Denon 3808 - hdmi - skru av tv og lyd forsvinner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det ikke bare er meg som sliter med denne typen problemer. Har en helt ny Sony STR-DA5300ES som jeg har liknende problemer med. Virker som receiveren gjør en type handshake med TV. Har en 2 år gammel Fujitsu-Siemens Myrica 32" som kun har DVI og har derfor en HDMI til DVI kabel. Later til å fungere dårlig. Har koblet til PS3, Xbox360, Grundig Riks-TV tuner og Sony DVD-recorder med HDMI. Den eneste komponenten jeg får lyd fra er Riks-TV tuneren. Når jeg trekker ut kabelen i receiveren til TV så får jeg lyd men ikke bilde. Har nå mailet og snakket med Sony Support men de stiller spørsmål jeg mener ikke har noe med saken å gjøre.

Tv'en skal uansett byttes ut i løpet av måneds tid når Sony KDL-52W4000 foreligger og jeg regner med at problemet løser seg da. Men uansett frustrerende.

Mail til Sony Support:

Var nettopp i kontakt med en konsulent hos dere vedr problem med lyd via HDMI på min nyervervede receiver.

Her er komponentene:

Sony STR-DA5300ES
    Sony RDR-HXD970
    Sony Playstation 3
    Microsoft Xbox 360 Elite
    Sony DVP-NS900V
    Grundig STR 8720 (Riks-TV tuner)
    HTPC
    Eldre Fujitsu Siemens 32” TV med DVi inngang (finnes ikke HDMI inngang)

Her er oppsettet:

RDR-HXD970, PS3, Xbox 360, Grundig tuner og HTPC er koblet til via HDMI. Lyden fra HTPC er koblet til via SPDIF og er assignet MD/DAT inngangen. Eldre Sony DVD spiller er tilkoblet via komponent og koax for lyd assignet DVD/BD inngang. Grundig tuner, HTPC og eldre DVD spiller fungerer fint. RDR-HXD, PS3 og Xbox 360 viser bilde men har ikke lyd. I det øyeblikket jeg trekker ut HDMI til DVI kabelen til TV’en får jeg lyd men da ikke bilde.

HDMI control på receiver står til off og output av lyd kun AMP. Om jeg benytter komponentvideo ut fra receiver og inn i TV får jeg heller ikke bilde, men dette ser jeg på som naturlig da alle inngangskildene er HDMI.

Kan dere hjelpe meg med å få BÅDE video og audio ut på min TV? Jeg venter fortsatt på at KDL-52W4000 skal bli tilgjengelig men regner fortsatt med å måtte vente en stund til. Inntil dette ville det vært fint med både lyd og bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for alle svar, tok en runde til når jeg kom hjem på fredagen og lo and behold, på mirakuløst vis var alt ok

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •