forsterker til cls215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til cls215

noen som har hørt den store cv effektforsterkeren2.6kw på disse høytalerene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fett det . Husk å ha en GOD preamp attåt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt dust på dette men pre amp er det forforsterker?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra hifiklubben "Samtidig gir A2.6KW2 mye mer effekt enn de fleste profesjonelle forsterkere. Her snakker vi om enorme krefter 2 x 1350 watt i 4ohm" For noen vås QSC PL380 Gir 1500w pr kanal i 8 ohm - 2500 4 ohm og 4000 i 2 ohm, for å nevne en av dem.
    Kjøp en crown eller qsc, det er di beste proff forsterkerene man får kjøpt. Jeg bruker en crown DSi2000 på mine cv 1215 den yter 2x475w 8hm og det er mer en nok skal jeg love deg og lyden er helt konge. Den har termostatstyrt vifte (som til nå har ikke slått seg på da den ikke blir noe spesielt varm). Den koster forøvrig 9000,-

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2 x Stanton A2800 forsterkere i Bridge til mine.

Men den CV! forsterkeren fra HiFi Klubben funker bra den også og de stillegående viftene er kjekt å ha når man spiller lavt volum. Spiller du høyt så er ikke en CV! forsterker nok, da får du heller kjøpe to hvis det er planen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller

Kanskje man kan gå for noe annet enn pa...
    Midgard bruker jeg sammen med mine 215 og det er en kjempe kombo spør du meg. Ellers så er jo CV forsterkerene Alto PA forsterekere med CV logo på om jeg ikke husker helt galt.
    Forsterkerene til CV er basert på en billig PA forsterker med modifisert vifte og vanlige terminaler. Det er ikke noe galt i det, men man finner bedre, kanskje også til omtrent samme prisen.

Mitt tips blir uansett Midgard Audio's Oberon 6.1 de er et trygt bruktkjøp og et sett gir 2x600 watt, selges vel brukt for 10 - 12k. Noe dyrere men gir svært god kontroll i bassen og har absolutt ingen viftestøy.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro d enn ei så virker de billige zachry forsterkerene til ljudia meget bra på cerwin vega. jeg har en zachry xp1200 på mine dc15 å det spiller fett. har enda ikke vert i nærheten av å få den til å klippe. 2 slike til 3500 per stykket tror jeg vill spille meget bra på clsc215. den har 1200va strømforskyning og 80000uf kondensatorkraft om jeg husker rett.. her er ett bilde av innmaten i den

http://avforum.no/minhifi/users/wmor...2116867687.JPG

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kanskje man kan gå for noe annet enn pa...
    Midgard bruker jeg sammen med mine 215 og det er en kjempe kombo spør du meg. Ellers så er jo CV forsterkerene Alto PA forsterekere med CV logo på om jeg ikke husker helt galt.
    Forsterkerene til CV er basert på en billig PA forsterker med modifisert vifte og vanlige terminaler. Det er ikke noe galt i det, men man finner bedre, kanskje også til omtrent samme prisen.

Mitt tips blir uansett Midgard Audio's Oberon 6.1 de er et trygt bruktkjøp og et sett gir 2x600 watt, selges vel brukt for 10 - 12k. Noe dyrere men gir svært god kontroll i bassen og har absolutt ingen viftestøy.
    Kan absolutt anbefale oberon blokkene...! De spiller med MYE mer kontroll enn CV 2,6KW... (Har hatt begge deler...) Oberon blokkene får bassen i 2,6KW til å virke slapp og uten kontroll... Ble ganske overasket da jeg byttet kan du si!! Kjøp skikkelig med en gang så slipper du å bytte så mange ganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Sitat fra hifiklubben "Samtidig gir A2.6KW2 mye mer effekt enn de fleste profesjonelle forsterkere. Her snakker vi om enorme krefter 2 x 1350 watt i 4ohm"
    Jøss trodde den måten å oppgi uteffekt var stemplet som useriøst forlengst.
    Disse har vel i beste fall en uteffekt på noe i nærheten av 2x350Wrms@8ohm
    og 2x700Wrms@4ohm, men disse tallene tør de vel ikke å bruke, siden de kjører med de oppblåste "peak power" tallene

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ellers så er jo CV forsterkerene Alto PA forsterekere med CV logo på om jeg ikke husker helt galt.
    Ikke for å pirke men: Master Audio
    :-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA 6.1 blokkene fungerer rått sammen med CV!
    Driver CV 1515 helt hinsides etter min mening. Stålkontroll i bassområdet
    Annbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    MA 6.1 blokkene fungerer rått sammen med CV!
    Driver CV 1515 helt hinsides etter min mening. Stålkontroll i bassområdet
    Annbefales!
    Tror jeg så gjerne.
    Var på fest hos en bekjent med MA 6.1 blokker på et par AL 1000
    Fikk ikke hørt så mye på dem pga naboer osv, men fikk med meg at fyren ikke var fornøyd.
    Regner med at karen foretrekker den litt oppblåste, upresise bassen fra forsterkere med mindre kontroll, men gadd ikke å gi meg inn på noen diskusjon med han, siden han allerede hadde avslørt at han var rimelig fastlåst sin oppfatning av hvordan hifi og høytalere funker.

Utsagn som feks "magneten på et høytaler element er der for å dra konen tilbake igjen etter at spolen har dytta den ut" servert i et skråsikkert tonefall, sa meg at for husfredens skyld var det best å la han leve videre i villfarelsen

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Utsagn som feks "magneten på et høytaler element er der for å dra konen tilbake igjen etter at spolen har dytta den ut" servert i et skråsikkert tonefall, sa meg at for husfredens skyld var det best å la han leve videre i villfarelsen
    HAHA! dagens!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stæmer det.

Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Ikke for å pirke men: Master Audio
    :-D
    Var slik det var veit du

Hehe så han fikk ikke nok bass nei, vel det er jo noen som ikke føler de får mye bass før forsterkeren ikke klarer å levere nokk strømm! altså at det ved hvert bass slag mister volum på diskant og mellomtone....
    Har vert borti noen særere oppfattninger om hva bra lyd selv hvertfall, men om den man skal hjelpe er fast bestemt på hvordan det skal være for å låte bra så hender det jo at det er greiest å bare nikke å se inponert ut. :-D

Med mindre man kan få framm sine synspunkt på en diplomatisk måte da såklart og kanskje få overført noen ideer til vedkommende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •