Råd om forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om forsterker

Hei!

Jeg har tenkt å bestille GX-15 MKII Fra ljudia.no. Jeg har søkt litt på forumet her og andre plasse og har sett litt forskjellige komentarer om dem, bra og dårlig så jeg tror de er bra nokk for meg, er de første jeg kjøper.
    Men jeg er ikke helt sikker på hva slags forsterker jeg skal ha til dem og hvilke som er bra, tenkte på en i prisklassen op til 3000, kan gå litt høyre. Jeg kom over denne på et forum, CAMBRIDGE 540A v.2 Integrert forsterker er det noen som vet om den er bra nokk? Har også tenkt på å bestille GSX-15 Suben senere, og trenger jeg da en til forsterker? i så fall er denne bra: Zachry DSW-250 og da kan vel den kobles til den andre forsterkeren eller hvordan det fungerer? Jeg er helt ny med dette så vet ikke så godt hvordan alt virker.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den cambridge forsterkeren blir veldig liten når det tross alt er 4 stk 15" som skal holdes noenlunde under kontroll.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Sikker på at du ikke heller skal lete etter noe litt mer lettdrevent? Blir fort dyrt å finne en forsterker som kan drive slike høyttalere med kontroll.

Du må i alle fall lete på bruktmarkedet. Hold øye med AVtorget og finn.no.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Må jeg opp i 5000 for forsterker? eller er det noen til rundt 4000 ?
    Har dere noen tips til forsterkere jeg kan søke etter på finn.no eller på avtorget? eller noen slags speks jeg burde se etter ?
    Hva med denne?
    Eller må jeg ha en til forsterker da, siden det er effekforsterker? :/
    Fant også en på avtorget nå netopp, ATOLL IN 100

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.... Høyttaleren du ønsker å bygge har store elementer, og for å få kontroll over bassen bør du nok finne en forsterker som leverer minst 2-300 watt i 4 ohm med en strømforsyning som kan levere. Tror kanskje den CW-forsterkeren fra Hifiklubben kunne fungere.

En effektforsterker må du nesten ha en forforsterker til. Holder i grunn med en hvilken som helst integrertforsterker eller cd-spiller med linjeutgang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis jeg bestiller den CV effektforsterkeren, da kan jeg altså bare koble den til en cd spiller likt som en vanlig forsterker? Eller kan den kobles til en DvD spiller? eller må det en vanlig forsterker til da?
    Og vis jeg bestiller den suben ved et sener tidspunkt, og en effektforsterker til den, kan de to effekforsterkerne kobles sammen da?
    Men går det da an å koble den til dataen?

btw, det var denne du mente? Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den jeg mente ja.

Det er viktig at utstyret du kobler til effektforsterker kan justere volumet. Du må altså ha pre-out/linjeutgang på dette utstyret for å få til dette.

Sub blir en sak for seg selv. Du kan jo ikke sende et fulltonesignal til sub. Hvis ikke sub'en kan sette delefrekvens må du kjøpe en forsterker som kan. Søk litt i forumet om effektforsterkere, sub, delefrekvens og linjeutgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •