Yamaha og Bluetooth - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Kanskje du kan skrive litt om hvilken maskin du har? Spesifikasjoner, OS osv. Høres jo egentlig ut som problemet ditt er i software. Vanlige trådløsnett bruker 2.4GHz forresten, ikke 2.5GHz.

Vet egentlig lite om hvordan A2DP funker i Windows-verden, men på Mac så kan man velge A2DP mottageren som hoved-lydenhet, og får dermed lyd i alle applikasjoner overført. Har aldri testa det i praksis, men ser gull ut
    Dell Inspiron 1520
    Vista 32bit
    Bluetooth: Dell Truemobile 355 Bluetooth + EDR
    (har lastet ned en driver til ASUS BTD-201M dongle som ifølge sikre kilder skal fungere på 355, den har i det minste garantert A2DP - men vet ikke om jeg skal kjøre det programmet eller bare finne driveren og legge den inn på 355 kortet....)

Jeg får jo lyd, men ikke stabil lyd i forhold til SE W610i (som har A2DP). jeg mkistenker derfor at uhumskhetene skyldes A2DP, eller mangel på det på 355.
    Dell selv og deres support kan ikke si meg 100% om 355 har A2DP. Du verden.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googla litt rundt, ser ut som det er store problemer med Vista og A2DP. Fant denne linken: Bluetooth Stack in Windows Vista - A2DP (high quality stereo) | WebiSee.com - digital life for everyone

Noe å prøve?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vudrerer å følge den tråden ja.

Men hvis det heller ikke fungerer - kan jeg da
    • a) få tilbake det opprinnelige oppsettet
    • b) kjøpe en USB Bluetooth A2DP og koble til (vil det hjelpe)

en slik en:
    mini v 2.0 USB Bluetooth Dongle Vista AD2P A2DP Fast HK - eBay (item 310061634014 end time Jul-03-08 21:00:00 PDT)

hmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en slik, den kan du bruke på flere enheter også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status om A2DP og Dell og denne Sony mottakeren.

Jeg har forsøkt å avinnstallere alle drivere til Dell kortet og da laste inn denne, ref denne linken:
    Bluetooth Stack in Windows Vista - A2DP (high quality stereo) | WebiSee.com - digital life for everyone

Men samme hva jeg gjør så vil ikke maskinen akseptere nyinnstallasjon.
    Så da skrur jeg på Bluetooth-adapter igjen og Dell reinnstallerer 355 automatisk, men hva skjer?
    Jo, det dukker opp "Bluetooth med høy kvalitet" ut av det blå (hehe).

Restarter og hva så?
    Joda, nå er alt så meget bedre. Ikke optimalt, men mye bedre. Nesten ikke hakking og ikke et snev av "modulering" (sur musikk).

For sikkerhets skyld så har jeg kjøpt meg en slik en:
    Mini USB Bluetooth 2.0 Dongle/Adapter A2DP/Stereo,Vista - eBay (item 110268530305 end time Jul-10-08 12:00:00 PDT)

60 kroner inkl. frakt er ikke akkurat til å gå konkurs av. Og skulle det ikke virke (den skal klare Vista og har A2DP), så er det allikevel noe galt med Bluetooth'en på jr. sin Acer så han kan bruke den.

edit: vel vel - det fungerte greit i 10-20 minutter, men så var det tilbake til hakking igjen. Og det skjedde da jeg skulle legge inn noen bilder fra digitalkamera, altså når prosessoren i PC'en fikk litt å jobbe med

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

da har den lille eksterne Bluetooth USB Dongle kommet, installert og testet.

Uffda - dette var verre

Men det er noe med innstallasjonen som ikke stemmer. Den klarer ikke å innstallere Bluetooth Lyd, Bluetooth Lyd med høy kvalitet.

På esken står ikke produsentens navn (Made in China) så jeg finner ikke driver noen steder....

På egenskaper finner jeg "Cambridge Silicon Radio", men vet ikke om det er hva jeg skal søke på......

kl 2000:
    fikk kjapt svar av USB Dongle selgeren om at jeg burde laste ned BlueSoleil av IVT - versjon 5-et eller annet.
    Joda, det hjalp veldig og ærlig som jeg er så kjøpte jeg versjonen hos IVT til EUR10 - det har jeg råd til.

Mener det fungerer mye bedre nå - A2DP skal det være også. Må teste litt mere neste uke. Nå er været såpass at båtlivet prioriteres....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status:

joda, dette er mye mye bedre. BluSoleil virker bedre. Den kan også vise signalstatus. I dette tilfelle står mottakeren 2 meter unna så det er så som så med rekkevidden

Vedlegg 35832

Men kanskje BluSoleil kan brukes på den innebyggede Bluetooth senderen i Dell PC'en - den kan ha større rekkevidde enn den lille USB Dongelen....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du endelig har fått det i gang

Du får kjøpe deg en Mac neste gang, de har A2DP integrert i både hardware og OS, og det er kjempelett å bruke.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nei - det var ikke bedre allikevel.

Det virker sånn dann & vann pø om pø - men det er ikke stabilt.

"Sad but true...."

Da har jeg gjort iherdige forsøk og bør på (lang) sikt skaffe meg en nettverksreceiver eller en bærbar med A2DP.

Fallhøyden var ikke stor - innkjøpsprisen på Sony mottakeren og USB donglen var latterlig lav.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •