SPørsmål om kjøp av ny reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SPørsmål om kjøp av ny reciever

Hei
    Har en Denon 1907 nå og vurderer å bytte den ut. Lurer på følgende: GÅr jeg for eksempel opp til en 2807 får jeg mer effekt, men ville jeg også få en markant bedre lydkvalitet?
    Har forøvrig B&W+ Argon anlegg. Er ikke no high end det er snakk om!

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2807 er en meget bra forsterker, men jeg ville ha godt for Yamaha RX-V861, denne får du for 4490,- inne på surround.no.
    jeg tviler på at du får en 2807 til denne prisen brukt.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg først oppgradere så går jeg ikke opp 1500 kr... ga 3 for den jeg har nå, men takk for tipset.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HjemmekinoPåHybelen
    Hei
    Har en Denon 1907 nå og vurderer å bytte den ut. Lurer på følgende: GÅr jeg for eksempel opp til en 2807 får jeg mer effekt, men ville jeg også få en markant bedre lydkvalitet?
    Hvorfor vil du bytte ut receiveren du har?
    Dersom du kun er ute etter bedre lydkvalitet kan det være vel så lurt å kjøpe en effektforsterker i tillegg til 1907'en.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt bestemt meg, men tror kanskje den er litt for svak for det jeg har, men som sagt, skal sjekke det litt mer ut. BOr på hybel så får ikke spilt så voldsomt høyt heller. Gå fra 7*85 til 7*110... Bør jo være relativt stor forskjell

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg først oppgradere så går jeg ikke opp 1500 kr... ga 3 for den jeg har nå, men takk for tipset.
    Danke
    Vel Denon er et dyrere merke enn Yamaha, derfor kan du ikke sammenligne slik synes jeg.

Yamaha gir deg mer kraft og etter min mening også bedre lyd både til film og kino. Så jeg synes slett ikke det er noen dum ide å gå fra Denon1907 til Yamaha863.

Dessuten får du jo også oppskalering på Yamahaen, det har vel ikke
    Denon 2807 ?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Yamaha brukt. Du får en RX-V 2500 til en billig penge - og det er en reciever som bare det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt bestemt meg, men tror kanskje den er litt for svak for det jeg har, men som sagt, skal sjekke det litt mer ut. BOr på hybel så får ikke spilt så voldsomt høyt heller. Gå fra 7*85 til 7*110... Bør jo være relativt stor forskjell
    Hvis det bare er mer effekt du er ute etter ville jeg definitivt gått for en effektforsterker istedet. Du kan enten gå for en i stereo til frontene, eller en multikanals til alle kanalene. Eller en kombinasjon.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sammenlignet litt... med modellen de kjører nå

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2808 Hjemmekinoreceiver

Denne modellen svarer helt til Yamaha 861 som er en utmerket hjemmekinoreceiver. Dessuten er Yamaha861 en modell på veg ut dermed kan du gjøre et kupp. Den egentlige prisen på Yamaha861 er jo egentlig ikke 4400. Den koster egentlig 7000-8000kr men nå kommer Yamaha863, dermed selger de 861 meget billig.

Jeg vil faktisk påstå at du får MER lyd fra Yamaha861 enn du får fra Denon2807. Yamaha har feks bedre strømforsyning. Synes også de er geniale på lydkvaliteten.

Kan absolutt anbefale Yamaha som et kvalitetsprodukt ved siden av Denon.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Tror kanskje jeg vurderer effektforsterker, da jeg ikke har behov for oppskalering (har hd dvd spiller, og HD lydformatene trenger jeg ikke, da jeg ser kun dvder).
    Akkurat på effektforsterker området er jeg HELT fersk. Noen som har noen tips etc. Hvor mye må jeg ut med? Skal ha en liten forsterker. Mye bra brukt osv.? Tenkte ikke bruke mer enn 3000 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en 2807 har da en bedre forforsterker i tillegg til bedre effekt...
    så du vil jo få bedre lydkvalitet!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Tror kanskje jeg vurderer effektforsterker, da jeg ikke har behov for oppskalering (har hd dvd spiller, og HD lydformatene trenger jeg ikke, da jeg ser kun dvder).
    Akkurat på effektforsterker området er jeg HELT fersk. Noen som har noen tips etc. Hvor mye må jeg ut med? Skal ha en liten forsterker. Mye bra brukt osv.? Tenkte ikke bruke mer enn 3000 kr
    Danke

Du vil selvfølgelig få bedre lydkvalitet av en brukt 2807 med 110w iforhold til det du bruker nå, det er det ingen tvil om.
    Når du går opp en klasse så har gjerne produsent brukt bedre komponenter også.. noe du merker på lydkvalitet.

Jeg tror desverre ikke det er noen vits for deg å kjøpe effekt, for det første så trenger du jo effekt til alle høytalerne.... om jeg ikke husker feil. 1907 har jo bare Out til Fronter.

Saken er at en brukbar effektforsterker gjerne koster minst 4000 til 5000.
    Da har du mye mer igjen på å bytte ut receiveren med en 2807, er min mening.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg tror desverre ikke det er noen vits for deg å kjøpe effekt, for det første så trenger du jo effekt til alle høytalerne.... om jeg ikke husker feil. 1907 har jo bare Out til Fronter.
    1907 har preout på alle kanaler, ihvertfall i følge websidene til Denon. Uansett vil det hjelpe en god del med effekt bare til frontene, det vil avlaste receiveren så den får mer krefter til senter/surround.

Rotel RMB-985 MKii er en utmerket 5-kanals effektforsterker som dukker opp brukt i blant til rundt 3-4000 avhengig av alder og stand. Ligger bl.a. et par på Finn:
    Rotel RC972 og RB985 forforsterker og effektforsteker | FINN torget
    Rotel forsterkere selges | FINN torget

Jeg mener en slik ville vært en utmerket oppgradering, særlig når trådstarter ikke trenger mer funksjoner enn det 1907 allerede har.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!=)

Er i grunn enig i det. Ble nok litt dyrere med effektforsterker enn jeg trodde, så er vel bedre å kjøpe 2807.

EN annen ting, når dvder blir oppskalert, er kvaliteten mye bedre? Har som sagt HD dvd nå, og kan ikke si at det er sååå mye bedre, uten at jeg har muligheten til å sammenligne med andre dvd spillere her og nå

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!=)

Er i grunn enig i det. Ble nok litt dyrere med effektforsterker enn jeg trodde, så er vel bedre å kjøpe 2807.

EN annen ting, når dvder blir oppskalert, er kvaliteten mye bedre? Har som sagt HD dvd nå, og kan ikke si at det er sååå mye bedre, uten at jeg har muligheten til å sammenligne med andre dvd spillere her og nå
    Ja, kvaliteten er mye bedre. Men det kommer litt an på andre ting også.

Feks hva slags tv man har, hva slags dvd spiller og sist men ikke minst hva slags film er det.
    Selv så har jeg ikke skalering i receiveren min da man må ha 861 for å få dette. Men jeg har samme skaleringsprosessoren i min Denon1940dvd spiller med Faroudjja.

Generelt sett blir de fleste filmer bedre.... først og fremst med tanke på vanlig Dvd sef. Luksusen er jo at du kan velge hva som passer best for deg iforhold til kilden, feks skalering,oppkonvertering eller vanlig HDMI.

Men det er verdt å merke seg at du også kan bruke oppskaleringen til Tv sendinger og alt annet av bilder du måtte klare å sende inn i receiver....

Sikkert ikke bare Dvd du ser på tenker jeg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger nok ikke skalering til HD dvdn, men til Dvd og tvsignaler kan du bruke det.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, da er jeg med!