Rødt bilde på 3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rødt bilde på 3808

Flytter denne hit, da jeg mistenker det er 3808 det er noe galt med.

Startet opp 360 og min Denon 3808 og TX-300. Kabel fra 360 er medfulgt HD-kabel(komponent). Denne går i 3808. Bruker HDMI fra 3808 til PJ(HDP)

Når jeg starter opp og ser gjennom PJ er skjermen grønn. Ser jeg på tv(komponent fra 360 til 3808. Komponent fra 3808 til tv) er skjermen fin.

Forsøker HDMI hele veien. 360--hdmi--3808--hdmi--PJ. Da er skjermen fin.

Virker som det er noe galt med komponenten som følger med 360. Men hvorfor blir det noe galt med fargen når den går fra komponent til hdmi(gjennom PJ), men ikke komponent hele veien(gjennom tv)?

Når alt, bortsett fra 3808 og PJ står på, er bilde rødt. Normalt er bildet sort, med DENON i midten med hvit skrift. Jeg ser DENON-skrifta, men det er et rødt slør over hele bildet. Hvorfor? Er nok noe med 3808 tipper jeg. Men bildet er fint, både HDMI med 360, PS3 og DVD fungerer fint.
    Når jeg konfigurerer netradio med PJ, er bildet rødt. Og da er det HDMI rett fra 3808 til PJ.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du har plassert komponent kablene rett? og har du valgt instillingene på 360 til komponent, og ikke rgb? (Hvis det går an da) har ikke 360 selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du utelukket muligheten for at du har byttet om to av komponent-lederne? Grunnen til at det virker med komponent helt til tv, kan jo være at du har byttet om tilsvarende på utgangen på 3808 slik at signalet da kommer riktig frem til tv.

Vet ikke om du forstod hva jeg mente, men du kan jo dobbeltsjekke at alle tre lederne i komponentkabelen er koblet riktig i alle ledd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis han har rød-rød på blå f.eks så spiller jo ikke det noen rolle...
    komponentkablene er jo like innvendig, selvom det er forskjellige farger på de.

eller mente du at han hadde f.eks rød på blå et sted, og f.eks rødt et annet sted ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    men hvis han har rød-rød på blå f.eks så spiller jo ikke det noen rolle...
    komponentkablene er jo like innvendig, selvom det er forskjellige farger på de.

eller mente du at han hadde f.eks rød på blå et sted, og f.eks rødt et annet sted ?
    Jeg mener at han kanskje har f.eks. rød på blå (og blå på rød) på inngangen på 3808, og rød på blå på utgangen. Hvis han da kjører komponent hele veien til tv, vil jo de to ombyttingene kansellere hverandre og signalet kommer korrekt fram til tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentkabelen har ingenting med dette å gjøre.
    For det første oppsto problemet dagen etter xbox 360 hadde vært i bruk.
    For det andre er problemet tilstede når KUN 3808 og PJ er i bruk. F.eks når jeg skal ha konfigurerer nettradio. Brukte PJ som skjerm. Bildet er rødt. Bruker HDMI fra 3808 til PJ. Bruker jeg derimot TV'en som skjerm er bildet ikke rødt. Fra 3808 til TV bruker jeg komponent. Fargene er riktig. Virker som problemet ligger i 3808 og HDMI innstilling. For fargen går kun gjennom HDMI.

Problemet er ikke når jeg ser DVD(HDMI), PS3(HDMI) eller 360(HDMI). Problemet er straks jeg bruker komponent inn til 3808 fra 360 og skal se gjennom PJ.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da utelukker vi feilkobling.

Regner også med du har testet å konfigurere nettradio via tv..? (synes det var litt uklart utfra det du skrev)

Har du testet med en annen komponentkilde? Hvis problemet er 3808-en, bør du vel kontakte Denon eller Hifiklubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har testet nettradio via tv. Kun via PJ jeg får fargeproblemer.

Og komponentkabel er utelukket nå. Det er kun på HDMI problemet oppstår og KUN når jeg bruker 3808 alene med PJ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Du får nok ikke bilde ved å koble komponent til forsterker og hdmi fra forsterker til PJ. Er ganske sikkert på at 3808 ikke kan konvertere fra komponent til hdmi, kun s-video og kompositt

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tokland
    Hei,

Du får nok ikke bilde ved å koble komponent til forsterker og hdmi fra forsterker til PJ. Er ganske sikkert på at 3808 ikke kan konvertere fra komponent til hdmi, kun s-video og kompositt
    Klart den kan konvertere komponent til hdmi, selv 3806 kan det (opp til 1080i).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denon 3808

bruker en xbox elite en thosiba ep-35 hddvd spiller og canal digital tuner med 3808 ingen problemer her bruker kun hdmi

the look n sound of perfect

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Da har jeg nok tatt feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som i det hele tatt vet hvorfor jeg får rødt bilde?
    Og det røde bilde kommer ikke av konvertering. Det røde bilde er kun tilstede når KUN 3808 og PJ er på. Overførselen er gjennom HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Er det noen som i det hele tatt vet hvorfor jeg får rødt bilde?
    Og det røde bilde kommer ikke av konvertering. Det røde bilde er kun tilstede når KUN 3808 og PJ er på. Overførselen er gjennom HDMI.
    Etter å ha lest gjennom denne tråden, ser det jo nettopp ut som om det er noe som skjer når 3808 skal konvertere komponent til HDMI ?
    Men nå var dette litt forvirrende lesestoff, så jeg kan ha oversett noen punkter. Jeg har forstått det slik at ALL bruk av kun HDMI hele veien fungerer fint. Ergo har problemet noe med komponentsignalet eller A/D konverteringen å gjøre.

For å utelukke konverteringen ++. Har du prøvd følgende :

Prøvd f.eks en DVD spiller med komponent ut kabler til din 3808 istedet for Xbox 360 ?

På denne måten vil man se om problemet ligger i komponentsignalet fra Xbox'en, eller om problemet ligger i Denon reciveren. Fungerer det fint med de samme komponentkablene fra DVD spiller'en istedet for en Xbox er alt OK med reciveren. Da er det Xboxen som er problemet.
    Visa versa...

PS. "Problemet" kan være feil innstillinger. Eller produksjonsfeil på et av produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lese det siste innlegget. Da er det meste utelukket som:
    360 avslått
    DVD-spiller avslått
    PS3-avslått
    3808 receiver påslått
    PJ påslått

Når KUN og og ene og alene BARE 3808 og PJ er påslått får jeg rødt bilde. Ergo gir deg meg rødt bilde når jeg skal konfigurerer f.eks innstillinger på lyd, netradio etc. Og jeg har kun HDMI inn til PJ.

I tillegg får jeg rødt bilde når komponent fra 360 går inn i reciever og ut til PJ i hdmi. Jeg får ikke rødt bilde når HDMI går fra 360 til 3808 med HDMI og videre til PJ.

Uansett hvordan jeg velger å gjøre det får jeg IKKE rødt bilde når jeg bruker TV. Nå har jeg ikke HDMI inn til TV'en, så HDMI gjør seg ikke gjeldene i dette tilfelle.

Jeg får ikke rødt bilde når jeg ser DVD gjennom PJ, til tross for HDMI hele veien.

Det er ingen sammenheng. Bortsett fra at når jeg kobler til media(360, DVD, PS3) forsvinner det røde bilde. Bortsett fra 360 med komponent.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med hvordan oppløsning/signal 3808 sender ut på HDMI når du er i menyen? Kan det tenkes at projektoren sliter med å ta i mot dette? Nå vet jeg ikke hva oppløsning 3808 sender ut når den viser meny, men det kan tenkes at dette er 576i, og vet at enkelte TVer/projektorer sliter med 576i på HDMI.

Har du testet forskjellig oppløsninger på komponent ut fra Xboxen, og se om dette hjelper noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet jeg hvordan oppløsning 3808 sender ut? Den funksjonen har jeg aldri sett noe til.

Nei, har ikke gjort noe med 360. Finner ut problem med 3808 og PJ før jeg går videre på 360, for det er ikke der problemet ligger når det er 3808 med PJ over HDMI som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sette 3808 til RGB og ikke den andre muligheten. Yc....et eller annet.

Takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •