Fikk en ekstrem overoppheting på effektforsterkeren, da en transistor av en eller annen grunn hadde løsnet i ene kontakten.
Mulig jeg har kommet borti den i vanvare en gang, og at den over tid har løsnet helt.
Hørte en voldsom dur, og kjente en sånn "varm" lukt i rommet.
Likevel var jeg dum nok til å legge hånden på kjøleribbene og fikk meg noen solide kjøleribbespor i hendene.
Under feilsøking så oppdaget jeg at trinnet drog mer enn 500w fra strømnettet, og overbelastning gjorde nok at trafoen duret så enormt som den gjorde.
Lyden var det faktisk ikke noe i veien med...
Nå er trinnet tilbake til sitt gamle jeg, både i strømforbruk og temperatur, men får meg liksom ikke til å stole helt på det lengre.
Ved nærmere lytting så hører jeg at det er kommet en svak humming i ene kanalen, dog ikke hørbart under spilling men likevel irriterende siden det ikke var der før.
Nå er ikke dette på noen måte noe dyrt eller fancy sluttrinn, men det er liksom bare kjekt å ha.
Men tilbake til den svake hummingen, (mer humming enn during) så tenker jeg mest på en lekkende kondensator.
Det er vel stor fare for at kondensatorene er det første jeg bør sjekke etter en sånn varmgang uansett.
Noe annet som kan gi meg sånn forskjell på kanalene, som jeg også bør kontrollere eller bare bytte?