Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 380
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor har du koblet den til component monitor out? Signalene FRA DVD-spilleren skal inn på component inn og signalene FRA 663'en og videre TIL TV/PJ skal gå fra component out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å vurderer denne sterkt nå selv til mine PSB Image T65.
    Den har (minst) 2 optiske innganger og pre-out ikke sant?

Noen som vet noe om hvordan RX-V663 er i forhold til den kommende RX-V665? Er det noen store forskjeller å snakke om foruten de ekstra hdmi-portene (som jeg ikke har bruk for)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Tror jeg kanskje forklarte meg litt dårlig. Jeg kobler dvd spilleren inn på inngang A, også bruker jeg en hd projektor som kun har komponent inn og kobler den derfor på komponent ut (eller som det står på receiveren, monitor out.)

DVD-spiller---> Inngang A ---> Monitor out = Virker
    DVD-spiller (eller et annet medie)---> Inngang B ---> Monitor out = Virker ikke
    DVD-spiller (eller et annet medie)---> Inngang C ---> Monitor out = Virker ikke.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette opp hvilken ingang de forskjellige settingene skal bruke. Gå inn i manuel setup og sjekk hva som er satt opp for forskjellige kilder. Feks på DVD sjekk at det står til componenet A og for DTV/CBL står til component B (eller den ingangen du vil bruke). Når ting er satt opp riktig her så er det bare å velge DVD eller DTV/CBL avhengig av hvilken ingang det er du vil ha ut på monitor.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Driver å vurderer denne sterkt nå selv til mine PSB Image T65.
    Den har (minst) 2 optiske innganger og pre-out ikke sant?

Noen som vet noe om hvordan RX-V663 er i forhold til den kommende RX-V665? Er det noen store forskjeller å snakke om foruten de ekstra hdmi-portene (som jeg ikke har bruk for)?
    Jeg snakket med Yamaha scandinavia Norge idag og der kan de opplyse om RX-V665 ikke kommer til Norge i det hele tatt.

Den som skal erstatte RX-V663 er RX-V765 og den vil har en veiledende pris på 6790.- men vil antakeligvis ligge på 6490.- hos web butikkene. I April lanseres de rimeligste modellene RX-V365, RX-V465 og RX-V 565 mens RX-V765 ikke kommer før i juni en gang...

Tror dog heller ikke det er så veldig stor forskjell på den bortsett fra 2 ekstra hdmièr, nytt lys i displayet, ny fjernkontroll og litt mere watt. så om du ikke har bruk for de ekstra hdmi inngangene så vil jeg tro at RX-V663 er et kjempekjøp i forhold til pris...om jeg ikke husker feil så ligger den på 3990.- hos Komplett.no nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Du må sette opp hvilken ingang de forskjellige settingene skal bruke. Gå inn i manuel setup og sjekk hva som er satt opp for forskjellige kilder. Feks på DVD sjekk at det står til componenet A og for DTV/CBL står til component B (eller den ingangen du vil bruke). Når ting er satt opp riktig her så er det bare å velge DVD eller DTV/CBL avhengig av hvilken ingang det er du vil ha ut på monitor.
    Alt dette har jeg allerede gjort:-( Jeg har også sørget for at ingen av kanalene hverken sender eller mottar på hdmi, sånn for forstyrrelsens skyld. Prøvde å gjenopprette fabrikk instillingene, men fortsatt samme problem. Begynner å lure på om det kan være en fysisk feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er i posten nå , gleder meg til den kommer , bytte ut den gamle rx-v1500

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krisbonsak
    Alt dette har jeg allerede gjort:-( Jeg har også sørget for at ingen av kanalene hverken sender eller mottar på hdmi, sånn for forstyrrelsens skyld. Prøvde å gjenopprette fabrikk instillingene, men fortsatt samme problem. Begynner å lure på om det kan være en fysisk feil.
    Her er det egentlig flere ting som kan sjekkes før man kan konstantere at det er en fysisk feil. Det kan hende du allerede har sjekket alt dette, men her er hva jeg ville gjort; default skal "monitor out" vise det som kommer inn på "component A" dersom man velger source til DVD, det som kommer inn på "component B" dersom man velger DTV/CBL eller det som kommer inn på "component C" om man velger DVR. Dette forutsetter at man ikke har noe signal inn på HDMI (eneste som er prioritert over component), men det ser ut til at du har testet. Hvis jeg forstår deg riktig er det her bare source DVD og "component A" som fungerer som forventet. En ting du da kan gjøre er å gå inn på instillingene og prøve å sette input på feks DTV/CBL til "component A". Da kan du fortsatt ha dvd-spilleren koblet til samme ingang, men må velge DTV/CBL for å få noe ut på monitor. Hvis du ikke får noe ut på monitor kan det tyde på at endringene i instillingen ikke trer i kraft. Dette kan skyldes en fysisk feil eller firmware-bug. Det neste du kan gjøre er å sette input for DVD (i instillingene) til Component B eller C, koble DVD-spilleren til det du har stilt inn og sjekk om du får noe igjennom. Det er greit å teste alle varianter her da det kan være at feks en ingang er knekt.

oppsummert; sjekk om du kan velge dvd-inngangen på andre source-oppsett, og om source-oppsett for DVD kan virke med de andre to ingangene. Dersom du kan bekrefte at en eller flere av disse helt sikkert ikke virker har du en rimelig god RMA-sak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er rx-v663 inn i huset , koblet sammen med en PS3 , og Samsung lcd tv.

Mine spørsmål er følgene

1. jeg hadde en rx-v1500 før , og jeg føler den gav mer lyd på nivået -20 , enn rx-v663 , er dette noe galt ? eller kan det ikke sammenlignes ?

2. får man velge DTS eller Dolby via den enne surrond knappen ? , jeg skjønner ikke helt dette generelt.

3. Når PS3 dekoder HD lyden selv , kommer det opp PCM på displayet til forstereren , dette er den beste måten og utnytte ps3en på ?

4. Mange av "lyd filterene" jeg bruker , fungerer bare Centeren i , jeg har kjørt igjennom Lyd testen mange ganger og den er 100% vær gang , alt er koblet til riktig. noe anning ?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og blir gal av å skjønne alle forskjellige lydformater og hvordan man oppnår best lyd (og bilde). Jeg har mange spørsmål ang innstillinger og tilkoblinger og håper at noen kan hjelpe meg også. Jeg er helt grønn når det kommer til innstillinger av bilde og lyd siden jeg tidligere kun har forholdt meg til et billig 8 år gammelt alt-i-ett system fra Sony.

1. Hvordan vet jeg at forsterkeren spiller av "riktig" lyd? Dvs, hvis man i en film på blu-ray har forskjellige lydspor å velge mellom (f.eks DD, True-HD, DTS etc), velger forsterkeren automatisk det beste lydformatet eller er dette noe jeg må gjøre selv?

2. Hva må jeg velge hvis jeg ønsker at forsterkeren ikke skal farge lyden? Dvs jeg vil ikke at den skal legge til effekter for å oppnå en annen lyd enn det som kommer fra kildesignalet.

3. Hvordan kan jeg få forsterkeren til å ikke oppskalere bildet? Jeg vet ikke om det er riktig, men jeg innbiller meg at det må være bedre å la tv'en håndtere bilde-behandling da den bør være mer egnet til dette? Finnes det en funksjon som lar bildet passere ubehandlet til tv'n?

4. Hvordan kobler dere de forskjellige komponentene til hverandre?

Jeg har i tillegg til forsterkeren dette oppsettet: Philips 7403 TV, PS3, Get boks HD PVR

Jeg har koblet PS3 og Get boks til receiver med HDMI til hdmi inn, og receiver til tv med hdmi ut. Jeg opplever problem med forsinket bilde i forhold til lyden.

5. Skyldes dette receiveren eller evt get-boksen? Har vært inne og justert forsinkelse i innstillingene på get-boksen uten at det hjelper.

6. Vil det gi noen forandring i lyd og/eller bilde ved å koble annerledes? F.eks PS3 og Get boks via hdmi inn i tv'n og derfira ut til receiveren?

Mange spørsmål, og jeg forstår at dere sannsynligvis ikke kan svare på alle, men jeg håper at noen kan hjelpe meg med å forstå noen av problemstillingene mine.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har intern dekoding og sender signalet som PCM. Ja, dette er maks utnyttelse av PS3. Skal du ha bedre lyd må du ha lydoverføring som bitstream, de fleste nyere BD-spillere gjør det, men ikke PS3.

Når du ser på film (fra feks en BD-spiller), er det ikke sikkert at den velger best lydspor. Beste tips er å sette 663'en i straight og velge riktig lydspor fra lydmenyen til filmen.

For å ikke farge lyden, setter du den i Straight.

663'en har svært god bildebehandling, så det er ikke sikkert det så dumt å la den gjøre jobben. Men, ja, det finnes en måte å slippe signalet ubehandlet gjennom på. Sjekk bruksanv., jeg husker ikke i farta hvordan man gjør det.

Tilkoblingene dine virker korrekte. Jeg har ikke opplevd synkroniseringsproblemer mellom lyd og bilde. Er ikke sikker på hvor problemet ligger. Gjelder dette alle kildene? Prøv en og en kilde og se om du finner hvor feilen ligger.

Jeg ville ihvert ikke valgt løsning nr. 6.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lip-synch problemene så er det to muligheter:

Hvis alle ledd i kjeden har HDMI ver. 1-3 så kan man aktivere automatisk lip-synch i receiveren.

I motsatt fall, hvis noe ledd har lavere HDMI standard, så må man korrigere lip-synch selv. Dette skyldes oftest at TVen er tregere på å behandle bildet enn det receiveren er på å behandle lyden.

I set-up menyen på receiveren kan man legge inn en lip-synch delay. På mitt oppsett var det riktig med ca 20 ms delay, men her får du bare prøve deg frem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått sett en Blu-ray film med denne reciveren nå , og jeg er meget skuffet. Blu-ray bildet er helt forferdelig , og lyden er rar.

Jeg kjører PS3 inn i forsterekren og ut til tven ( samsung 866 )

Er det noen bilde innstillinger som jeg må ta på forsterkeren , før kjørte jeg bildet direkte til tven , og da fikk jeg bra blu-ray bilde , men nå er det pixlete og rotete......

Så lurer jeg på , når PS3en oppskalerer DVD , blir ikke det oppskalert gjennom forsterkeren også , fordi dvdene ser helt forferdelige ut nå.

og siste spørsmål , lyden , jeg får ikke bruke skikkelig surrond lyd føler jeg , lyden er klam og svak , dialogene er helt forferdelige.

Akkurat nå føler jeg at forsterekren har gitt meg null.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    PS3 har intern dekoding og sender signalet som PCM. Ja, dette er maks utnyttelse av PS3. Skal du ha bedre lyd må du ha lydoverføring som bitstream, de fleste nyere BD-spillere gjør det, men ikke PS3.
    PS3 støtter bitstream. Du kan velge mellom PCM og Bitstream i AV Settings på PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Jeg har fått sett en Blu-ray film med denne reciveren nå , og jeg er meget skuffet. Blu-ray bildet er helt forferdelig , og lyden er rar.

Jeg kjører PS3 inn i forsterekren og ut til tven ( samsung 866 )

Er det noen bilde innstillinger som jeg må ta på forsterkeren , før kjørte jeg bildet direkte til tven , og da fikk jeg bra blu-ray bilde , men nå er det pixlete og rotete......

Så lurer jeg på , når PS3en oppskalerer DVD , blir ikke det oppskalert gjennom forsterkeren også , fordi dvdene ser helt forferdelige ut nå.
    Sjekk i TVens info bilde for å se hva slags oppløsning den får inn. Det skal stå 1080p både på Bluray og DVD når du spiller av fra PS3 og har alle innstillinger riktig. Eventuelt sjekk HDMI innstillingene på PS3 for å forsikre deg om at den er satt riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVens info bilde visser 1080p, så dette blir jo riktig , jeg har også fulgt IGN sin Blu-ray guide til PS3 ( ligger på youtube.com ).

DVD kvaliteten ble ufatelig dårlig , kornete. Jeg så We Were Soldiers på blu-ray i går kveld , og den så helt forferdelig ut.

Samt lyden virket ufatelig dårlig , om jeg f.eks velger 6.1 DTS Master Audio får jeg da 5.1 oppsett ? eller mister jeg signaler ?

Før hadde jeg en gamel v1500 av yamaha , og kjørte bilde direkte til tv , da funket det utrolig bra.

Litt fustrert akkurat nå

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVens info bilde visser 1080p, så dette blir jo riktig , jeg har også fulgt IGN sin Blu-ray guide til PS3 ( ligger på youtube.com ).

DVD kvaliteten ble ufatelig dårlig , kornete. Jeg så We Were Soldiers på blu-ray i går kveld , og den så helt forferdelig ut.

Samt lyden virket ufatelig dårlig , om jeg f.eks velger 6.1 DTS Master Audio får jeg da 5.1 oppsett ? eller mister jeg signaler ?

Før hadde jeg en gamel v1500 av yamaha , og kjørte bilde direkte til tv , da funket det utrolig bra.

Litt fustrert akkurat nå

Slet med noe av det samme på 1900 og Panasonic tvn min....
    Jeg kom til at det enten måtte være switchen eller TVn.

Synes det er mer korn med swithcing enn uten.. vet ikke helt hvorfor.

Du er sikker på at YAMAHA står til Through HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan fjerne høyttalerterminalbeskyttelsen på 663?

Hei,

Ikke meningen å kuppe denne tråden, men er det noen av dere 663-eiere som har fjernet beskyttelsen på høyttalerterminalene bak på forsterkeren og kan gi meg en kjapp bruksanvisning? Vil gjerne bruke bananplugger for ordens og sikkerhetens skyld. Vet at jeg tidligere fant en informativ bruksanvisning her på Avforum noen år tilbake, men jeg er ikke kar om å finne den igjen...
    På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at YAMAHA står til Through HDMI?[/QUOTE]

Hva mener du med dette ? , er dette en innstilling eller funksjon ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at YAMAHA står til Through HDMI?

Hva mener du med dette ? , er dette en innstilling eller funksjon ?[/QUOTE]

Trykk meny, se på monitoren/tvskjermen..... Eller på display.

Velg. manual setup

Velg Video.

Sjek at alt er som det skal være i videoinnstillingene... HDMI skal stå til through om du har på videokonverteringen.

Du kan jo også prøve å slå den av, eventuelt justere andre ting.

Du kan også prøve å justere mellom RBG og ybrh(eller hva det het) på PS3. Det hjalp nemlig på min Denon å sette den til RBG, da fikk jeg mye mindre korn. Hvorfor vet jeg ikke men RGB sender iallefall mye mindre bitrate. Det kan tyde på at enten HDMI ledningen eller switchen har litt problemer..

Noen filmer har litt korn også da, du bør sjekke samme scene både på receiver og direkte i tv.

Husker ikke hvem film du kommenterte, men Black Hawk Down har feks endel korn i noen krigs scener, det er ment å være sånn....

Sånn er det med endel andre krigs-scener også...

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •