Integrert stereo forsterker vs surround reciever - og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert stereo forsterker vs surround reciever - og sub

Er i gang å skal handle inn noe nytt utstyr og er usikker på hva slags løsning jeg skal velge. Skal brukes til både musikk og film, 50/50 tenker jeg.

Det ideelle hadde vært en surround reciever og en integrert stereo forsterker med prosessor inngang, men tror ikke budsjettet rekker til det nå. Kunne også gått for surround reciever og effektforsterker men samme budsjett problem her.

Vel, for min del er i grunn trøkket i LF kanalen det største aberet for min del. Tidligere har jeg erfart at når jeg kobler til subben på pre-out på en stereo forsterker så får man mindre trøkk enn når subben er koblet til den dedikerte LF utgangen på en surroundreciever. Kanskje ikke så rart men. :roll:

Er det noen med samme erfaring, eller er det ikke sååå stor forskjell at det er noe å henge seg opp i. Kanskje jeg har vært uheldig med plassering, eller type sub når jeg har prøvd dette før....

Hadde foretrukket et system foreløpig hvor jeg kan kjøre ren stereo og en sub i tillegg. På musikk blir det vel hipp som happ uansett, eller?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer eller meninger om dette?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så allverdens mye erfaring med stereo forsterkere, men de jeg har koblet opp har jeg måttet øke gain på ja, så det kan virke som om du har et poeng der.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens fordi at når den er tilkoblet stereoforsterkeren så må den dele forforsterkerdel med effektdelen??

Iallefall ville det i ditt tilfelle være optimalt å kjøpe en surroundforsterker med bi-amp mulighet og bi-ampe høyttalerne dine (hvis det er mulig da selvfølgelig).

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk er det hips om haps ja. Til film vil du miste LFE kanalen. Tips kan være å kjøpe en ok surroundreceiver med pre-ut i begynnelsen, velge høyest mulig delefrekvens på høyttalerene og la sub ta seg av mest mulig av bassregisteret. Så kan du spare en stund til du finner riktig effekttrinn. Om du ønsker en integrert forsterker som effekt så ville jeg ha sett på noen som kan skifte fra prosessor inngang til vanlig inngang ved hjelp av fjernkontroll/knott på frontpanel. For oversikt over slike se: audiophile.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •