Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 380
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Kikket på det samme problemet for en kompis i helgen. Han har en Acer HTPC med noe Realtek integrert lydkort på hovedkortet. Han får heller ikke lyd på sin via HDMI. Fant forøvrig en fix på det via Google men litt for omfattende. Gikk for en optisk kabel fra pc til amp og det funker fint.
    Største problemet med HDMI og lyd fra PC er HDCP (HighDefinitionCopyProtection) på skjermkortet, som skal sørge for at man ikke kan kopiere digitale media. Kun sluttkilden (TV\PJ) kan spille av lyden, skal vedde på at dere får lyd om dere plugger HDMI mellom PC og TV direkte, deg gjorde nemlig jeg hjemme hos gamlingene mine.

Har nå kjøpt denne reciever selv også, og skal ha HTPC selv snart, så da blir det et eget lydkort, med HDMI inn\ut, som legger på lydsignalet selv, uten HDCP, og kan da nyte godlyd via HDMI.

Søk litt om dette i HTPC delen av forumet, der ligger det litt info om dette,

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Likte spesielt godt at romkorreksjonen klarte å integrere subwoofern så godt med frontene, det har ingen av mine gamle recievere klart. Jeg sitter nesten oppå subben i lytteposisjon, og det er ikke noe problem lenger, som det var før.
    Harmonien mellom sub\fronter er også meget bra, sammenlignet med musikk\film, før måtte jeg stille opp subben litt til filmbruk, men etter denne romkorreksjonen, så passer alt bare så mye bedre sammen.

Effektmessig vil jeg si den er meget sprek, iallefall mye sprekere enn min tidligere Pioneer VSX-915. Kan ikke sammenlignes.
    Har tidligere brukt en XTZ Class A-100 som effektforsterker, og hadde planer om å fortsette med det, men prøvde uten for å sjekke hvordan det låt, slik står det enda Selv i 2 kanals lytting uten sub fungerer dette bra, så da kan jeg bruke XTZ'en til et 2 kanals opplegg en annen plass.

Jeg har enda ikke Bi-ampet M-65'ene mine, men det kommer nok, må bare skaffe flere eller noen andre kabler.

Jeg var litt i tvil om denne eller en større modell, pga at jeg trenger flere HDMI innganger. Jeg bestemte meg for å kjøre parabolen via component (som også overfører HDbilde) og PS3 og PopcornHour via HDMI. Dette fungerer feilfritt. Når HTPC kommer i hus, så ryker både PopcornHour og HDtuner ut, så da trenger jeg kun 2 HDMI.

Recievern står nesten alltid i "Straight" modus, for da slipper jeg å blande inn noen lissom surround (pro ligic++) det er jeg ikke noe begeistret for, men det er en smaksak.

Dette er litt av mine erfaringer med denne recievern, og jeg må si den er et flott stykke elektronikk! Her har Yamaha gjort alt riktig!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man på denne forsterkeren stille inn slik at man kan spille av audio fra Blurayspiller samtidig som bildet kommer fra PC? Alle kilder på HDMI...

DVS Audio: Bluray-663 via HDMI
    Bildet PC- 663 via HDMI

Da kan isåfall lytte til cd samtidig som jeg surfer på nettet:-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg litt usikker på, mye mulig du må sette opp en egen "scene" for det.
    Jeg vet men kan høre på radio og cd samtidig som man lar parabolen surre i bakgrunnen iallefall, antar det iallefall gjelder for alle kilder uten bilde.
    Så om du kobler analoge signalkabler mellom BD spiller og reciever, bare for CDlyd, inn på CD-in på reciever, så går nok det helt fint.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lyd på 663 fra HTPC.

Dette er fullt mulig. Problemet er at receiveren tror at den får signal fra dvi, ikke hdmi.

Jeg løste dette ved å koble en dreamscreen 4x2 hdmi-switch mellom receiver og projektor, (funker ikke hvis switchen står mellom pc og receiver, da får du lyd ut fra pc, men den hakker og innsignalet på pcm står og blinker) og deretter legge inn en EDID-override som forteller pcen din at skjermen du kobler til er en HDMI-enhet. Det finnes en guide her på avforum.

Du lager en .inf fil av EDID-koden og erstatter display-driveren med denne.

OBS, ikke skjermkortdriver, men display-driver.

Jeg nyter nå 7.1 PCM i 192Hz/24 bit fra mitt Ati HD4670-kort.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke du, Sun-Sam, lage en guide på akkurat dette da?
    Det er utrolig mange som sliter med lyd over HDMI fra PC.
    Det hadde vært supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre-out

går det an å kobble på effektforsterker på receiver`n ?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det går bra. Har selv koblet til en Cinenova Grande 5-kanalers effektforsterker på min 663 gjennom pre-out. Det fungerer som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre-out

okei, takk for svar

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger jo på forsiden av avforum...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Den ligger jo på forsiden av avforum...
    Takk! Beklager at jeg ikke har sett den!

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har rx-v663. Hva har dere satt ADAPTIVE DRC og ADAPTIVE DSP på? og hva gjør dette med lyden? Her står DRC på auto og dsp på off, lurer på om dette er riktig?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amping

Hvordan skal man koble opp slik at man kan bi-ampe frontene og senter?
    Jeg bruker nå en y-splitt kabel ut fra preout utgangene, men jeg har funnet ut at da halveres spenningen slik at lyden blir lavere inn på effektforsterkerene.
    Noen gode råd på hva som funker bra?

Jeg har merket meg at jeg synes at lyden ble lavere når jeg biampet enn når jeg ikke ikke biampet, jeg trodde dette skylte at jeg samtidig byttet fra B&W640 til XTZ 99.36 men der tok jeg feil gitt...ergo XTZ skulle være mere tungdrevet men de har samme følsomhet 90db.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må inn med ett aktivt delefileter??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne grunnet et lite spørsmål:
    Har Yamaha RX-V663 noen fordeler fremfor Yamaha RX-V463, utenom mulighet for 7.1? Kan man få mer effekt ut av 663'en om man kjører 5.1-anlegg og fordeler all kraften fra 7 utganger på dette?

Tror neppe det blir mer enn 5 høytalere på meg+maks en sub, og jeg ser for meg at jeg heller trenger litt drivkraft til disse høytalerene enn tusen forskjellige måter å sende HD-lyd på. Kan jo selvfølgelig kjøpe en ekstra effektforsterker i tillegg, men det jeg lurer på er om Yamaha RX-V663 gir meg noe spesielt til et 5.1-system som kan forsvare kjøpet, fremfor for eksempel RX-V463?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mange forskjeller på disse to. Åpne denne siden, trykk på menyvalget "Sammenlikn Produkter", så kan du få opp en liste over disse to side-om-side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangler bass og trøkk?

Har nettopp kjøpt RX-V663 og den erstatter min gamle Denon DRA-275 (2x40 watt ) stereoforsterker.
    Har 2 stk Yamaha NS-555 høyttalere.

Synes 663'en ikke gir like mye punch (i bassområdet) som den gamle Denon forsterkeren.

Jeg er rimelig grønn på HIFI generelt, er det noen som har noen gode råd her?

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bluray spiller tilkoblet reciever

Sliter med et problem, eller vet ei om det er et problem:
    Jeg har koblet opp rx-v633 til en Sony bdp-s350 koblet opp på et 7.1 anlegg. Jeg sender lyden ut som bitstream fra sonyen. Når jeg kjører BD filmer med DTS HD MA innspilt i 5.1 får jeg lyd bare i v og h surround, men ikke surround back! Når jeg da kjører filmer med BDTrue HD får jeg lyd i alle 7 kanalene, extended surround i reciever er satt til ex/es. Noen som vet hvorfor dette skjer bare på DTS HD MA filmene??? Svær irriterende når jeg har 7.1 anlegg, vil jo gjerne bruke alle høytalerne, er det noe jeg kan sette endre i reciver evt spiller uten å miste den gode lyden? (jeg får frem både true hd og dts master hd symboler i reciever)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Sliter med et problem...Når jeg kjører BD filmer med DTS HD MA innspilt i 5.1 får jeg lyd bare i v og h surround, men ikke surround back!
    ...og sånn er det bare. Det kommer ikke noe signal i de to SB-kanalene, og (avhengig av lydprogram valgt) forsterkeren gjør heller ikke noe forsøk på å "finne opp" lyd der, men sender ganske riktig lyden i de andre 5 kanalene til respektive høyttaler.

Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Når jeg da kjører filmer med BDTrue HD får jeg lyd i alle 7 kanalene,
    ...og det er da et resultat av at det fores inn et 7-kanals lydspor som da gir liv i alle 7 høyttalerne.

Har forstått det slik at det fortsatt er svært mange Bluray filmer som ikke bruker alle de 7 lydkanalene som er tilgjengelig. Resultatet vil da bli stillhet i de ubrukte kanalene, med mindre man evt. kjører på et av Yamaha's Cinema DSP programmer (link).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Component-problem

Hei.
    Har et problem der jeg lurer på om det er noe galt med min RX-v663, eller om det bare er jeg som ikke forstår meg helt på den. I hvertfall sliter jeg med å kunne velge mellom de forskjellige component inngangene. Uansett hvordan jeg stiller inn, må jeg bort for å koble om. Inngang A (DVD) fungerer alltid da jeg bruker Component monitor out. Det gjør tvert i mot ikke inngang B (DTV/CBL) eller inngang C (DVR).

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.8)

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •