Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 380
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Finnes er vel å ta i siden det står ventes inn fra leverandør. Men siden den er på tur ut av sortimentet så er det vel ikke veldig sannsynlig at de får den inn i det hele tatt.
    Det har du helt rett i.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Ja jeg vet det ikke ligger i Bærum lenger. Nesbru er under 5 min kjøring fra Sandvika.
    Det har du helt rett i, men det visste ikke jeg du visste

EDIT: hehe, så i ettertid at han over meg hadde skrevet akkurat den samme setningen som meg: "Det har du helt rett i" hehe:P

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hopper plutselig til stereo

Har skjedd meg et par ganger: jeg ser på film i surround med et av DSP'ene på. Går inn i basic menu og justerer kanskje nivå på subwooferen eller noe sånt. Når jeg kommer tilbake, har recieveren plutselig hoppet til vanlig 2 kanals stereo og jeg har ikke noe dialog (som jeg antar ligger i senterkanalen) eller surroundlyd. Det er da intet annet å gjøre enn å slå av og på recieveren igjen. Da returnerer alle kanalene. Noen som har opplevd liknende? Hvorfor skjer dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd meg et par ganger: jeg ser på film i surround med et av DSP'ene på. Går inn i basic menu og justerer kanskje nivå på subwooferen eller noe sånt. Når jeg kommer tilbake, har recieveren plutselig hoppet til vanlig 2 kanals stereo og jeg har ikke noe dialog (som jeg antar ligger i senterkanalen) eller surroundlyd. Det er da intet annet å gjøre enn å slå av og på recieveren igjen. Da returnerer alle kanalene. Noen som har opplevd liknende? Hvorfor skjer dette?
    Har hatt denne noen ganger jeg óg, men jeg slår ikke av. Bare trykker på STRAIGHT to ganger så kommer den. Mulig det er en liten bug i receiveren. Disse må sikkert sendes inn for eventuell oppgradering siden de ikke har USB eller nettverk. Vet ikke om det er verd bryet siden det er nokså sjelden det skjer hos meg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare hendt to ganger her. Og hvis det er så enkelt som å trykke på straight 2 ganger, så er det jo en grei løsning. Forøvrig litt spesiell følelse å se film uten dialogsporet, men all annen lyd tilstede...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare hendt to ganger her. Og hvis det er så enkelt som å trykke på straight 2 ganger, så er det jo en grei løsning. Forøvrig litt spesiell følelse å se film uten dialogsporet, men all annen lyd tilstede...
    Mulig jeg har svart litt for fort her. Jeg bruker aldri DSP'ene, bare STRAIGHT. Hos meg skjer følgende: Ser film, synes f.eks. at det er for lite bass så jeg pauser filmen, går inn på LEVEL-manyen og justerer opp LFE og går ut av menyen igjen. Når jeg så starter filmen igjen så gir receiveren bare stereo signal. Dette retter jeg ved å trykke på STRAIGHT to ganger for da velger den en DSP og så går tilbake til STRAIGHT. Det blir vel litt annerledes enn det du gjør.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel egentlig det samme og det med DSP var muligens bare en avsporing fra min side. Problemet er kanskje at hvis man pauser filmen for å endre LFE nivå, så kommer man tilbake i stereo modus. Var man i utgangspunktet i straight, så kommer man tilbake til straight ved å trykke straight 2 ganger. Var man i utgangspunktet i en DSP (som i mitt tilfelle), ja så sitter man vel bare fast.

Kan flere prøve dette? Både med og uten utgangspunkt i Straight/DSP?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd 2 senterhøyttalere på 663'en? Er usikker på om den takler 4ohm på senterkanalen. Jeg får nye større fronter i løpet av august og er redd senter blir for liten til å henge med. Skal prøve først selvfølgelig, men...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd 2 senterhøyttalere på 663'en? Er usikker på om den takler 4ohm på senterkanalen. Jeg får nye større fronter i løpet av august og er redd senter blir for liten til å henge med. Skal prøve først selvfølgelig, men...
    Hmm, rart du skulle spørre om akkurat dette. Jeg har tenkt på det en liten stund og lurer på akkurat det samme. Spørsmålet er vel også hva som skiller centerkanalen fra front eller bakkanalene rent forsterkermessig. Front kanalene er kanskje kraftigere, men bakkanalene burdte være det samme.

Er det noen som vet om det er greit å bruke centerforsterkerkanalen i recieveren samtidig som man bruker pre-out til front?
    Det står i håndboka at man ikke skal bruke pre-out og forsterkererkanalene samtidig, men den er ikke klar på om det bare gjelder for den spesifikke kanalen (frontforsterkerkanala, front pre-out kanal osv)

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå bra å bruke pre-out til front, og den innebygde forsterkeren i reciveren til centern. Jeg gjorde det på min DENON reciver...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Hmm, rart du skulle spørre om akkurat dette. Jeg har tenkt på det en liten stund og lurer på akkurat det samme. Spørsmålet er vel også hva som skiller centerkanalen fra front eller bakkanalene rent forsterkermessig. Front kanalene er kanskje kraftigere, men bakkanalene burdte være det samme.

Er det noen som vet om det er greit å bruke centerforsterkerkanalen i recieveren samtidig som man bruker pre-out til front?
    Det står i håndboka at man ikke skal bruke pre-out og forsterkererkanalene samtidig, men den er ikke klar på om det bare gjelder for den spesifikke kanalen (frontforsterkerkanala, front pre-out kanal osv)
    Jeg fant det ikke igjen da jeg lette, men mener å huske at det stod at frontene kunne være 6 eller 4ohm mens resten måtte være 8ohm. I mitt tilfellet må jeg da, med to sentere, velge mellom 4ohm og 16ohm og 16 blir vel litt i tyngste laget.

Det er på samme kanal du ikke skal bruke høyttaler og pre samtidig ja. Har lest om folk som har gjort det uten problemer og, men.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette går helt fint. Jeg har selv effektforsterker til fronthøyttalerne og senterhøyttaleren rett på RX-V663.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Ja, dette går helt fint. Jeg har selv effektforsterker til fronthøyttalerne og senterhøyttaleren rett på RX-V663.
    '

Og nivået er sånn nogenlunde likt ut fra center og front?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    '

Og nivået er sånn nogenlunde likt ut fra center og front?
    Naturligvis er det det.

YPAO gjorde en god jobb, så jeg slapp å ta frem Radioshack-en.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Naturligvis er det det.

YPAO gjorde en god jobb, så jeg slapp å ta frem Radioshack-en.
    Hehe dumt spørsmål ja, jeg snakker jo med en AV entusisast:P

Har ikke prøvd YPAO enda pga jeg bruker 2 forskjellige lytteposisjoner om hverandre, blir vel til å teste det når jeg kjøper centerhøytaler

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på å bruke 4 stk center da?:P Hvis alle er 8 ohm
    Paralellkoble 2 og 2 og så seriekoble begge paralellkoblingene? Det vil gi en motstand på 4 ohm per par og 8 ohm seriekoblet.
    Men så var det det med pengene da......... (og utgangseffekten)

Hehe er vel kanskje ikke så aktuelt nei:P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på å bruke 4 stk center da?:P Hvis alle er 8 ohm
    Paralellkoble 2 og 2 og så seriekoble begge paralellkoblingene? Det vil gi en motstand på 4 ohm per par og 8 ohm seriekoblet.
    Men så var det det med pengene da......... (og utgangseffekten)

Hehe er vel kanskje ikke så aktuelt nei:P
    Tja. Én over, én under og én på hver side. Det burde fungere greit. Jeg har rimelig senter så 3 til hadde ikke ruinert meg sånn sett. Men bør nok ha effektforsterker på de da og da tåler den sikkert 4 ohm uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, når jeg kobler til PC med hdmi får jeg bare bilde og ikke lyd, hva må jeg gjøre for å få lyd?

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok inn på lyd innstillingene til PC`en og velge lyd ut fra hdmi.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvmagnus
    hei, når jeg kobler til PC med hdmi får jeg bare bilde og ikke lyd, hva må jeg gjøre for å få lyd?
    Fint om du splenger med om du har bærbar eller stasjonær PC, samt om det er ATI eller Nvidia kort. Nvidia kort må ha en SPDIF kabel internt for lyd ut via HDMI

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •