Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 380
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt så kan du sjekke mixeren til lydkortet. Mulig at musikk-lyd står lavere stilt enn film-lyd.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Som sagt så kan du sjekke mixeren til lydkortet. Mulig at musikk-lyd står lavere stilt enn film-lyd.
    Takker for tipset men det ser ikke slik ut, det er forresten også slik at hvis jge skrur på reciever og setter på musikk er det lavt, men setter jeg på TVen og velger HDMI stanser musikken og når jeg starter den igjen er det høyere. Om jeg fortsatt har TVen på og setter fra HDMI til vanlig analog TV er lyden fortsatt høy(?) hmmm, rare greier det her.

Jeg har uansett 2 uker igjenn av prøvetid fra elkjøp, får jeg det ikke til innen det hører jeg med dem eller leverer den tilbake. Men har egentlig ikke lyst til å bytte den for den er så fin:P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystisk. Det er sikkert en naturlig forklaring på det, men kan ikke komme på noe akkurat nå. Jeg bruker ikke PC'en via HDMI pga at jeg har både DVD og BD på 663'en. Jeg bruker DVI-VGA til TV og optisk til 663, men etter at jeg fant ut at BD'en spiller DVD+R så kan jeg like gjerne kutte ut DVD'en så jeg skal nok prøve PC-HDMI-663 snart.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystisk. Det er sikkert en naturlig forklaring på det, men kan ikke komme på noe akkurat nå. Jeg bruker ikke PC'en via HDMI pga at jeg har både DVD og BD på 663'en. Jeg bruker DVI-VGA til TV og optisk til 663, men etter at jeg fant ut at BD'en spiller DVD+R så kan jeg like gjerne kutte ut DVD'en så jeg skal nok prøve PC-HDMI-663 snart.
    Hadde vert fint om du hadde giddet det og prøvd i litt forskjellige situasjoner
    Flott om du slenger med hva slags skjermkort, lydkort osv PCen har når du prøver

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste det når ungene har lagt seg. Jeg har en Dell Hybrid som er bygget av deler til bærbar pc. Alt er selvsagt integrert og har hd-lydkort.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke fram de endringene i lyden du skriver om. Men jeg er overbevist om at problemet ligger i innstillinger på enten PC eller receiver.

Eneste jeg har funnet ut er at jeg ikke kommer til å bruke HDMI til bilde for det ble mye dårligere enn via PC-inngangen på TV'en. Trolig fordi jeg ikke får tv'ens native oppløsning som er 1360x768 via HDMI. Jeg har bare HD-ready og den liker ikke 1280x720 fra PC'en. Blir veldig uskarpt. Jeg går tilbake til VGA og optisk.

Lurer på om du holder tilbake informasjon her. Du sier at du setter på musikk og etterpå slår du på TV'en. Har du egen dataskjerm i tillegg? Bruker du noe annet til å spille musikk fra enn PC?

Oppdaget forresten at min PC har utrolig mye bedre bilde på DVD enn DVD-spilleren min. Det er riktignok en DVD+R, men... Det er nesten godt gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avhengig av hvilket skjermkort du har i maskinen, tror jeg du kan få 1366*768 med å installere rivatuner og tvinge oppløsningen gjennom.

RivaTuner

Jeg klarte å få den oppløsningen med det nvidia kortet jeg har nå.

For ati kort, så er kanskje beste løsningen powerstrip, men det må du neste sjekke selv.

PowerStrip 3.75 download from Guru3D.com

les litt på nett så finner du ut av det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er integrert Intel. Det er egentlig ikke så farlig. Det fungerer fint sånn jeg bruker det nå.

Noen som har funnet ut om det går an å slå av OSD? Av og til så justerer jeg litt opp og ned på kanalene, særlig bak og sub, mens jeg ser fil og det hadde vært kjekt å kunne gjøre dette uten at 663'en bryter bildet.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om du holder tilbake informasjon her. Du sier at du setter på musikk og etterpå slår du på TV'en. Har du egen dataskjerm i tillegg? Bruker du noe annet til å spille musikk fra enn PC?
    Whææ, du så rett gjennom meg:P neida jeg har ikke prøvd å holde tilbake noe info hehe

Ja litt vanskelig å forklare, men om jeg setter recieveren til -25 db feks, før jeg skrur på Tven, er det ikke spesielt høyt, men om jeg fortsatt har den på -25 db og setter på tven, så blinker alle skjermene og sangen settes på pause. Når jeg setter sangen på igjen er det mye høyere lyd selv om den fortsatt står på -25 db.

Mer detaljert klarer jeg ikke å få det ut:P

Jeg skal få over en venn her i helgen, han er sjefen av pirkete mennesker når det kommer til elektriske produkter så vil skal gjøre en omfattene vurdering av helheten å tweake/teste/fikse det vi kan

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje receiveren står på noe auto opplegg som slår inn når den føler at TV'en slås på. Sjekk om ADPTV DRC og ADPTV DSP står OFF eller AUTO. Jeg vet ikke om de har noe med saken å gjøre, men er verd å prøve. De ligger på MANUAL SETUP og VOLUME MENU.

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei=)

Først, ikkje at æ har lest gjennom tidligere innlegg, men ser at dåkker snakke om nåkka hær. Meninga e ikkje å avbyte da

Men ang. 663, trur dåkker den e å få billiere enn 4315 inkl. frakt? Noen såm har sett en billiere pris, eller om den vil gå ne i pris iåme at de e kåmmet nye modella ?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje receiveren står på noe auto opplegg som slår inn når den føler at TV'en slås på. Sjekk om ADPTV DRC og ADPTV DSP står OFF eller AUTO. Jeg vet ikke om de har noe med saken å gjøre, men er verd å prøve. De ligger på MANUAL SETUP og VOLUME MENU.
    Jeg har faktisk vert inne og trykket litt der, men hvis de står på AUTO er det lavt hele tide, derfor står de på off hos meg. Den står vel til off i utgangspunktet tror jeg.
    Jeg prøvde å kikke litt i manualen (som forøvrig er like tykk som norges lover) men den var mest opptatt av den auto kalibreringen. Jeg skal sjekke litt mer i den

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag la jeg merke til at receiveren av og til gir fra seg et klikk mår jeg skrur opp og ned lyden. Den klikker for hver 0.5dB. Noen som kan si noe om hvor jeg bør lete? Går ut ifra at den plukker opp forstyrrelser fra et sted. Er det helst signalkabel? Det er i tilfellet litt rart for jeg merka det da jeg spilte musikk fra PC'en som er kobla til optisk med toslink. Det er riktignok en billig Expert-kabel, men det skal ikke ha noe å si.

Og et spørsmål om bi-amping. Noen som med sikkerthet kan si noe om dette: Hvis jeg bi-amper med 663'en, er det da bare sluttrinnene som blir koblet om, eller blir pre-ut'ene med i samme slengen? Ser for meg bi-amping på frontene og et par aktive høyttalere på surround-back pre-ut som sammen med resten vil gi 7.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får ikke vite lydformatet i displayet

nettopp kjøpt sony bdp 550.koblet på 663.får bare pcm i displayet uansett hva jeg prøver på.hjeeelp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    nettopp kjøpt sony bdp 550.koblet på 663.får bare pcm i displayet uansett hva jeg prøver på.hjeeelp.
    Denne tror jeg nok du må ta i 550 tråden. Det er en innstilling på den som ikke er rett. På min Samsung så må jeg sette utsignalet til Bitstream(Audiophile) for å få rett. Det kan se ut som om at din står på dekoding av lyden og ikke bare å sende den ut til 663'en for dekoding der. Sjekk manualen til BD-spilleren så ser du hilken innstilling du må ha for å sende rett signal ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Den klarer ikke å konvertere HDMI til komponent, så du må nok legge opp en HDMI-kabel til projektoren.
    Noe sen kommentar til denne, men... Dette er sikkert besvart tidligere i tråden, men jeg fikk ikke noe relevant treff på søket:

Gjelder denne mangel på konvertering også til s-video monitor-utgangen? I så fall har jeg gått på en liten smell, fordi jeg antok at receiver'en selvsagt skulle klare å fore min gamle Sony 29" CRT med et analogt signal konvertert fra diverse (analoge og digitale) kilder...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Noe sen kommentar til denne, men... Dette er sikkert besvart tidligere i tråden, men jeg fikk ikke noe relevant treff på søket:

Gjelder denne mangel på konvertering også til s-video monitor-utgangen? I så fall har jeg gått på en liten smell, fordi jeg antok at receiver'en selvsagt skulle klare å fore min gamle Sony 29" CRT med et analogt signal konvertert fra diverse (analoge og digitale) kilder...
    Den konverterer mellom alle analoge utganger og fra alle til HDMI, men ikke fra HDMI til noe annet. Men det finnes sikkert en dings du kan koble imellom HDMI og TV'en. Eller du kan ta det som en unnskyldning for å kjøpe ny TV.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den konverterer mellom alle analoge utganger og fra alle til HDMI, men ikke fra HDMI til noe annet. Men det finnes sikkert en dings du kan koble imellom HDMI og TV'en. Eller du kan ta det som en unnskyldning for å kjøpe ny TV.
    Selvsagt en utmerket unnskyldning for å kjøpe ny TV, men jeg er jo litt ute å kjøre siden jeg har argumentert med video-switch'ing når det ble søkt om å få kjøpe ny receiver og denne delen har gått rett i bøtta... :-?

I går la jeg la HDMI-delen fullstendig død og prøvde meg på en ren s-video-linje fra kilde til TV. Men dette var heller ikke uten problemer... S-video fra PS2 ser helt fin ut, men både fra Get-boksen og fra DVD-spilleren ble bildet svart/hvitt. Det kan selvsagt være SCART-overgangen fra Biltema... som rett og slett ikke overfører "Chrominance"-signalet. Første gang jeg har opplevd noe slikt i så fall, men en gang må jo være den første...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny utfordring: Lyd (men ikke bilde) fra HDMI-ingang

Etter å ha slått meg til ro med at 663 ikke støtter "nedkonvertering" fra HDMI til s-video har et annet problem dukket opp, og det er veldig sannsynlig at dette ikke er 663'en sin feil men samspillet med en annen komponent.

Jeg har en Popcorn Hour A-110 som jeg forsøker å spille av ting og tang på. har fortsatt ikke forsøkt å spille av innhold m/HD-lyd, men dette er planen i frmtiden. Dette må jo overføres via HDMI, så jeg har koblet A-110'en via HDMI på en av inngangene på receiveren. Vel, for å gjøre en lang historie kort: Jeg får ikke lyd.

Problemet er at det er vanskelig å feilsøke all den tid jeg ikke vet i hvilken ende problemet ligger. Derfor tenkte jeg å høre med 663-ekspertisen om dette overhodet er mulig - nemlig å hente inn bare lyden fra en HDMI-inngang?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Etter å ha slått meg til ro med at 663 ikke støtter "nedkonvertering" fra HDMI til s-video har et annet problem dukket opp, og det er veldig sannsynlig at dette ikke er 663'en sin feil men samspillet med en annen komponent.

Jeg har en Popcorn Hour A-110 som jeg forsøker å spille av ting og tang på. har fortsatt ikke forsøkt å spille av innhold m/HD-lyd, men dette er planen i frmtiden. Dette må jo overføres via HDMI, så jeg har koblet A-110'en via HDMI på en av inngangene på receiveren. Vel, for å gjøre en lang historie kort: Jeg får ikke lyd.

Problemet er at det er vanskelig å feilsøke all den tid jeg ikke vet i hvilken ende problemet ligger. Derfor tenkte jeg å høre med 663-ekspertisen om dette overhodet er mulig - nemlig å hente inn bare lyden fra en HDMI-inngang?
    Kjenner ikke Popcorn boksen din, men på 663'en så kan du velge hvilken inngang som skal brukes på de forskjellige kildene. Gå inn på SET MENU, MANUAL SETUP, INPUT MENU. Dette står i manualen. Foreslår at du sjekker manualen til Popconr og ser om du finner noe på hvilken utgang du vil bruke. Det er sikkert her problemet ligger. På 663'en så må du velge enten DVD eller DVR for jeg mener å hustke at det er bare på disse du kan velge HDMI.

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •