Nå har jeg Denon`s verste reciever (sånn er det man skal alltid ha noe større)
    som hadde en nypris på 60.000. Og jeg må si at Sony`en spiller veldig nært like bra som denon jeg har nå. Tror du meg ikke så kan du bare komme innom for en lytte test. Og som kino oppsett så er disse utrolig bra! Alderen på disse er litt over 1,5 år og er strøkne. Så hvis intessert så vet du hvor du kan nå meg..

Ellers lykke til med ditt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cav eller abrahamsen

Ops. Jeg så ikke budsjettet ditt.. 4-6 tusen..
    Vel, da er vel min annonse utenfor rekkevidde?...
    Lykke til da i alle fall med valg av forsterker..
    :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •