Lyngdorf Audio TDA2200????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lyngdorf Audio TDA2200????

Någon som testat Lyngdorf TDA2200?

Vore trevligt om någon kunde skriva lite om ljudet från denna förstärkare!

Har lyssnat på den och är otroligt imponerad av ljudet, men har bara haft den hemma i några dagar.

Är lite orolig att jag kommer att tröttna på ljudet efter några veckor efter att jag köpt den.

Detta har hänt mig tidigare med andra förstärkare, och jag vill ju inte vara med om det igen, eftersom det gäller ca 25000:-

Är ute efter neutralt ljud med mycket dynamik, snabb torr bas och taktkänsla.

Detta kunde ju Lyngdorf uppfylla men blir lite osäker då jag inte hittat några bra tester av själva förstärkaren bara Room Perfect tester.

Är inte intresserad av Room Perfect utan bara en otroligt bra digital förstärkare.

Dessutom verkar det inte som om någon har köpt TDA2200 i Sverige? har skrivit på diverse forum utan resultat.

Därför litar jag nu på att mina bröder i Norge kan hjälpa mig!!!!

Är lite inne på Hegel H200 eller Bladelius Thor II, de har ju fått mycket bra testresultat och många har köpt dem vilket brukar vara ett bra omen.

Tack på förhand!

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharky
    Är ute efter neutralt ljud med mycket dynamik, snabb torr bas och taktkänsla.
    Her beskriver du jo Lyngdorf! :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok i mål etter ditt søk . Denne effektforstekern er helt utrolig god på de punktene du nevner. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøper den er pga litt "kjedelig" lyd nedover i registeret til tider, liker nok mer "slap" bass jeg :P. Slik Parasound serverer. Men oppover i registeret, er Lyngdorfen "bedre" syns jeg.

AKK, valgets kvaler .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skorob!

Förlåt, men jag förstår inte vad "kjedelig" och "til tider" betyder i detta sammanhang?

"kjedelig" lyd nedover i registeret til tider, liker nok mer "slap" bass jeg.

Är Lyngdorf inte snabb i basområdet eller?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det han prøver å si er at TDA2200 ikke er så fyldig i bassen som en del andre forsterkere. TDA2200 er veldig kjapp i bassen, men den legger ikke til ekstra bass, for å si det sånn. Til gjengjeld kan du jo stille inn absolutt alt du måtte ønske på den forsterkeren, så det går an å finjustere etter egen smak.

Jeg tror også denne forsterkeren er midt i blinken for deg. Selv digger jeg klangen i TDA2200 og Lyngdorf-forsterkerne generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Trevligt att det börjar dyka upp lite svar på min tråd, mera tack!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing fra demoer er at det er gode produkter men litt tamme. Mangler litt hjerte/smerte og engasjement. Uten å påstå at det er fakta ;-). De har fått litt kritikk for dette fra andre også så det er kanskje noe i det? Det har blitt undskyld med at de er korrekte og ikke legger til noe, men jeg vet ikke hvor god undskyldningen er.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var jeg deg ville jeg kjøpt denne uten tvil fikk den for ca 2-3 mnd siden og er knall fornøyd. har den sammen med lyngdorf cd-1 og B&W 803S. er rett og slett bare en knall forsterker som har sykt bra kontroll på høytalerene også nedover i bassen. har forståelse for at noen ikke liker bassen så bra i denne forsterkeren. noe som også er genialt med denne forsterkeren er at den kan kobles til pc og da kan du kontrollere og justere det meste. syntes du det er for lite punch i bassen så er det bare å gå inn på EQ å stille opp på de frekvensene du vil uten å forvrenge noe av lyden grunnet at EQ er full digital
    jeg for min del liker bare denne forsterkeren bedre og bedre

PS: ligger en til salgs billig på hifiklubben.no på markedet de har der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •