Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 380
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var vel kraftig ja.
    Tullewatt er mye av det reciver produsenter oppgir.
    Men min mening er at i effektiv bruk ved codet surroundlyd blir ikke alt så tull alikevel.
    Det produsenter burde spart seg for er 100 watt x 7.1 = 800 watt osv.

HFK er ikke tull om man skulle ha konstant lyd og samme lyd i alle surroundhøytalere samtidig men slik er ikke codet surroundlyd der dialog , kanondrønn , bremselyd fra bil osv avspilles til ulike utganger å ved stor sansynlighet ikke likt til mange utganger ved samme 100 dels sekund .

Forklarer dette sikkert litt klønete men watt = effekt.
    En vanlig reciver klarer ikke mye effekt samtidig på mange kanaler pga for svak PSU.
    Er lyden laget så lyden i hver kanal ikke skal ut samtidig så tappes ikke PSU totalt med så mye effekt som om samme lyd skal ut til alle kanaler samtidig.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem nå dette tullet med watt. Det som står bakpå PSU kan ikke brukes til noe som helst. Skal en få oppgitt max trekk fra strømnettet så må en for all del finne opplysninger andre steder.

I manualen kan en finne noen opplysninger om ytelse under "specifications":
    http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/.../RX-V663_U.pdf

Om en H/K kan yte 7*50W kontinuerlig så akter jeg å forlate rommet når den gjør det. En strømforsyning er selvfølgelig viktig, men dimensjoneringen av kondensatorbankene og kvaliteten på dem betyr mye mer enn enkelte later til å tro.

Jeg vil tro at RX-V663 er på høyde med nevnte H/K AVR235, men selvfølgelig har de forskjellige modellene sine fortreffeligheter. Selv velger jeg RX-V663 av disse uten å nøle.

Nå kommer jeg sannsynligvis til å handle en RX-V663 til kinoen min. Min RX-V2600 flytter jeg opp i stua hvor den skal få drive et par Dali Concept 1! Til frontrekka kommer jeg til å jeg til å handle effektforsterker(e) på sikt.

Jeg lurer nå litt på hvilken BD-spiller jeg skal kjøpe.

Denne tråden handler om RX-V663. Noen fler som har erfaringer med denne? Virker den sterk?
    Edit: Hvordan fikser den oppskalering? Hmmm... Det gjør den vel ikke, men det gjør sikkert BD-spillern når jeg bare finnern.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RX-V663. Den virker meget sterk når det kommer til power. Dynavoice F6 holdes i et ekstremt jerngrep og jeg vil tro den kan spille med større høyttalere uten å miste dette.
    Jeg har ikke prøvd oppskalering enda, da jeg bruker PS3-en til dette.
    Mine erfaringer så langt viser at dette er en sterk receiver som gir det mine ører gjenkjenner som "godlyd".

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som vær så snill kan forklare meg hvordan jeg kommer ut av "Straight" - modus på en RX-V663

Det har seg sånn at jeg har en BD/HD-DVD spiller koblet inn på "DVD" og jeg har veldig lyst til å se "DTS HD MA" på receiveren men jeg kommer meg ikke inn på andre innsillinger enn "Straight" og "Pure Direct".

Uansett hva jeg trykker på får jeg opp "Not Available", litt irriterende kan man si! Men det må da gå ann å bytte mellom også her?

På forhånd takk...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Min RX-V2600 flytter jeg opp i stua hvor den skal få drive et par Dali Concept 1!
    Super overkill det ja....herlig!

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Hei

Noen som vær så snill kan forklare meg hvordan jeg kommer ut av "Straight" - modus på en RX-V663

Det har seg sånn at jeg har en BD/HD-DVD spiller koblet inn på "DVD" og jeg har veldig lyst til å se "DTS HD MA" på receiveren men jeg kommer meg ikke inn på andre innsillinger enn "Straight" og "Pure Direct".

Uansett hva jeg trykker på får jeg opp "Not Available", litt irriterende kan man si! Men det må da gå ann å bytte mellom også her?

På forhånd takk...
    på min 1700 så er det en knapp på front panelet som man kan aktivere/deaktvere Straight.
    har du sett denne på din 663?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    på min 1700 så er det en knapp på front panelet som man kan aktivere/deaktvere Straight.
    har du sett denne på din 663?
    Spørs vel hva han har inn fra spilleren - HDMI eller optisk - er det ikke noen sperrer på en av dem??

Mener jeg f.eks på min 659 ikke kan velge straight/pure direct hvis jeg f.eks spiller SA-CD, dvs analog kabling........ mulig jeg roter litt nå, er ikke ved det anlegget disse dagene.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Spørs vel hva han har inn fra spilleren - HDMI eller optisk - er det ikke noen sperrer på en av dem??

Mener jeg f.eks på min 659 ikke kan velge straight/pure direct hvis jeg f.eks spiller SA-CD, dvs analog kabling........ mulig jeg roter litt nå, er ikke ved det anlegget disse dagene.
    det er fult mulig.
    men jeg har ikke merket noe til det, på de koblingene jeg har (analog/coax)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    det er fult mulig.
    men jeg har ikke merket noe til det, på de koblingene jeg har (analog/coax)
    Pure direct og straight har begge knapper foran på 663, og på fjernkontrollen.

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvordan kan jeg få utnyttet denne reciveren best mulig? Er ganske ny på dette, og jeg bruker PS3 som blueray spiller og gaming. Kjører HDMI fra ps3 inn i reciver. Hvordan kan jeg få best lyd til film via PCM? Er det å bruke Straight eller noen av soundfilelds prog? Syns selv det blir god lyd i 7ch Enhancher, men hva skal til for å utnytte TrueHD og DTS HD best mulig m.t.p effekter osv?
    Hadde vært gøy å høre noen andres meninger og hva dere bruker til film og spill for å utnytte anlegget fullt ut! Jeg selv bruker et 5.1 oppsett uten sub for tiden. Men etter hvert som kona blir litt vennligere skal jeg kjøpe XTZ 99 W12.
    Takk på forhånd

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Hvordan kan jeg få utnyttet denne reciveren best mulig? Er ganske ny på dette, og jeg bruker PS3 som blueray spiller og gaming. Kjører HDMI fra ps3 inn i reciver. Hvordan kan jeg få best lyd til film via PCM? Er det å bruke Straight eller noen av soundfilelds prog? Syns selv det blir god lyd i 7ch Enhancher, men hva skal til for å utnytte TrueHD og DTS HD best mulig m.t.p effekter osv?
    Hadde vært gøy å høre noen andres meninger og hva dere bruker til film og spill for å utnytte anlegget fullt ut! Jeg selv bruker et 5.1 oppsett uten sub for tiden. Men etter hvert som kona blir litt vennligere skal jeg kjøpe XTZ 99 W12.
    Takk på forhånd
    Hei, fra PS3 kjører du lyd via PCM og HDMI ledning.

Straight tror jeg du bruker via analoge ledninger(rød og hvit/svart), det samme gjør du med Pure Direct. Dette er stereo program og et direkte program.
    Begge disse er ment for musikkbruk.
    Selv synes jeg vanlig STEREO i 5 ell 7 høytalere er best, dette er en smaksak og kan like så godt ha med hvilke høytalere du bruker. Jeg får fullt øs i 7.1 Stereo(biampet5.1) og er veldig fornøyd med det. Synes det funker mye bedre enn Stereo2.

Et godt tips dersom du kjører 5.1 som du gjør er at du biamper M65, det står forklart i manual hvordan du gjør. Trykk tone og skru på osv skru på biamp.
    Du må sef ha ekstra sett ledninger til å koble til M65, og husk foraldel å skru av gullskinnene bakpå M65.

Til film så synes jeg DTS er aller best, DTS HD og dolby truHD+ er sef bedre men det har ikke jeg. Noen ganger er DolbyDigital bra også men det er unntaksvis.
    Det står på filmene hva de har, i meny eller bakpå.

Suset på høytalerne dine kommer av subwooferen og jordingsproblemer.
    Hadde samme med min subwoofer Xtz og Yamaha.
    Problemets løsning sitter i Tv antenneledningen. Prøv å dra ut antenneledning fra veggen, hjalp dette?
    Isåfall trenger du et galvanisk skille, ser ut som en plugg du kobler mellom ledning og vegg.
    Alle som har tv trenger egentlig en sånn.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hei, fra PS3 kjører du lyd via PCM og HDMI ledning.

Straight tror jeg du bruker via analoge ledninger(rød og hvit/svart), det samme gjør du med Pure Direct. Dette er stereo program og et direkte program.
    Begge disse er ment for musikkbruk.
    Selv synes jeg vanlig STEREO i 5 ell 7 høytalere er best, dette er en smaksak og kan like så godt ha med hvilke høytalere du bruker. Jeg får fullt øs i 7.1 Stereo(biampet5.1) og er veldig fornøyd med det. Synes det funker mye bedre enn Stereo2.

Et godt tips dersom du kjører 5.1 som du gjør er at du biamper M65, det står forklart i manual hvordan du gjør. Trykk tone og skru på osv skru på biamp.
    Du må sef ha ekstra sett ledninger til å koble til M65, og husk foraldel å skru av gullskinnene bakpå M65.

Til film så synes jeg DTS er aller best, DTS HD og dolby truHD+ er sef bedre men det har ikke jeg. Noen ganger er DolbyDigital bra også men det er unntaksvis.
    Det står på filmene hva de har, i meny eller bakpå.

Problemets løsning sitter i Tv antenneledningen. Prøv å dra ut antenneledning fra veggen, hjalp dette?
    Isåfall trenger du et galvanisk skille, ser ut som en plugg du kobler mellom ledning og vegg.
    Takk for godt svar!
    Ordnet problemet i dag med et galvanisk skille til 99 spenn. Fett når alt funker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har min Yamaha 663 koblet på et klipsch system med rf-25 som fronthøyttalere og en 12" sub. Har bi-ampa slik at jeg bruker 4 kanaler på de 2 frontene. Spiller både høyt og bra med meg.

Får bra bilde fra ps3 og det rumler bra når jeg ser film og.
    Har ikke satt meg så grundig inn i innstillingene og de mange mulighetene som finnes. Kjørte auto setup på lyden, gjorde noen små innstillinger og så var jeg fornøyd.

fjernkontrollen ser ut som noe opphosta fra 1985, men ellers er den jo relativt grei i looken. Handla sølvfarga versjon selv, da jeg synes de ser litt mindre ut en svart.

Funker fint, men ville også tatt en titt på Denon 1909 hadde jeg skulle handla noe i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HAHA! Takker for den du! ..dette burde jeg egentlig ha skjønt, men det falt meg ikke inn før jeg leste dette. Jeg funderte en liten stund på det, men i stedet for å jorde forsterkeren eller bruke et galvanisk skille så jordet jeg kabelen som kommer inn i huset ved hjelp av et vannrør.

-Reodor Felgen-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Hvordan vil 663 fungere sammen med f.eks DM685, eller forsåvidt andre b&w høytalere?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondHe
    Hvordan vil 663 fungere sammen med f.eks DM685, eller forsåvidt andre b&w høytalere?
    Jeg tror DM686 matcher Yamaha663 bra, er veldig mange som liker denne kombinasjonen, BW-Yamaha.

Jeg tror ikke den har bra nok effekt for disse ordentlig uten effektforsterker.
    Dersom du velger større BW høytalere enn dette så tror jeg du også kan vurdere en sterkere forsterkere enn 663 eventuelt effekt.

BW og bla Dali er ganske tungdrevne høytalere som krever mye kraft for å yte optimalt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music Enhancer stereo og 7.1 er forresten en meget bra måte å få bedre lydkvalitet og bass fra data,mp3 og radiosendinger.

Man kan selvfølgelig bruke det på cd også om man foretrekker det.

Jeg tror du må trykke 7(surr.decode) for å få inn et lydbilde(dts osv).
    Noen ganger kommer det også automatisk, dersom man har valgt i menyen.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du må trykke 7(surr.decode) for å få inn et lydbilde(dts osv).
    Noen ganger kommer det også automatisk, dersom man har valgt i menyen.
    Noen som vet hvorfor ikke subben min deaktiveres når jeg trykker på surr-decode knappen? Skal da PL2 og dts Neo cinema osv. Har lest manualen opp og ned uten å finne ut av dette!? Virker kun når jeg har 7ch enhancher eller 7 ch stereo.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel skal virkelig subwooferen bli deaktivert når man trykker på "surr-decode knappen"?
    Det gjør ikke min i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn i receiveroppsettet og velge om subwoofer skal brukes både i musikk og surround vil jeg tro?

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •