Ny stereoreceiver + CD-spiller+ stativhøyttalere til ca 8000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stereoreceiver + CD-spiller+ stativhøyttalere til ca 8000 kr.

Hei

Her om dagen var jeg innom Hifi-klubben og fikk presentert to løsninger:

NAD L54 DVD-receiver + B&W 685 stativhøyttalere : ca 8300 kr
    DENON DRA/DCD-F102 (receiver + CD-spiller) + B&W 685 : Ca 8100 kr.

Selgeren prøvde å selge meg Dali Ikon 1, men hadde personlig mer sans for B&W-høyttalerne. Mitt behov er et anlegg for variert musikk, mest pop og rock + noe klassisk. Har ikke behov for å skremme naboene, heller lav og god lyd enn høy og dårlig lyd. Må være både CD-spiller og radio..

Noen som har tips å komme med? Har ikke veldig mye peiling

Mvh Sjefslappen

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Audio Pro Stereo One? er vel akkurat satt ned til 6000 kr og har alt du er ute etter. for de 2000 du sparer kan du jo kjøpe en billig eller brukt sub.
    kan kanskje være greit å skaffe noe med DAB-radio, analognettet stenges om ikke altfor lenge. tror i så fall at du må kjøpe en slik separat.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om merket.. Skeptisk.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å være skeptisk til Audio Pro. Svensk kvalitet, masse gode produkter i de fleste prisklasser. Bare søk rundt i dette forumet så får du se...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når dette produktet opp mot de to jeg har listet opp? Om det koster 6000 kr eller 8000 kr betyr ikke veldig mye. Sub kommer jeg til å kjøpe ved en senere anledning. Rommet er forresten 25-30 kvm om det skulle ha betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med:
    Stereopakker | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

Pluss de høytalerne du har sett deg ut - DM685 - som forøvrig er noen fantastiske høytalere!

Da er du på 8300, og føler dette slår litt knockout på de reciever-alternativene du fikk på klubben. Tror man skal lete en stund
    for å finne noe så bra som er nytt til denne prisen!

Ellers så får man jo mye mer for pengene hvis man kjøper brukt!

PS: Pluss at H/K ser mye kulere ut da! :-D

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD+forsterker

Om du vil ha ca det beste i år av CD+forsterker vil eg råde deg til å sjå litt på PD-D6-J og A-A6-J frå Pioneer

Test av Pioneer A6 Stereoforsterker - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Har kun hørt desse i butikk, men vart sjølv der overbevist om at desse var noko å satse på!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjefslappen
    Hei

Her om dagen var jeg innom Hifi-klubben og fikk presentert to løsninger:

NAD L54 DVD-receiver + B&W 685 stativhøyttalere : ca 8300 kr
    DENON DRA/DCD-F102 (receiver + CD-spiller) + B&W 685 : Ca 8100 kr.

Selgeren prøvde å selge meg Dali Ikon 1, men hadde personlig mer sans for B&W-høyttalerne. Mitt behov er et anlegg for variert musikk, mest pop og rock + noe klassisk. Har ikke behov for å skremme naboene, heller lav og god lyd enn høy og dårlig lyd. Må være både CD-spiller og radio..

Noen som har tips å komme med? Har ikke veldig mye peiling

Mvh Sjefslappen
    Syns dette så flott ut jeg! Selv ville jeg lagt enda mer i forsterker til disse høyttalerne, men hvis man har et budsjett å forholde seg til, så har man vel det. En mulighet er jo å kjøpe disse høyttalerne og satse på bruktmarkedet når det gjelder forsterker...
    (evt den stereopakken Amunds viser til med HK + DM685. Det skulle jo bli omtrent 8000.-)

Audio-Pro som blir nevnt her, er det heller ingen grunn til å være skeptisk til selv om jeg personlig ville satset på de høyttalerne du har sett deg ut..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den pakken fra H&K.. Men hvordan er "matchen" H&K og B&W? Har lest et par steder at folk ikke liker sammensetningen.. Ser for meg at dette kanskje er lydfreaker, noe jeg på langt nær er.. Vil bare ha et stereoanlegg som lyder bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hørt det selv, så skal være veldig forsiktig med å uttale meg.. det eneste jeg så godt som vet med den comboen er at jo mer kraft B&W-høytalerne får, jo bedre spiller de... og den H/K-recieveren vil jeg tro virkelig kan sparke liv i DM685... :-)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjefslappen
    Har sett den pakken fra H&K.. Men hvordan er "matchen" H&K og B&W? Har lest et par steder at folk ikke liker sammensetningen.. Ser for meg at dette kanskje er lydfreaker, noe jeg på langt nær er.. Vil bare ha et stereoanlegg som lyder bra.
    Det er jo mange merker som ofte blir nevnt sammen med B&W: Rotel, Marantz, Arcam, Nad m.fl. Til denne prisen (4000.- for cd + forsterker!) tviler jeg likevel på at du finner noe bedre nytt enn denne HK-komboen blant disse merkene, riktignok uten at jeg har hørt det! Ellers kunne du jo gå på bruktmarkedet og finne en av de nevnte, eller evt. Xindak, Primare, Densen, El.comp, Thule osv... Det er mye å velge i!

Er du forresten sikker på at du vil ha cd-spiller? (Jeg tror nemlig ikke det er lenge til før de fleste vil ha nettverksavspilling ala Squeezebox, Sonos o.l. i stedet for disse gammedagse 700MB- lagringsenhetene!)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag:

PSB Alpha B1 - flere knallgode tester, blant annet årets budsjettkomponent i Stereophile.
    Yamaha AX-497 - integrert forsterker.
    Logitech Squeezebox - rett og slett helt super.

Skal du absolutt ha receiver og cd, kan du bruke RX-797 sammen med CDX-397

Et annet godt høyttaleralternativ, er Epos ELS3 som du får hos Lyric hifi & bilstereo as

Ellers kan vel Rognlien på Fryd HI-FI sy sammen en fin pakke til deg.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Etter å ha vurdert litt iløpet av gårdagen, dropper jeg CD-spilleren i første omgang og bruker DVD-spilleren (Pioneer DV575A) til det.. Kanskje blir det en slik Squeezebox på sikt.

Tror det nå koker ned til at det står mellom følgende stereoreceivere:

DENON DRA-700AE (Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-700AE Receiver)

HARMAN KARDON AV receiver HK 3380
    (HARMAN KARDON AV RECEIVER HK 3380 kjøp billig sammenligne pris tilbud)

Et alternativ er selvfølgelig å gå for en hjemmekinoreceiver fra f.eks NAD eller Denon istedet. Vil en "vanlig" lytter som meg merke særlig forskjell i lyden dersom jeg velger en hjemmekinoreceiver kontra en stereoreceiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to forsterkerne du viser til, så er valget rimelig enkelt.
    Jeg mener den Denon'en(Har ikke hørt Recieveren, men PMA-700AE)
    ikke er noe særlig, og at da HK'en vil gi mye mere kraft.
    Noe som B&W liker godt!

Hvis du går for en hjemmekino-reciever vil forforsterkeren der være mye dårligere til musikk enn hvis du går for en stereo-reciever/forsterker.
    MEN - hvis du kjøper en hjemmekino-reciever, uten å ha hatt en stereo først, vil du jo ikke legge merke til forskjellen. :-)
    (Jeg er også en vanlig lytter - men når jeg gikk fra å bruke forforsterkeren i NAD C372, til å bruke forforsterkeren i recieveren(T754) min istedet, og bare effekten fra C372, var det stor forskjell.)

DVD-spilleren vil jo antakeligvis også gi dårligere resultat i musikk stereo enn en CD-spiller ville gjort. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •