Hvordan er RX-V659 på stereo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tråkket deg tydeligvis på tærne her siden du eier en tilsvarende receiver, men ingenting er bedre enn at du er fornøyd med lyden hjemme hos deg
    Mine tær tåler så absolutt å bli tråkket på.

Det jeg er redd for er at AVforum skal oppfattes som hvitsnippet og forfinet - en receiver som Yamaha RX-V659, som har så god score i seriøse tester og er EISA vinner - at et slikt produkt ikke skal være "godt nok" i 2 kanals stereo - DET føler jeg er feil å utbasunere med setningene dine:
    ..."og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt."
    ..."659 er ikke spesielt bra i 2 kanaler.."

659 ER bra i 2 kanaler - men selvfølgelig ikke så bra som andre rene 2 kanals produkter eller dyrere surround receivere.

(For den slags skyld så er en Trends 10.1 T-amp kanskje bedre enn noe av det du nevner i 2 kanals stereo.)

At han kunne kjøpe en (forhåpentligvis pent) brukt 659 og få masse glede av denne fremover - kan man vel ikke være i tvil om. Selv om det ikke var tema, så vil han da ha utbyggingsmuligheter i fremtiden også.

Tråden er helt ute av spor - delvis min skyld, men bare delvis.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Her trengs ingen skyldfordeling. Friskt med en grei diskusjon, men vi får ta sånne ting utenfor dedikerte tråder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar hvertfal for å kjøpe RX-V659 1 år gammel pent brukt fra HiFi huset på jar etter skolen.

Jeg fikk det jeg ville ut av tråden, og det var at RX-V659 er et fint valg for meg som skal i hovedsak bruke den til stereo, men liker å ha mange muligheter opne fremover. Siden jeg ikke har har høytalere til 10k så må en forsterker til en ny pris på 4 tusen være mer en bra nok=)

Takk for svar og en frisk diskusjon.. hehe

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen H
    Jeg drar hvertfal for å kjøpe RX-V659 1 år gammel pent brukt fra HiFi huset på jar etter skolen.

Jeg fikk det jeg ville ut av tråden, og det var at RX-V659 er et fint valg for meg som skal i hovedsak bruke den til stereo, men liker å ha mange muligheter opne fremover. Siden jeg ikke har har høytalere til 10k så må en forsterker til en ny pris på 4 tusen være mer en bra nok=)

Takk for svar og en frisk diskusjon.. hehe

Supert - kan vi konkludere med at "jeg vant" denne friske debatten siden du kjøpte ? (ps! jeg trenger virkelig en seier nå etter en grusom kveld i Moskva.....)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til flere "digitale" kilder

Bruker denne tråden til et tilkoblingsspørsmål på Yamaha receivere:

min RX-V659 har noen digitale innganger :

Koaxial digital (inn-/utganger): 2/-

Optisk digital (inn-/utganger): 4/1

Jeg har i dag coax inn fra CD spiller og optisk fra DVD spiller.
    Har også en optisk fra PC, men da via en USB boks siden PC'en ikke har optisk ut.

Så til 1000 kroners spørsmålet:
    jeg har skaffet meg en s-pdif overgang (Dell original) som kan deles i video og coax ut - og en coax kabel som da skal inn i receiver.
    Men jeg får ikke lyd!!

Problemet (tror jeg) ligger i at receiver må få "beskjed" i en eller annen innstilling at den coax inngangen som står definert bak på receiver som nr 6 (DVD) kommer fra PC - mens DVD signalene kommer til optisk (nr 3).

Alternativt kan jeg kanskje velge en annen optisk inngang for DVD, f.eks nr 4 (DTV/CBL) og omdøpe den slik at displayet på receiveren blir riktig. Det har kanskje ikke noe å si??????????????

Noen som har litt peiling på dette herinne?

Vedlegg 34656

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet (tror jeg) ligger i at receiver må få "beskjed" i en eller annen innstilling at den coax inngangen som står definert bak på receiver som nr 6 (DVD) kommer fra PC - mens DVD signalene kommer til optisk (nr 3).

Alternativt kan jeg kanskje velge en annen optisk inngang for DVD, f.eks nr 4 (DTV/CBL) og omdøpe den slik at displayet på receiveren blir riktig. Det har kanskje ikke noe å si??????????????

Har gjort dette selv med en RX-V661 og da måtte jeg slå av kilden som var koblet med optisk for at dette skulle funke. (Eller måtte jeg trekke ut kabelen? ops: )

Ble plutselig usikker men det er noe som sier meg at den optiske inngangen har forkjørsrett! Det var ingen permanent løsning for min del så det beste for deg er kanskje å bruke en annen inngang å døpe den om så du er sikker på at det ikke blir krøll.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott - jeg vil tro at en optisk inngang er den samme om den bak på recieveren heter "dvd" eller "dtv/cbl".

Skal forsøke å bytte den optiske kablene fra DVD spilleren inn på "dtv/cbl" og se om jeg da får lyd fra PC'en.

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne tråden til et tilkoblingsspørsmål på Yamaha receivere:

min RX-V659 har noen digitale innganger :

Koaxial digital (inn-/utganger): 2/-

Optisk digital (inn-/utganger): 4/1

Jeg har i dag coax inn fra CD spiller og optisk fra DVD spiller.
    Har også en optisk fra PC, men da via en USB boks siden PC'en ikke har optisk ut.

Så til 1000 kroners spørsmålet:
    jeg har skaffet meg en s-pdif overgang (Dell original) som kan deles i video og coax ut - og en coax kabel som da skal inn i receiver.
    Men jeg får ikke lyd!!

Vedlegg 34656

Så lenge den optiske DVD inputen har signal så vil den være den som er 1. prioritert.
    Forsøk å slå av eller plugg ut den optiske kilden/kabelen

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine tær tåler så absolutt å bli tråkket på.

Det jeg er redd for er at AVforum skal oppfattes som hvitsnippet og forfinet - en receiver som Yamaha RX-V659, som har så god score i seriøse tester og er EISA vinner - at et slikt produkt ikke skal være "godt nok" i 2 kanals stereo - DET føler jeg er feil å utbasunere med setningene dine:
    ..."og han vil absolutt få lyd i anlegget sitt."
    ..."659 er ikke spesielt bra i 2 kanaler.."

659 ER bra i 2 kanaler - men selvfølgelig ikke så bra som andre rene 2 kanals produkter eller dyrere surround receivere.

(For den slags skyld så er en Trends 10.1 T-amp kanskje bedre enn noe av det du nevner i 2 kanals stereo.)

At han kunne kjøpe en (forhåpentligvis pent) brukt 659 og få masse glede av denne fremover - kan man vel ikke være i tvil om. Selv om det ikke var tema, så vil han da ha utbyggingsmuligheter i fremtiden også.

Joa, men hvis han kun skal spille stereo er det vel ikke vits med en surroundreciever? Men jeg skjønner det hvis han skal bygge ut senere. Men jeg fårstår ikke hvorfor du hisser deg sånt opp fordi en annen har en annen mening om et produkt som du tilfeldigvis har. Det er ikke du som er selgeren her vel?hehe

Neida.. Skal ikke blande meg her.

Hvis et produkt scorer bra i en test betyr ikke dette nødvendigvis at dette er et godt produkt. Dette varierer fra person til person. Akkurat som at du synes dette er et fantastisk produkt, mens Devilj ikke er like begeistret. Det må vel man få mene?

Finsnippet forum? hehe

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk feks Coax fra CD spiller til coax CD inngang inn reciver.
    (reciver må stå som CD ved avspilling)

Bruk feks Optisk fra DVD spiller til optisk DVD inngang reciver.
    (reciver må stå som DVD ved avspilling)

Bruk feks Optisk fra PC til til DTV/CBL optisk inn.
    (Reciver må settes som DTV/CBL ved avspilling)

Du må også sansynligvis aktivere spdif på pc (Dell)

Skal du i tillegg kople til din USB optisk så bruk MD CD-R 2 optisk inngang

Da skal du ikke ha noen konflikter men velger bare med fjernkontroll
    CD (cd avspilling med CD spiller)--------------->(Coax fra CD spiller)
    MD CD-R 2 (lyd fra USB boks )---------------------->(optisk fra USB boks pc)
    DVD (lyd fra cd/dvd med DVD spiller)---------->(CD - DVD avspilling optisk fra DVD spiller)
    DTV/CBL (lydavspilling fra Dell med spdif) ------>(spdif optisk fra Dell )
    ettersom kilde du avspiller

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hygen, takk for svar.

Nå er problemet at det ikke er optisk fra s-pdif'en på PC'en - den s-pdif tilleggsmodulen jeg fikk har bare coax.
    Jeg bruker i dag optisk via den USB saken fra PC inn på MD-CD optisk og det fungerer strålende. Men jeg ville sjekke om den digitale lyden rett ut via s-pdif'en er bedre. Jeg er litt skeptisk til lyden fra den ultrabillige USB-boksen fra Asia

Tror du det vil funke slik:

DTV/CBL (lyd fra cd/dvd med DVD spiller)---------->(CD - DVD avspilling optisk fra DVD spiller)
    DVD (lydavspilling fra Dell med spdif) ------>(spdif coax fra Dell )

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hensun
    Så lenge den optiske DVD inputen har signal så vil den være den som er 1. prioritert.
    Forsøk å slå av eller plugg ut den optiske kilden/kabelen
    Will do, men mener jeg prøvde det også......

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Finsnippet forum? hehe
    Allt har rett til å mene det de vil. Jeg forholder meg til opplevd lydopplevelse og RX-V659 er en musikalsk topp sak, både i 2 ch stereo og i surround.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hygen, takk for svar.

Nå er problemet at det ikke er optisk fra s-pdif'en på PC'en - den s-pdif tilleggsmodulen jeg fikk har bare coax.
    Jeg bruker i dag optisk via den USB saken fra PC inn på MD-CD optisk og det fungerer strålende. Men jeg ville sjekke om den digitale lyden rett ut via s-pdif'en er bedre. Jeg er litt skeptisk til lyden fra den ultrabillige USB-boksen fra Asia

Tror du det vil funke slik:

DTV/CBL (lyd fra cd/dvd med DVD spiller)---------->(CD - DVD avspilling optisk fra DVD spiller)
    Det vil fungere ja
    er det din PS3 du skal ha inn på DTV/CBL ? (så går det helt fint)
    Har du ikke en Oppo også ?

Du skal kunne endre navn / bytte på disse inngangene.
    konflikter skal det ikke bli med mindre du velger både optisk og coax til samme type spiller samtidig (bruke både optisk og coax til feks DVD inngang)

Du kan ikke gjøre slik med mindre du kopler ut den ene avspilleren av gangen

eller endrer navn på den ene av de så du kan veksle innganger med fjernkontroll (så den ikke står som DVD til begge kabler som kommer inn)

Gjør det slik du nevner du så går det bra

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det vil fungere ja
    er det din PS3 du skal ha inn på DTV/CBL ? (så går det helt fint)
    Har du ikke en Oppo også ?

Jepp, Oppofan de lux

Yamaha CD spiller ------> coax ------> CD in coax
    Oppo DVD spiller ------> optisk ------> DTV/CBL in optisk (endre navn)
    Dell PC ------> coax -------> DVD in coax (endre navn)

PS3'en er foreløpig oppe hos eieren (jr.) men hvis jeg overtar den:
    PS3 -------> optisk -------> MD/CDR in optisk (endre navn)

Nå har jeg også koblet til Plasma med RCA kabler, tror den står på analog in DTV/CBL in - den må da flyttes til DVR in eller VCR in - ikke sant?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allt har rett til å mene det de vil. Jeg forholder meg til opplevd lydopplevelse og RX-V659 er en musikalsk topp sak, både i 2 ch stereo og i surround.

Men det hadde ikke Devilj?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Men det hadde ikke Devilj?
    Vet ikke hva han hadde testet ut. Og ja, det finnes garantert bedre 2-kanals forsterkere/receivere enn 659. Spørsmålet til trådstarter var om hvordan den var på stereo generelt.

Det ble brukt noen adjektiver fra Devilj (?) som jeg fant ganske oppsiktsvekkende.

Nok om det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er for høy etter min mening.
    Elkjøp fysisk butikk solgte V657 for 3000,- kr på slutten før reciveren gikk helt ut av salg pga alder.
    Reciveren kom tidlig på året i 2006 å jeg vil tippe at om en brukt selger sitter med en slik med ennå lang garanti tid på den gav han sikkert ikke mye for den eller burde ikke gitt mye når han kjøpte den.

Høy bruktpris på noe som kostet lite ved sluttsalg er enten selgers uvitenhet eller en griske grisk holdning men som kjøper kan man få mye mere for nesten 3000,- kr med å følge med på brukt salg.

Nå kostet faktisk Yamaha RX-V663 4200,- på lsound for 3 uker siden.
    En reciver med alle HD lyd codec og 7.1 LPCM med HDMI
    (pris er satt opp til 4900,- nå)

Pris RX-V657 brukt bør ikke være over 2000,- etter min mening

Prissetting brukt er ofte overpriset.
    Når man feks kjøper ny reciver som som er på vei til å gå ut av salg for 3000,- kr og averterer den 1 år senere som brukt med pris ca 3000,- så er det noe helt feil.
    (om man så betalte 5000,- for 1 år siden rettferdigjør ikke det en høy bruktpris men sier mere om kjøperen som enten er lurt eller naiv i forhold til priser)

Ligger faktisk en 659 til 2900,- på AV torget nå som etter min mening er en så høy pris at jeg håper selger aldri får solgt den.
    (2900,- er høyt når man fikk den for 3000,- på elkjøp for 1 år siden)

Reciveren er bra og helt sikkert bra med vanlig stereo.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen kan alltids diskuteres - og den har ingen verdi før den er solgt.
    Nå kjøpte vel trådstarter 659 for prisforlangende. Om det er for mye er opp til vedkommende. Jeg håper han får masse gleden av den uansett.

"Reciveren er bra og helt sikkert bra med vanlig stereo."

nettopp

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris kan diskuteres asvaberg og pris er verdien en kjøper betaler å fornøyd man blir
    men
    pris er også mye , lite eller normalt.
    Markedverdi er en ting for om man får kjøpere selv ved å sette høy pris så vil altid en selger være fornøyd etter salget , prisnivå vil også ligge høyt eller for høyt når markedet gladelig kjøper overprisede produkter.

Et produkt er ofte dyrt når det kommer ut i salg og prisene vil falle helt frem til produktet går ut av salg (som regel en liten stund etter et nytt produkt til fullpris har kommet)

Når man grenser til at bruktpris er nesten lik eller høyere en et nytt produkt hadde som pris når det ble sluttsolgt da mener jeg prisetting er helt feil.
    At noen betaler så mye for brukt er fint for selgere men med dagens muligheter til nettsøk og bruktsalg kan man fint utnytte sine penger med større gevinst en å kjøpe av de som overpriser.
    Jeg er ingen prispoliti men har et persolig engasjement som AV forum bruker å kunne hjelpe folk med å bli lurt av griske selgere.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •