Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 380
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Går det an på enkelt vis å slå av sub-utgangen når jeg f.eks velger Pure Direct?

EDIT: Ved nærmere sjekking så viser det seg at sub'en ikke spiller med ved bruk av Pure Direct.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene jeg fikk på side 6, det hjalp mye, men jeg sliter fortsatt med lipsync. Først og fremst gjelder dette get-boksen, og det hjelper ikke med forsinkelse innlagt i den. Av og til opplever jeg det samme med blu-ray, spesielt hvis jeg har mange bildebehandlingsfunksjoner slått på i tv'n. Jeg har nå slått av de fleste, men det er irriterende å ikke kunne bruke enkelte av funksjonene av og til.

Så jo fler funksjoner jeg slår på på tv'n, jo mer blir lyden ute av sync. Dette gjelder spesielt vanlige tv-sendinger, men også for blu-ray. Ps3 og get-boks er koblet via forsterker, og videre med en hdmi ut til tv'n, alt med hdmi. Har forsøkt å endre lydinstillingene i get-boksen uten hell.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeeeh, nå har jeg verdt en tur på elkjøp å handla med en RX-V663
    Da er jeg offisielt medlem av denne klubben

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Yeeeh, nå har jeg verdt en tur på elkjøp å handla med en RX-V663
    Da er jeg offisielt medlem av denne klubben
    Grattis.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Grattis.
    Takker Akkurat nå sitter jeg p knoter med å få lyd og bilde gjennom HDMI fra et ATI kort, det var visst lettere sagt enn gjort:P Prøver å følge guiden til en bruker her. Den skal stå på straight for å bare få bilde ikkesant?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Takker Akkurat nå sitter jeg p knoter med å få lyd og bilde gjennom HDMI fra et ATI kort, det var visst lettere sagt enn gjort:P Prøver å følge guiden til en bruker her. Den skal stå på straight for å bare få bilde ikkesant?
    Er nokså ny med denne selv, men har fått med meg at dette med HDMI fra PC ikke er burde burde. Straight gjør vel ikke så mye med signalet ettersom jeg har forstått. Den sender det bare videre til eventuell dekoding av både lyd og bilde hvis det er et kodet signal og er det jeg ble anbefalt av selger. Bruker Straight bortsett fra på musikk. Da bruker jeg som oftest Pure Direct for å koble av sub'en.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det til til slutt, viste seg å være sære enkelt hvis man hadde rett driver:P men det hadde jo seff ikk jeg i begynnelsen, når jeg installerte den fant jeg ut at det bare var å velhe HDMI som ut signal i Realtek driveren
    Et generelt spm har jeg jo seff, er det mulig å kjøre analog lyd gjennom hdmi EEller kan jeg være 100% på at alt sendes digitalt inn i recieveren?

EDIT: Jeg har kommet over en annen litt sær ting. OM jeg bruker Media player classic for å spille av musikk eller film og Itunes står på pause i bakgrunnen, starter ikke sanger itunes for jeg starter Itunes på nytt, har noen opplevd det før?

En ting er hvertfall sikkert, forskjellen mellom denne og den gamle behringer mikseren er hvertfall enorm Jeg slang på Nightwish - Sleeping Sun i Flac for å høre litt nå, og det låt mer åpent og klarere enn noen gang før

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med 663 ved høyt volum

den slår seg av når det blir høy eksplosiv lyd i filmen.ved meget høyt volum.brukes kun som pre-amp.dette hender kun når det er mye subbass.effekttrinnet og kappaene holder koken så jeg skjønner ikke en drit hvorfor 663en bare slår seg av.hjeeelp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å redusere sub-volum ut på receiver og heller øke på subben? Kanskje den føler at det blir for mye lyd ut. Eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja.skrudde ned volumet på subben og prøvde.det samme skjedde da også.skulle tro det var en øvre db grense på recieveren.merkelig.kanskje 663 er følsom for vibrasjoner eller no.har mye lyd på kun 17 kvm.noen andre tips?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er noe galt med sub'en eller sub-kabelen? Kortslutning i signalveien eller i suben?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å slå av OSD-funksjonen og bare brukt display'et på receiveren? Finner ikke noe i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er noe galt med sub'en eller sub-kabelen? Kortslutning i signalveien eller i suben?
    takk for tipset.det hørtes ikke usannsynlig ut.prøvde som sagt med volum på subben ned og bare frontene som tok bassen.kobla ut da også.men skrudde ikke av eller kobla løs signalkabelen først.kabelen kanskje defekt ja.får prøve igjen en dag.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes at 663'en har elendig radio? Lyden er i utgangspunktet bra, men det er mye sus. Skal koble på den gamle radioen, Denon TU580RD en dag snart. Får se om det blir bedre, eller om jeg rett og slett bor på et dårlig sted for mottak. Er litt rart for det er fri sikt til senderen.

Antenna er spikra opp på veggen over TV'en. Kanskje den påvirker signalet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes at 663'en har elendig radio?
    Ja, dette har nok med mottaksforholdene dine å gjøre. Hos meg er det i allefall ikke noe problem overhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med min yamaha

hei. jeg har akkurat kjøpt meg en rx-v663 nå og har ikke koblet til noen andre høyttalere enn subwoofer på forsterkern ennå, men jeg har koblet til en cerwin vega 1,5kw via pre-out som jeg bruker til og dra fronta..

problemet er att når jeg spiller ganske høyt så plutselig kvelder yamaha'n helt. hvordan kan det ha seg så lenge jeg bruker en egen forsterker til fronta.. hadde jeg koblet fronta rett på receivern sku jeg skjønt att den fikk overspenning men bruker jo en cv1,5kw.. går bra en stund men så plutselig slokker rx-v'n på ett bass slag eller noe..ossen kan dette skje når i utgangspunktet den kun blir brukt til for-forsterker nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

oi.. så ikke meldingene over jeg.. har som sagt samma problemet med min å er ingenting i veien med subben fordi den funka som bare det på min forrige nad t744 receiver uten problemer.. så må være noe spesielt med yamaha'n detta

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Ja, dette har nok med mottaksforholdene dine å gjøre. Hos meg er det i allefall ikke noe problem overhodet.
    Det ble ikke så mye bedre med den andre radio'en så da er det nok forholdene. Er ikke så veldig farlig for jeg hører ikke så mye på radio.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    oi.. så ikke meldingene over jeg.. har som sagt samma problemet med min å er ingenting i veien med subben fordi den funka som bare det på min forrige nad t744 receiver uten problemer.. så må være noe spesielt med yamaha'n detta
    Høres mystisk ut. Vurderer slutt-trinn på frontrekka selv, men hvis dette er et problem så må jeg re-vurdere. Har noen av dere prata med Yamaha om dette? Det hadde sikkert vært greit.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan dac'en i 663'en er? Har en gammel gammel Denon DCD-1015 CD-spiller som for tiden er koblet til optisk. DCD'en har Alpha Processing som visstnok var nokså bra back in the days, men det har vel vært en utvikling på dette området også. Jeg kunne ha koble til analogt og sjekka selv, men da må jeg dra fram hele benken og det er lettere å spørre dere.

EDIT: Har kobla til analogt og Denon har litt lysere og åpnere lyd. Synes jeg det høres ut som.

EDIT2: Har lytta litt mer og det er ingen tvil. Går inn i inngangsvelger-innstillingene og veksler mellom optisk av og på og med en gang jeg aktiverer optisk så den bruker 663-dac'en så legger lyden seg bakpå. Artig at en hører forskjell og at det går an å eksprimentere litt på så billig utstyr som jeg har og.

Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •