Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 380
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Takker for tipset men det ser ikke slik ut, det er forresten også slik at hvis jge skrur på reciever og setter på musikk er det lavt, men setter jeg på TVen og velger HDMI stanser musikken og når jeg starter den igjen er det høyere. Om jeg fortsatt har TVen på og setter fra HDMI til vanlig analog TV er lyden fortsatt høy(?) hmmm, rare greier det her.

Jeg har uansett 2 uker igjenn av prøvetid fra elkjøp, får jeg det ikke til innen det hører jeg med dem eller leverer den tilbake. Men har egentlig ikke lyst til å bytte den for den er så fin:P

Sikkert ett dumt spørsmål, men kjører du lyd til TVen også slik att viss volumet på TVen står på kann det virke høgre siden du får lyd fra både høgtalerne og TVen. Har du prøvd å skru lyden på TVen helt ned og testet om det endrer seg da?

Du har sikkert testet dette, men dette er bare ett tips:-D

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forsøket men det er ikke tilfellet. Lyden går bare til reciever og ikke til TV også. Har merket at dette problemet tilsynelatende gjelder kun Itunes også, merker det ikke med spotify eller MPC.

Jaja, det er sikkert bare jeg som er pirkete. Men jeg føler det jo slik at når jeg bruker 40000 på utsyr for lyd og bilde/data foretrekker jeg at det skal virke som jeg vil. Men det gjør det ikke, og da blir jeg gretten. Klarer liksom ikkehelt å roe meg med noen instillinger, hører/ser alltid noe som ikke stemmer eller ikke høres bra ut. Klarer ikke å nyte anlegget ordentlig og det er møkka irriterende

Men det var OT, skal ikke plage dere mer med mine sutrete tanker:P

Takk for hjelpen hittil

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Takk for forsøket men det er ikke tilfellet. Lyden går bare til reciever og ikke til TV også. Har merket at dette problemet tilsynelatende gjelder kun Itunes også, merker det ikke med spotify eller MPC.

Jaja, det er sikkert bare jeg som er pirkete. Men jeg føler det jo slik at når jeg bruker 40000 på utsyr for lyd og bilde/data foretrekker jeg at det skal virke som jeg vil. Men det gjør det ikke, og da blir jeg gretten. Klarer liksom ikkehelt å roe meg med noen instillinger, hører/ser alltid noe som ikke stemmer eller ikke høres bra ut. Klarer ikke å nyte anlegget ordentlig og det er møkka irriterende

Men det var OT, skal ikke plage dere mer med mine sutrete tanker:P

Takk for hjelpen hittil

Det er lov å være irritert når en bruker mye penger på utstyr og det ikke fungerer 100% slik en kann forvente.

Eg har ikke peiling på Itunes, spotify o.s.v desverre. Håper noen her kann hjelpe deg som har litt mer kunnskaper om Itunes o.s.v:-D

Mulig noen her som har peiling på om det kann være noen innstillinger på receiveren eller på data også.

Lykke til og håper det ordner seg:-D

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Presence ved HD-lyd

Nå trenger jeg virkelig hjelp. Har endelig klart å kjøpe et ekstra par med høyttalere til presence. Men problemet er at jeg ikke får brukt DPS'ene (og dermed presence) når jeg kjører HD-spor. Det står hele tiden Straight i displayet til 663en og hvis jeg prøver å velge et DSP står det bare Not Available. Velger jeg et ikke-HD-spor på samme film, får jeg lov til å bruke DPS'ene.

Hva skal jeg gjøre? Hvis det virkelig stemmer at DPS'ene ikke kan brukes ved HD-spor blir det jo veldig dumt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straight gir den lyden som ligger på filmen. Skal du ha noe annet så må du over på DSP. Presence er jo ikke noe som ligger inne i lydsporet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du misforstod spørsmålet mitt Gurba, mulig jeg formulerte meg litt kronglete. Jeg lurer kun på hvordan man benytter seg av DSP'ene når man ser på film med HD-lyd.

Konkret eksempel. Jeg satte på Madagascar 2. I filmmenyen valgte jeg English Dolby True HD som lydspor. Når filmen startet stod det automatisk Straight i displayet. Hvis jeg prøvde å velge en DSP, fikk jeg bare beskjeden Not Available i displayet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mulig å bruke DSP med HD-lyd

Jeg har funnet svaret på spørsmålet mitt og må si jeg er utrolig skuffet! I manualen står det følgende om Sound Field Programs:

When you play back the Dolby True HD, Dolby Digital Plus, DTS-HD MA or DTS-HD HR audio sources, this unit does not activate any sound field programs.

Dette betyr man ikke får den så oppskrytte "spredningen av lydbildet" hvis man kjører HD-lyd. For det er vel ikke noen annen måte å sende lyd til presence kanalene på, annet enn ved bruk av sound fields? Iså fall svært dumt!

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jeg har funnet svaret på spørsmålet mitt og må si jeg er utrolig skuffet! I manualen står det følgende om Sound Field Programs:

When you play back the Dolby True HD, Dolby Digital Plus, DTS-HD MA or DTS-HD HR audio sources, this unit does not activate any sound field programs.

Dette betyr man ikke får den så oppskrytte "spredningen av lydbildet" hvis man kjører HD-lyd. For det er vel ikke noen annen måte å sende lyd til presence kanalene på, annet enn ved bruk av sound fields? Iså fall svært dumt!
    Hvilken bluray spiller bruker du? Kjører du signalet fra den som bitstream?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Samsund BD1400. Ja sender som bitstream.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være mulig å "diktere" blurayspilleren til å sende signal til presence høyttalerne???

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Samsund BD1400. Ja sender som bitstream.
    Jeg sleit med samme samme problemet selv, dvs fikk ikke brukt soundfields programmene når jeg kjørte med bitstream, gikk jeg da over til mix, som det kalles på min sony bdp 350 går det fint å bruke precense programmene. Jeg tror du får hd lyd selv om du kjører som mix.
    Som gurba sier er straight det som ligger på bd skiva. Det er det du får når spilleren settes som bitstream

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Skal lete i menysystemene når jeg kommer hjem.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være mulig å "diktere" blurayspilleren til å sende signal til presence høyttalerne???
    Nei. Dette er noe receiveren gjør.

Hvis du velger at spilleren skal dekode signalet og sende det via PCM så er det meget mulig at du kan bruke presence.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da ser jeg for meg at lydkvalitet vil bli forringet. PCM blir jo ikke det samme som bitstream...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig, men det kommer vel litt an på om resten av anlegget er så bra at forskjellen er merkbar. Har ikke prøvd det.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da ser jeg for meg at lydkvalitet vil bli forringet. PCM blir jo ikke det samme som bitstream...
    Akkurat dette utsagnet strides vel de lærde VELDIG om... Men det er vel ikke verre enn at du kan teste ut og prøve selv.
    I teorien så skal ihvertfall saignalet være nøyaktig likt uansett om det dekodes i sender eller mottaker. Kan sammenlignes med en zip-fil som blir pakket opp på en pc, om du laster ned hele filen uzippet eller laster den ned zippet og så åpner den så skal resutatet være likt.

Stod noe om dette i siste Lyd & Bilde tror jeg, der skribenten beklaget at de hadde misforstått/gitt feilinformasjon om dette tidligere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Akkurat dette utsagnet strides vel de lærde VELDIG om... Men det er vel ikke verre enn at du kan teste ut og prøve selv.
    I teorien så skal ihvertfall saignalet være nøyaktig likt uansett om det dekodes i sender eller mottaker. Kan sammenlignes med en zip-fil som blir pakket opp på en pc, om du laster ned hele filen uzippet eller laster den ned zippet og så åpner den så skal resutatet være likt.

Stod noe om dette i siste Lyd & Bilde tror jeg, der skribenten beklaget at de hadde misforstått/gitt feilinformasjon om dette tidligere.
    Det er jo via PCM at PS3 sender lyd gjennom HDMI og det blir visst HD-lyd av det óg, bare at det står ikke noe om det på skjermen til receiveren. Det står bare PCM. Så vidt jeg har forstått.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en som spurte om 663'en er å få tak i ennå, men jeg husker ikke om det var på denne tråden eller en annen. Tenkte jeg bare skulle si ifra om at Elkjøp på Oppdal har en stående utstilt. De skal ha 5500kr for den, men det går det nok an å prute litt på.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele BD-standarden er designet med tanke på at bitstream skal dekodes i avspiller. Får man dårligere lyd av å dekode i avspiller er det komponentene som er for dårlige/feilkonstruert, ikke PCM-signalet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lest problemet. Satte lydoverføring til PCM i menyen til BD-spilleren og nå får jeg bruke DSPene også på HD-lyd. Må ærlig innrømme at jeg ikke hører noen forskjell fra bitstream.

Presence funksjonen er virkelig så bra som folk har hevdet. Hever filmopplevelsen. Foreløpig har jeg kun prøvd den på filmen Madagascar 2, er det noen som har forslag til filmer/scener som egner seg til demo av presence funksjonen.

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •