Surround prosessor eller reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround prosessor eller reciever?

Jeg skal gå over fra stereo til et quad oppsett. Har 2 stk effektforsterkere som skal drive høyttalerne. Skal bli brukt 90/10 til musikk/film.
    Kilde er pc med optisk ut. Ideellt sett trenger jeg vel en surroundprosessor, men så vidt jeg kan se er disse svindyre.

Så da tenkte jeg på en billig reciever med pre out på alle kanaler. Jeg trenger ikke HDMI.

Finnes det en god, enkel og billig reciever med pre out som ser nogenlunde pen ut? Jeg vil ikke ha NAD grunnet utseende.

Har sett på Cambridge 540r som ser bra ut, men den er litt dyr. Er det stor forskjell på lydkvaliteten på forskjellige recievere når man kjører dem som preamp?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelige surroundreceivere har ofte ikke preout, noe du er avhengig av om du skal bruke effektforsterkere. Ville tatt en kikk på noe fra Yamaha, Pioneer eller Denon, de ligger vel i tet når det gjelder ytelse og funksjoner per krone i de lavere prisklassene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg sende digitalt signal fra pc til reciever og få recieveren til å kjøre i quad-modus, dvs at den mixer centerkanalen inn i frontkanalene?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt sett; ja - igjennom autokalibrering forstår receiveren at du ikke har en center, og det blir kjørt til frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •