Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 380
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Etter ufattelig mye frem og tilbake har jeg endelig bestemt meg og fått bestilt en RX-V663. Hadde egentlig lyst på noe stort og fælt, men lommeboka bestemte at det måtte bli denne. Til å begynne med skal den bare gi pre-ut lyd til BOSE Acoustimass 5 og en SVS PC-12NSD, men satser på at det blir flere høyttalere etterhvert. Følger nøye med på bruktmarkeder rundt om.
    Det blir visst front-høyttalere på tidligere enn ventet. 4ohm og 92dB følsomhet. Skulle hatt 2-300watt å drive de med, men får leve med det til lommeboka sier ja til slutt-trinn.

Nå må jeg bare prøve å finne en matchende senter.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting angående bi-amping av 663'en. Jeg har aktive høyttalere jeg skal bruke bak så 663'en skal bare mate frontrekka. Hva vil gi best, ikke høyest, lyd av å bi-ampe og dermed bruke tilsammen 5 av kanalene og det å singel-ampe og bare bruke 3 av kanalene?

Hvis den har separate kondiser på hvert sluttrinn så vil vel bi-amping være best, men hvis all strømmen kommer fra samme kondisene så spiller det kanskje ikke så stor rolle?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Yamaha RX-V663 har en strømforsyning (PSU) på 390W. Dette vil gi sånn typisk 35-40 kraftige watt i syv kanaler, kontinuerlig drift. H/K er nok den mest strømsterke.
    Dette står på hjemmesiden til Yamaha:

Effektforbruk
    Oppgir effektforbruk for valgt produkt.

Dersom produktet er en receiver eller forsterker måles effekten i henhold til følgende norm: Hvor mye effekt drar forsterkeren/receiveren ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler. Med andre ord har dette sifret ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor man ikke kan bruke pre-ut og høyttaler-ut på samme kanal samtidig? Det hadde vært veldig kjekt med tanke på oppgradering. Kunne ha brukt receiveren til å drive topp og brukt sluttrinn på bunn. Vurderte faktisk større forsterker i Yamaha-programmet hvis noe av de støtta det, men ingen som var innen rekkevidde gjør det. Sjekka ikke de største da de er for dyre uansett.

Er denne forsterkeren's oppgitte effekt på alle kanaler eller i 2?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Noen som vet hvorfor man ikke kan bruke pre-ut og høyttaler-ut på samme kanal samtidig? Det hadde vært veldig kjekt med tanke på oppgradering. Kunne ha brukt receiveren til å drive topp og brukt sluttrinn på bunn. Vurderte faktisk større forsterker i Yamaha-programmet hvis noe av de støtta det, men ingen som var innen rekkevidde gjør det. Sjekka ikke de største da de er for dyre uansett.

Er denne forsterkeren's oppgitte effekt på alle kanaler eller i 2?

du bruker en y-skjøt tror jeg..for over pre-ut main inn sitter det vel en kontakt lignnde dings du fjerner for å koble til effekt forsterker,, du må bruke 2 yskjøter slik att både main inn å pre-ut dekkes da kan begge deler brukes.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener. Jeg regner med at det er propper i høyttalerkontaktene for at vi ikke skal bruke bananplugger på høyttalerledningene, men plugger i pre-ut er det vel ikke. Og en Y-split på pre-ut vil bare gi to signal til effekt-forsterker.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, har noen spørsmål på lager men jeg bare fyrer løs. Mens jeg venetr på svar fra surround.no kan jeg jo bruke tiden til å peke meg ut Surr. reciever jeg syns passer, og denne Yamaha RX-V663 ser ut til å passe mine behov.

(signatur for specs) så er ikke forsterker delen så viktig, men det som er mer viktig, hvordan er DAC'en og pre-out kanalene i denne? Vil jeg få god lyd om jeg bruker optisk eller HDMI inn i den?
    Et lite tillegsspørsmål, jeg så noen skrev et sted her i går at Optisk ikke hadde god nok båndbredde til de nyeste HD surround lyd signalene, er dette sant? Er det mulig for meg å kjøre optisk fra pcen og få fullt utbytte, eller må jeg ty til HDMI?

Og til de bildeproblemene noen her sier de opplever, er det noen måte å ordne det på, for hvis jeg er noødt til å bruke HDMI så vil jeg at allt skal være optimalt. Jeg kommer til å sende bilde fra PC og PS3, det står et ATI 4870 i pcen.
    Vil jeg kunne benytte meg av god kvalitet fra kilder ved bruk av denne recieveren på alle nevnte områder?

(og PS. hvis noen er interessert i data er det supertirsdag på netshop.no i morgen (21.4.09))

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener. Jeg regner med at det er propper i høyttalerkontaktene for at vi ikke skal bruke bananplugger på høyttalerledningene, men plugger i pre-ut er det vel ikke. Og en Y-split på pre-ut vil bare gi to signal til effekt-forsterker.
    Det er da bare å fjerne proppene og bruke banankontakt. Deer litt herk å få ut, men finner du en liten skrutrekker og lirker litt så får du de ut.

Jeg tror proppene er der slik at folk som ikke har banankontakt på høytaler kabelene ikke skal tru at ledningen kan puttes inn der i stede for inn fra siden.

men før så var det stort sett en tynn plate som var festet i 3-4 tyne punkter, som var svært lett å vippe ut. Disse proppene synes jeg var noe vanvittig herk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Det er da bare å fjerne proppene og bruke banankontakt. Deer litt herk å få ut, men finner du en liten skrutrekker og lirker litt så får du de ut.

Jeg tror proppene er der slik at folk som ikke har banankontakt på høytaler kabelene ikke skal tru at ledningen kan puttes inn der i stede for inn fra siden.

men før så var det stort sett en tynn plate som var festet i 3-4 tyne punkter, som var svært lett å vippe ut. Disse proppene synes jeg var noe vanvittig herk.
    Dette er jeg klar over. Det jeg var ute etter å vite er hvorfor jeg ikke kan bruke både pre-ut og høyttaler-utgang på samme kanal på én gang.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har 663'en kommet til Trondheim. Er lov å håpe at den kommer til meg i morgen da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663'en påstår at bakhøyttalerne mine er out of fase. Har sjekket at ledningene er rette. Noen forslag til hva problemet kan være?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jeg klar over. Det jeg var ute etter å vite er hvorfor jeg ikke kan bruke både pre-ut og høyttaler-utgang på samme kanal på én gang.
    Det skal du vel kunne gjøre? .......eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663'en påstår at bakhøyttalerne mine er out of fase. Har sjekket at ledningene er rette. Noen forslag til hva problemet kan være?
    Jeg fikk den beskjeden når jeg kjørte det automatiske oppsettet også, jeg løste det ved å bare bytte alikevel. Det høres riktig ut for meg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det skal du vel kunne gjøre? .......eller?
    I boka står det at en ikke skal gjøre det. Kan ikke fatte og begripe hvorfor.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg fikk den beskjeden når jeg kjørte det automatiske oppsettet også, jeg løste det ved å bare bytte alikevel. Det høres riktig ut for meg
    Den ene av gangene jeg kalibrerte så fikk jeg fasefeil på bare den ene høyttaleren. Når jeg kjører pink-noise så synes jeg at det er forskjell på lyden. Må vel sjekke litt rundt dette. I boka så står det at fasefeil-meldingen kan komme selv om alt er rett så det er tydeligvis ikke helt perfekt. Kalibrerte når det var endel trafikk utenfor. Bor litt nærme E6. Kanskje det føkka med kalibreringen.

Er forresten skikkelig imponert over OSD'en. Den er utrolig stilig og moderne. Akkurat som på en Commodore 64.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Hey, har noen spørsmål på lager men jeg bare fyrer løs. Mens jeg venetr på svar fra surround.no kan jeg jo bruke tiden til å peke meg ut Surr. reciever jeg syns passer, og denne Yamaha RX-V663 ser ut til å passe mine behov.

(signatur for specs) så er ikke forsterker delen så viktig, men det som er mer viktig, hvordan er DAC'en og pre-out kanalene i denne? Vil jeg få god lyd om jeg bruker optisk eller HDMI inn i den?
    Et lite tillegsspørsmål, jeg så noen skrev et sted her i går at Optisk ikke hadde god nok båndbredde til de nyeste HD surround lyd signalene, er dette sant? Er det mulig for meg å kjøre optisk fra pcen og få fullt utbytte, eller må jeg ty til HDMI?

Og til de bildeproblemene noen her sier de opplever, er det noen måte å ordne det på, for hvis jeg er noødt til å bruke HDMI så vil jeg at allt skal være optimalt. Jeg kommer til å sende bilde fra PC og PS3, det står et ATI 4870 i pcen.
    Vil jeg kunne benytte meg av god kvalitet fra kilder ved bruk av denne recieveren på alle nevnte områder?

(og PS. hvis noen er interessert i data er det supertirsdag på netshop.no i morgen (21.4.09))
    Hadde satt pris på om noen kunne svare på disse spm. Jeg sitter bare å venter på å bestille noe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg slet med bilde problemer i begynelsen , men en kombinasjon av kalibrering av tv osv så ble det veldig bra ( man kan kjøre bilde direkte gjennom den , så den har ikke noe effekt )

Ang Opdisk og HDMI , så må man enten bruke HDMI eller 5.1 / 7.1 analogg for og kunne oppnå True HD / DTS Master , om jeg ikke tar feil.

HDMI er den greieste veien og gå mener nå jeg , en kabel til begge deler

ops , den har jo bare 2 HDMI inputer, så om du har flere enheter som trenger det ,bestil en switch i tilegg.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    jeg slet med bilde problemer i begynelsen , men en kombinasjon av kalibrering av tv osv så ble det veldig bra ( man kan kjøre bilde direkte gjennom den , så den har ikke noe effekt )

Ang Opdisk og HDMI , så må man enten bruke HDMI eller 5.1 / 7.1 analogg for og kunne oppnå True HD / DTS Master , om jeg ikke tar feil.

HDMI er den greieste veien og gå mener nå jeg , en kabel til begge deler

ops , den har jo bare 2 HDMI inputer, så om du har flere enheter som trenger det ,bestil en switch i tilegg.
    Takk skal du ha Da er det til å bestille et eller annet sted

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene av gangene jeg kalibrerte så fikk jeg fasefeil på bare den ene høyttaleren. Når jeg kjører pink-noise så synes jeg at det er forskjell på lyden. Må vel sjekke litt rundt dette. I boka så står det at fasefeil-meldingen kan komme selv om alt er rett så det er tydeligvis ikke helt perfekt. Kalibrerte når det var endel trafikk utenfor. Bor litt nærme E6. Kanskje det føkka med kalibreringen.

Er forresten skikkelig imponert over OSD'en. Den er utrolig stilig og moderne. Akkurat som på en Commodore 64.
    Når du sier det så fikk jeg faktisk forskjellig resultat noen ganger jeg også. Jeg hadde dobbel- og trippelsjekket kablingen, men fikk alikevel fasefeil på tre av 6 høyttalere. Jeg ventet til kvelden når det var mer stille og fikk da bare fasefeil på en av de. Testet flere ganger med samme resultat så til slutt valgte jeg å stole på den og byttet kontaktene. Har kjørt THX-test mht fasefeil på lyd, og det høres riktig ut så jeg må vel bare godta at jeg kan ha gjort en feil når jeg la høyttalerkablene langs veggen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Når du sier det så fikk jeg faktisk forskjellig resultat noen ganger jeg også. Jeg hadde dobbel- og trippelsjekket kablingen, men fikk alikevel fasefeil på tre av 6 høyttalere. Jeg ventet til kvelden når det var mer stille og fikk da bare fasefeil på en av de. Testet flere ganger med samme resultat så til slutt valgte jeg å stole på den og byttet kontaktene. Har kjørt THX-test mht fasefeil på lyd, og det høres riktig ut så jeg må vel bare godta at jeg kan ha gjort en feil når jeg la høyttalerkablene langs veggen.
    Må innrømme at jeg kjøpte Elkjøp-kabel til 17kr/meter, men de har ihvertfal rød strek på ene lederen så jeg er temmelig sikker på at de er koblet rett. Men høyttalerne består av to bokser hver så det er mulig det er intern fasefeil i de. Mulig de er laget slik med hensikt og. De skal liksom vris fra hverandre og skape et stort lydbilde eller noe. Skal sjekke litt i helga hvis jeg husker det.

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •