Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 380
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skal teste ut dette , jeg har testet en scene ifra Dawn of the Dead og en scene ifra The last king of Scotland.

Jeg føler lyden er rar , dialogene er svake , og lydvolumet må mye lavere ned mot pluss grensa for og oppnå samme lyd som min gamle Yamaha RX-V1500 (med opdisk kabel)

Så jeg håper jeg kan få stilt inn denne skikkelig , begynner og tenke på og angre kjøpet , har ennå 5 dager angrett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er best på 1080p 24hz og 1080p 50/60hz ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Nå er rx-v663 inn i huset , koblet sammen med en PS3 , og Samsung lcd tv.

Mine spørsmål er følgene

1. jeg hadde en rx-v1500 før , og jeg føler den gav mer lyd på nivået -20 , enn rx-v663 , er dette noe galt ? eller kan det ikke sammenlignes ?
    RX-V1500 er en større receiver enn RX-V633, 95 mot 120 watt vil du nok merke bl.a slik at 1500 gir høyere lyd enn 663 på f.eks -20 ja.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste ut dette , jeg har testet en scene ifra Dawn of the Dead og en scene ifra The last king of Scotland.

Jeg føler lyden er rar , dialogene er svake , og lydvolumet må mye lavere ned mot pluss grensa for og oppnå samme lyd som min gamle Yamaha RX-V1500 (med opdisk kabel)

Så jeg håper jeg kan få stilt inn denne skikkelig , begynner og tenke på og angre kjøpet , har ennå 5 dager angrett.

Aiaiai, vent nå litt her da til du har sett om riktige innstillinger er satt osv.

Jeg kan tenke meg at du har på en eller annen dynamikk reduksjon, enten i
    PS3 eller i Yamahaen. Sjekk dette, på Yamaha så er dette under manual setup og deretter under volum og sound... Den skal stå på MAX.

På PS3 så vet jeg ikke hvor dette er, men jeg VET at mange med PS3 har slitt med å forstå noe av dette. Men det er altså innstillinger som gjør noe med lyden i HDMI. Den reduserer lyd for nattlytting osv og dette kalles dynamic et eller annet...

Du har biampet også eller?

På bluray 1080P så mener de fleste at det er best med 24hz men det forutsetter at tvn din kan vise dette....

Dersom du allikevel ikke får det til å stemme så er det nok best å bytte inn ja.
    Jeg synes som sagt også at jeg har hatt litt issue med HDMI switching i Yamahaen. Men etter å ha tuklet litt med innstillingene så hjalp det mye..
    Det har nok med enten tvs forutsetninger, switchens eller HDMIens...

Hadde vært fint å vite hva dette egentlig kommer av, alle snakker jo om HDMI
    0 og 1og hvor enkelt dette skal være. Er jo ikke akkurat alltid det virker sånn...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenkte på "MAX. VOL" på Volume menu , så står denne på +16,5db som er max.

Jeg har bi-ampet ja. Brukt Ypaq til yamaha ganske mange ganger , for og få best innstilling av høytalerene. Men dialogene i filmen virker veldig slappe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på Manual Setup -> option Menu

B) Video set
    hva er det egentlig Video conv OFF / ON ( hva er funksjonen? )

E) HDMI SET
    S. Audio RX-V663 eller Other? ( Jeg vil anta RX-V663 )

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på Manual Setup -> option Menu

B) Video set
    hva er det egentlig Video conv OFF / ON ( hva er funksjonen? )

E) HDMI SET
    S. Audio RX-V663 eller Other? ( Jeg vil anta RX-V663 )

Vel Video conv. Er jo videokonverteringen i receiveren..

Dette er til Component feks DVD filmer som du vil oppskalere til 1080P. Men det har også innvirkning på HDMI, aspect blandt annet..

Video skal stå på off eller Through når det gjelder HDMI dersom du skal ha det rett igjennom eller ikke forandre noe aspect osv.

Når jeg sa MAX så mente jeg jo absolutt ikke desibel... Jeg mente
    DYNAMIC RANGE.

Denne finner du ved å trykke MENU---MANUAL SETUP----SOUND MENU

Der blar du nedover til DYNAMIC RANGE og ser at denne står til MAX
    Du bør også undersøke VOLUME MENU som du også finner i manual setup.

Her skal adaptive DRC og DSP stå til OFF. de står nemlig på fra fabrikken men det skal de altså IKKE gjøre ved normal lytting. Dette er funksjoner som gjelder for kveldslytting og stille lytting og dette gjør ganske mye med lyden.

Det VIKTIGSTE som gjelder lyden finner du i PS3. Denne har nemlig også dynamic funksjoner. Let i menyen og pass på at dynamic range satt til normal lytting. Dvs at den sender høy uforandret lyd ut.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker det som det fungerer utrolig bra , vil bare takke veldig for hjelpen

Jeg har et spørmål ang tven min , jeg har en samsung le46a866 , som jeg har koblet til hdmi til forsterkeren. Når jeg får lyd kilder dirkete til TVen ( video kamera osv) , må jeg da koble til en opdisk port fra tven til forsterkeren. Eller kan TVen sende signaler gjennom HDMI porten og som står i "Out" porten på forstereken

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er enveis så vidt jeg vet så du må ta lyden tilbake fra TV til receiver.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere i tråden så står det noe om at denne receiveren fjerner WTW og BTB. Gjør den det uansett tilkobling? Jeg skal bruke kun HDMI-koblet DVD og BD spillere som begge oppskalerer. Hvis ja, hvor høyt opp i RX-V serien må jeg for at receiveren ikke skal gjøre dette? Vil ikke ha dårligere bilde enn jeg har med direkte kobling.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tidligere i tråden så står det noe om at denne receiveren fjerner WTW og BTB. Gjør den det uansett tilkobling? Jeg skal bruke kun HDMI-koblet DVD og BD spillere som begge oppskalerer. Hvis ja, hvor høyt opp i RX-V serien må jeg for at receiveren ikke skal gjøre dette? Vil ikke ha dårligere bilde enn jeg har med direkte kobling.
    Dette problemet gjelder såvidt jeg vet bare for tilkobling av bilde med data....
    1900 og oppover har iallefall dette, men jeg mener det også skal være mulig å ordne en oppdatering til noen av de andre modellene..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet fram endel ganger at Yamaha's receivere har en laid-back lyd, dvs ikke skarp i toppen. Gjelder dette bare hvis en kobler høyttalere til den, eller gjelder det pre-utgangene også? Har aktive høyttalere som er en anelse skarp når jeg drar på. Har en gammel Denon PRA-1500 forforsterker nå. Merker det ikke så godt på film, men på musikk, og særlig MP3, som er litt skarp i utgangspunktet. Vurderer en RX-V663 og håper å kunne bruke høyttalerne jeg har fra før som fronter for å holde kostnaden nede og så komplettere de andre 3 kanalene med SVS. Hvis det blir for skarpt så får jeg heller bruke de jeg har bak og så kjøpe nye fronter, men dette blir noen tusen dyrere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet fram endel ganger at Yamaha's receivere har en laid-back lyd, dvs ikke skarp i toppen. Gjelder dette bare hvis en kobler høyttalere til den, eller gjelder det pre-utgangene også? Har aktive høyttalere som er en anelse skarp når jeg drar på. Har en gammel Denon PRA-1500 forforsterker nå. Merker det ikke så godt på film, men på musikk, og særlig MP3, som er litt skarp i utgangspunktet. Vurderer en RX-V663 og håper å kunne bruke høyttalerne jeg har fra før som fronter for å holde kostnaden nede og så komplettere de andre 3 kanalene med SVS. Hvis det blir for skarpt så får jeg heller bruke de jeg har bak og så kjøpe nye fronter, men dette blir noen tusen dyrere.
    Jeg vil heller si at Yamaha er litt skarp i toppen. Har hørt andre hifianmeldere nevne det også..

Ellers er den litt varm i signaturen, har litt tyngde på mellombassen. Men er også en anelse skarp i diskant.

Det spørs nok også sikkert hva slags høytalere du matcher de med.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg vil heller si at Yamaha er litt skarp i toppen. Har hørt andre hifianmeldere nevne det også..

Ellers er den litt varm i signaturen, har litt tyngde på mellombassen. Men er også en anelse skarp i diskant.

Hmmm. Da passer de nok ikke sammen med mine BOSE. Får finne på noe annet da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Hmmm. Da passer de nok ikke sammen med mine BOSE. Får finne på noe annet da.
    Det stemmer ihvertfall IKKE med hvilken oppfatning jeg har av Yamaha, det med at de skal være skarp i toppen. Jeg har fått inntrykk av at det er generelt nettopp Yamaha som IKKE blir kvass i toppen, selv på høyt volum

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Det stemmer ihvertfall IKKE med hvilken oppfatning jeg har av Yamaha, det med at de skal være skarp i toppen. Jeg har fått inntrykk av at det er generelt nettopp Yamaha som IKKE blir kvass i toppen, selv på høyt volum
    Det kan ikke sies for ofte at høytalermatching er viktig.

Med høytalere som er veldig farget i lyden så kan den fort bli litt skarpt i toppen.
    Feks med mine Dynavoice m65. Da er du også avhengig at selve diskanthøytaleren er av bra kvalitet ellers kan det bli litt feil.

Et annet eksempel som for noen kan oppleves å være litt skarp til Yamaha er Dali. Klipsch har også litt trykk på diskant med sine horn, men disse matcher feks bra i forhold til hva folk sier, det har sikkert med å gjøre at de har ganske grei kvalitet.

Det kommer litt an på hvor gode diskanthøytalerne er også,

M65 er feks av litt rimeligere kaliber hva gjelder diskant, mange velger jo å bytte disse med seasdiskanter feks.

Har du en bra/riktig høytalermatch og ellers normalt god diskanthøytaler så vil du ikke plages av skarp diskant.
    Kan godt hende Bose passer bra, hør med andre som har Bose eller lån de for test så finner du jo ut hvordan de passer.

Yamaha er ikke helt nøytral i lyden, dette er egentlig positivt hva gjelder hjemmekino men forutsetter at man matcher høytalerne.

Er jo feks bare bra at man legger litt fokus i diskant og mellombass for det betyr vel at frontene gir mer trykk og bass der de deles og dermed mer trykk selvom de er delt på small...
    Er vel kanskje dette som er litt av grunnen til at Yamaha er kjent for bra med "trykk".

Jeg klarer meg bra med M65, men det er på grensen i forhold til den rimelige diskanten som sitter i den.
    Ved neste høytalerkjøp så kommer jeg nok til å passe bedre på i forhold til matchingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4x Dynavoice M65 + center og sub. Er det da vits å gå for en 663 kontra 563 eller 363? Hva er fordelene for meg som skal kjøre dette oppsettet i 5.1?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og kjøpe denne recieveren, står mellom den eller Onkyo 606.

Det jeg lurer på er om den er sterk nok til å kjøre 5.1 evt 7.1 med Klipsch RF-82.
    Muligens med Klipsch RC-52 som senter. Evt kjøpe en ekstern effektforsterker til maks 6-7k i ettertid?

De andre høytallerene har jeg ikke funnet noen spesielle alternativ på, men det blir i første omgang, front, senter, sub og bak høytallere. Energy cb5 som bak kanskje.

Får en god pris på nevnte høytallere.

Noen formeninger om valgene?

/Treb

EDIT: skriveleif

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ufattelig mye frem og tilbake har jeg endelig bestemt meg og fått bestilt en RX-V663. Hadde egentlig lyst på noe stort og fælt, men lommeboka bestemte at det måtte bli denne. Til å begynne med skal den bare gi pre-ut lyd til BOSE Acoustimass 5 og en SVS PC-12NSD, men satser på at det blir flere høyttalere etterhvert. Følger nøye med på bruktmarkeder rundt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treb
    Vurderer og kjøpe denne recieveren, står mellom den eller Onkyo 606.

Det jeg lurer på er om den er sterk nok til å kjøre 5.1 evt 7.1 med Klipsch RF-82.
    Muligens med Klipsch RC-52 som senter. Evt kjøpe en ekstern effektforsterker til maks 6-7k i ettertid?

De andre høytallerene har jeg ikke funnet noen spesielle alternativ på, men det blir i første omgang, front, senter, sub og bak høytallere. Energy cb5 som bak kanskje.

Får en god pris på nevnte høytallere.

Noen formeninger om valgene?

/Treb

EDIT: skriveleif
    onkyo har ikke preout.syns det er et must.gå for 663.

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •