Hvordan er RX-V659 på stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er RX-V659 på stereo?

Hei. Jeg har fått ett godt tilbud på en ett år gammel Yamaha RX-V659 med fortsatt 3 år garanti. kr. 2800.

RX-V659

Jeg kommer til å bruke den til stereo oppsett med 2 høytalere + en sub.

Vil receiveren kunne drive disse spessifikasjonene godt?

høytalere:
    Belastning 200 watt maks
    Spisseffekt: 300 watt maks
    Impedans 6-8 ohm
    Følsomhet 2,81 / 89 db

...

Vil Rx-v659 kunne spille høyere en forsterkeren jeg har fra før som har disse spessifikasjonene?

Effekt 2x100 Watt / 4 Ohm

Mange takk for svar=)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    umulig å svare på når det ikke foreligger fler data om ht eller forsterker. Men... 659 er ikke spesielt bra i 2 kanaler, og prisen var i overkat høy etter min mening. Jeg hadde ikke gitt over 2000 for denne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt den på Dynavoice M65 og sammen spilte det greit - ikke no gåsehud, men relativt høyt og ikke så plagsomt skarpt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    umulig å svare på når det ikke foreligger fler data om ht eller forsterker. Men... 659 er ikke spesielt bra i 2 kanaler, og prisen var i overkat høy etter min mening. Jeg hadde ikke gitt over 2000 for denne
    Hvor i all verden har du det fra?

RX-V659 er en svært bra receiver - uansett antall kanaler. Jeg har hatt den nå i 15 måneder - brukt både i stereo, enhanced stereo og i surround.
    Lyden er ærlig og det er nok kraft til mine M65 eller Qln, sistnevnte er litt mere tungdrevne enn M65 - allikevel har jeg vel til dags dato ikke vært oppe i nærheten av 0dB i volum.

Cybervision sier det ganske bra: naturlig lyd på de fleste måter.

Noen tester her:
    Yamaha RX-V659 Receiver Review — Audioholics Home Theater Reviews and News
    Yamaha RX-V659 AV receiver reviews - CNET Reviews

Prisen synes jeg heller ikke er så verst. Den selges fremdeles og da til kr 4995,-

Bottom line: hvis du ikke har behov for HDMI tilkobling er dette en receiver med stor musikalsk potensiale!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg synes den er grei til pengene, jeg er enig i at du bør ned mot 2 lapper mtp hva andre ting går for i dagens samfunn og den mangler selvfølgelig mye flow og feel som gutta sier men da jeg pinpointa M65 og trykket på Pure Direct så syntes jeg det fungerte bra.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen high-end receiver, men hallo - prisen og tilkoblingsmulighetene er helt ut akseptable!!

Jeg oppfordrer trådstarter til å lese den testen fra Audioholics jeg la ut - den er grundig og objektiv. Jeg er verken objektiv............. haha

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på det du spør om: Det er ikke sikkert Yamahaen spiller bedre, kommer an på strømreservene i 2 kanaleren, watt sier ikke alt. (Det rimte)

Hva slags høyttalere skal den dra, og hvor høyt skal du spille?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir like flau hver gang jeg sier det, men jeg har ett par dantax 2500.

Jeg bruker å spille mye musikk fra pc og derfor fint med mange tilkoblings muligheter=)

Jeg har også vurdert NAD C325BEE. Den er jo en god del dyrere (NY) og så er det kun stereo forsterker.

Jeg hadde håpet den Yamahaen hadde fått medhold i fra dere siden jeg syntes den virket grei. hehe. Jeg tenker på å kjøpe nye høytalere med tiden også og vil at den forsterkeren jeg kjøper nå kan brukes sammen med de. men i første omgang forsterker.

Kan også nevnes at jeg hører mye på partymusikk og har ofte fester. Og på dagtid går det mye i radio og listepopp.

(han selgeren lovpriste den Yamaha xr-v659 opp i skyende, så jeg ble helt overbevist) ops: hehe

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd: kjøp den!
    Du har gode utbyggingsmuligheter med den hvis du ikke MÅ ha HDMI tilkobling.
    Den har ikke siste lydformat (DTS-HD), men den har så mye mye annet.

Jeg har koblet til PC, CD, DVD og TV -samt iPOD hvis jeg vil. Og ennå er det plass til mere (PS3 eller Xbox, Phono og VHS hvis jeg må)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvor i all verden har du det fra?
    Fra egen testing så klart. Har hatt 659, 750, 1500, 2500, 1800, Z11 og nå 3800.
    Ettersom spørsmålet er om denne er god i stereo er det naturlig å sammenligne med en integrert til samme pris som det her er snakk om. Mener du at en 3000 kroners dedikert 2-kanals ikke vil spille bedre enn en 659 i stereo??
    At du er fornøyd med din er jo supert, men det sier ikke stort om kvaliteten i stereo hvis du ikke tester den opp mot noe annet. Uten å gi en sammenligning vil jo alle produkter være både verdens beste og verdens dårligste samtidig.
    Min erfaring med Yamaha er hvertfall at de ikke la så veldig stor vekt på 2-kanals gjengivning på de billige receiverene før de siste par generasjonene.
    Hadde det her vært snakk om en 1500 hadde prisen på rundt 3k vært grei, men for en 659 synes jeg selger tar for mye for den. Kjøper blir ikke snytt, og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt. Selv hadde jeg for denne prisen heller gått for en brukt H/K970
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig Devil, poenget var bare at jeg syntes Yamahaen spiller godt om han får prisen litt ned... En H/K er nok mer overbevisende, mange valg der nede, spes brukt.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for ca 4 måneder siden en 661 til 2000 inkl frakt.

Syns ikke dette var ett bra tilbud med tanke på at man får 663 for litt i overkant av 4000 + frakt på powerbuy.no.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg er enig Devil, poenget var bare at jeg syntes Yamahaen spiller godt om han får prisen litt ned... En H/K er nok mer overbevisende, mange valg der nede, spes brukt.
    For 2k er jeg enig i at det er et greit kjøp om han vil ha en receiver, men for en pris på nermere 3 bør han heller se etter en 3805 e.l
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt alternativ dette, men vil jo ikke måle seg med en to-kanals. Evt ville jeg sett på RXV-663 siden denne er en del nyere og har HDMI switching, i tillegg har den støtte for de nye lydformatene. Men trenger ikke noe av dette om du uansett skal bruke det mest til stereo.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra egen testing så klart. Har hatt 659, 750, 1500, 2500, 1800, Z11 og nå 3800.
    Ettersom spørsmålet er om denne er god i stereo er det naturlig å sammenligne med en integrert til samme pris som det her er snakk om. Mener du at en 3000 kroners dedikert 2-kanals ikke vil spille bedre enn en 659 i stereo??
    At du er fornøyd med din er jo supert, men det sier ikke stort om kvaliteten i stereo hvis du ikke tester den opp mot noe annet. Uten å gi en sammenligning vil jo alle produkter være både verdens beste og verdens dårligste samtidig.
    Min erfaring med Yamaha er hvertfall at de ikke la så veldig stor vekt på 2-kanals gjengivning på de billige receiverene før de siste par generasjonene.
    Hadde det her vært snakk om en 1500 hadde prisen på rundt 3k vært grei, men for en 659 synes jeg selger tar for mye for den. Kjøper blir ikke snytt, og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt. Selv hadde jeg for denne prisen heller gått for en brukt H/K970
    Han spør om hvordan 659 er på stereo - jeg tolket det ikke slik at han vurderte en ren stereo forsterker.
    Videre spurte han om 659 spiller høyt nok med de spekk'ene han gav.

Det du skriver som jeg har uthevet er bare til å grine av. Denslags tullete kommentar hører ikke hjemme i et åpent forum - ta den på PM eller hos de fisefine - tullball!

For begge spørsmål er min erfaring at den er god og at den spiller høyt nok.

At du ikke synes 659 er spesielt bra i stereo får du stå for. Testene og egen erfaring tilsier noe annet.

Prisen synes jeg heller ikke er noe å si på, 1 år gammel og med fortsatt garanti.

Egentlig burde jeg frastå å kommentere din kommentar - et svar jeg gav en ny bruker som spør et spørsmål om erfaringer rundt et spesifikt produkt.
    Man kan alltid komme med alternativer - det var vel ikke helt hva han bad om.
    Slike svar du gir har vært diskutert her inne før og jeg mener å huske at flertallet her synes det er irrelevant å trekke inn andre produkter enn det trådstarter spør om.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han spør om hvordan 659 er på stereo - jeg tolket det ikke slik at han vurderte en ren stereo forsterker.
    Videre spurte han om 659 spiller høyt nok med de spekk'ene han gav.

For begge spørsmål er min erfaring at den er god og at den spiller høyt nok.

At du ikke synes 659 er spesielt bra i stereo får du stå for. Testene og egen erfaring tilsier noe annet.

Prisen synes jeg heller ikke er noe å si på, 1 år gammel og med fortsatt garanti.

Egentlig burde jeg frastå å kommentere din kommentar - et svar jeg gav en ny bruker som spør et spørsmål om erfaringer rundt et spesifikt produkt.
    Man kan alltid komme med alternativer - det var vel ikke helt hva han bad om.
    Slike svar du gir har vært diskutert her inne før og jeg mener å huske at flertallet her synes det er irrelevant å trekke inn andre produkter enn det trådstarter spør om.
    Da er vi enige om at vi er uenig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige om at vi er uenig
    Det kan vi godt, men dette synes jeg du skulle være for god til:

..."og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt."

Det har ingenting på et seriøst forum som dette å gjøre. Dette er PM språk eller for de fisefine.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens:-D

Drar å kjøper forsterker i morgen eller på torsdag

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg forstår hva Devil mener, og jeg er egentlig enig, Yamahaen vil spille greit, men jeg tror nok en dedikert 2 kanaler vil spille bedre. Jeg har testet Atoll IN100 mot nevnte forsterker, og det er jo ikke tvil om at luftens molekyler spruter mer og det blir en helt annen nerve over det, den ligger jo dog litt over i pris.

Det som er bra er jo at vi har forskjellige meninger og preferanser - ellers hadde vi jo kun trengt en fasit på siden her.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vi godt, men dette synes jeg du skulle være for god til:

..."og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt."

Det har ingenting på et seriøst forum som dette å gjøre. Dette er PM språk eller for de fisefine.
    Du legger nok litt for mye i denne setningen. Det jeg mener er at selvfølgelig vil 659 fungere helt greit, men det er enda mer å hente på stereokvaliteten med en 2-kanaler til samme pris når receiveren uansett ikke skal brukes til surround.

Ettersom din reaksjon var:

RX-V659 er en svært bra receiver - uansett antall kanaler.
    så utdypet jeg bare hvorfor jeg mener at trådstarter kan gjøre en bedre deal for 3000 kr enn å bruke en 659 til ren 2-kanals forsterker.
    Litt rom for meningsutveksling bør det vel være her uten å komme med kommentarer som det du gjør øverst her, og svarer man bare ja eller nei på trådstarters første innlegg blir det ikke veldig meningsfylt.

Egne erfaringer er nå engang det eneste man kan gi oppriktige uttalelser ifra, så det er naturlig at dette ligger til grunn når man gir et svar. Her har vi bare forskjellige opplevelser av denne receiveren, og det er jo det som legger grunnlaget for mangfoldet vi har i hifimarkedet.
    Tråkket deg tydeligvis på tærne her siden du eier en tilsvarende receiver, men ingenting er bedre enn at du er fornøyd med lyden hjemme hos deg

Beklager til trådstarter at denne vendingen i tråden er fullstendig off topic
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •